tisdag 23 juli 2013

Vilka dagar

Nu är det full fart under galoscherna, gott folk!
Från morgon till kväll.
Idag har vi åter haft en toppendag, med många, många kunder från när och fjärran
Ett par från Schweiz har varit här hela dagen, gjort sig hemmastadda och
vandrat runt bland de andra gästerna, diskuterat och bara varit
Tittat ut på den nästan alltid upp och nedhängda akrobaten Iris


som tycks ha blivit en riktig linslus


Jag undrar till hur många länder hon följer med på ett minneskort av något slag?
Själv blev jag påmind om barndomen, när jag stod i köket och såg hur hon krumbuktade sig
för alla åskådare på utsidan
Det hände inte bara en och två gånger att vi ungar på Köpmansgatan höll konferens
hängandes i knäna upp och ner på ledstången ovanför infarten till garaget på 10-an
Där dinglade vi av och an ovanför betongen, med full förtröstan
om att inte falla ner med huvudet före
Våra mödrar var helt ovetandes om hur farligt deras telningar levde:)


Nu kommer de en efter annan. De vackra stockrosornas tid är inne


 Just nu hinner jag knappt vara ute alls, men just innan jag gick till sängs igår kväll bröt månen
upp molnen ett tag


När jag gick in såg jag att den lekte en not av något slag mellan telefontrådarna
Vilken vet jag inte, men säkert slog den an en ton om månen som går sin runda ban

Nu väntar ett behövligt fotbad och Montalbano blir ett precis lagom tidsfördriv innan
natten åter är här.

*************
Pst. Jag har skrivit rubrikerna för Visa och berätta i lördagstemat för september

7.9 Vad vill du uppleva som turist?

14.9 Tystnad som talar

21.9 Ansvar

28.9 Generationsklyftor

Jag har så många uppslag till rubriker så jag måste bestämma mig och det blev ovanstående
för den som vill vara med i temat under hösten..nu finns tid till eftertanke före:)

10 kommentarer:

  1. Så härligt att allt går så bra för er som ni sliter. Och att alla trivs tror jag inte bara har med Iris att göra, ni är nog säkert dom finaste värdpar.
    Bakar och kockar så alla blir mätta och belåtna.

    Fortsätt med er fina sommar.

    Tjingelingen från Rantamor.
    Förresten VAD är Montalbano ?????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Rantamor där uppe bland fjälltopparna :)
      Vi gör vårt bästa
      Montalbano är en siciliansk krimanalare. Tv-serie.
      Precis så där lagom för mig vad gäller mord och annat bedrägeri;)

      Kram
      Karin

      Radera
  2. Det känns som att du trivs med drag under galoscherna. Jag kan verkligen tro att man har det underbart som gäst hos er!
    Tänk jag har ett minne i min tunga efter en sådan knäkonferens som gick lite galet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, trivs jag. Förträffligt!:) Nu gäller det att njuta fullt ut av den här sortens liv...
      Haha, jag gissar att vi alla har minnen i knävecken efter liknande konferenser. Man tänker så bra med huvudet nedåt men då måste man förstås hänga kvar.
      Om jag föll någon gång så har jag säkert förträngt det

      Radera
  3. Spännande lördagsteman och vad bra med lite tid att hinna fundera!

    Och visst tycker Iris att det är kul att bli fotograferad, det är jag övertygad om. Till och med när hon snott en hel vetelängd mitt framför nosen på alla andra.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker själv att det är bra med lite längre framförhållning vad gäller temalördagarna. Då kan det gro i lugn och ro innan man sätter något på pränt.

    Iris, jag säger bara Iris. Trodde inte att en liten ekorre kunde bli så cirkusaktig som hon är..:)

    SvaraRadera
  5. Kan tro att det är draaaaag på Pettas nu!!
    Trevligt.
    Gillar du att ha samma folk där hela dagarna? Som det Schweiziska paret? Eller kan det bli lite jpbbigt?
    Månbilderna är helt underbart fina!
    Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nu det ska röra på sig och det gör det!:)
      Det är trevligt!
      För det mesta är det inte samma folk som kommer hit hela tiden, förstås, men vi har våra stamgäster och också sådana som stannar länge, liksom det schweiziska paret gjorde. Det är bara trevligt att folk trivs så bra att de stannar en hel dag. Vi jobbar ju på och de sysslar med det som de önskar, Wifi, tidningar, böcker, äter, pratar och så vidare...emellan frågas det en del och vi berättar i den mån vi har tid och möjlighet....det är enbart positivt, inte alls jobbigt.
      Tack Annika!
      Kramar!

      Radera
  6. Kule bilder av ekornet - liker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ekorren är kul!:)
      Bilderna är däremot inte särskilt bra, tagna genom dubbla fönster, inte helt rena
      men vad gör det när man har en trevlig prick utanför:)?

      Radera