måndag 1 juli 2013

Jag vill nog....


finnas mera på bloggen än vad jag hinner med....
Vi har fullt ös på många olika fronter, både vad gäller företagandet, men också
på det privata planet.
Precis så där som livet kan vara...


Senaste helg hade vi många besök i caféet förutom de tre grupper som var förhandsbokade
När jag befann mig med femtio personer i Gula salen och undrade var Uffe dröjde
visade det sig att han hade lika många människor på nedre plan...oväntade


Rena ketchupeffekten:)
Och allt går bara man tar det lugnt mitt i stormen
Ett, tu, tre så hade alla fått vad de önskade sig och så småningom mot åttatiden gick de sista gästerna härifrån med mätta magar.
Precis så där som det ska vara


Så mycket händer även i trädgården...


Den är himlabedårande vacker i all sin vildhet


Det är rena vederkvickelsen att bara gå rakt ut och njuta av allt som växer


Den röda vackra rosen vid trappan har bytt skepnad och blivit en nyponros
Vacker även den


Jag har alltid önskat mig krolliljor...och den som önskar intensivt tycks få som den vill...
Fåglarna har hjälpt till, nu har vi ett litet bestånd som gärna får bli många, många..


Digitalis finns det litet överallt i år...självsådd förstås och i många olika färger


Önskar alla en skön vecka!
I all hast en liten blomhälsning till er alla!

18 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar om vår fjällresa...
    Jag har också lagt in en runda i min trädgård ikväll...
    Hoppas att ni har fortsatt bra sommar ni båda...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Någon dag, någon gång, så SKA jag också fiska i fjällvärlden tillsammans med Uffe.
      Det lockar enormt mycket
      Trädgårdsvandringar är inte så illa de heller:)
      Önskar detsamma!

      Kram

      Radera
  2. Förstår att ni har fullt upp med gäster och jobb nu.
    OCH, ibland kan det vara så skönt att faktiskt vila från bloggvärlden också.
    Simma lugnt, min kära!!
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :D, ja, vi har mycket just nu, glädjande nog förstås. Dessutom har en stor chips(svartbröds)ramlat in som ska göras klart under min normala bloggskrivartid.
      Och visst, har du rätt, det är skönt att bara ta paus ibland, precis som du brukar göra när du är i Närpestrakten. Tack Annika!
      Varm kram!

      Radera
  3. Trots allt är bloggvärlden ett blekt livssubstitut.
    Ha det så gott i verkligheten!
    Margaretha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har det gott i min verklighet Margaretha, Tack!
      Önskar dig precis detsamma!
      Bloggvärlden innehåller en del vänner som jag gärna vill följa och lite abstinens får jag
      när jag inte hinner hit...
      Karin

      Radera
  4. Jag vet att du är bra på att dra de där djupa andetagen emellanåt och inga skygglappar har du heller fast du kan koncentrera dig på arbetet.
    Men sitt ner också, emellanåt och bara vila!Fotbad, fotbad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sitter ner nu Olgakatt!:)
      Svartbröden är i ugnen och just nu är det folktomt. Det går i perioder..
      Fotbad gäller för varje kväll . Nödvändigt för själ och för fötter:)

      Radera
  5. Hundra personer samtidigt (om jag räknat rätt)! Fullt upp, skulle man kunna säga om det inte vore dagen underdrift. Överfullt! Kul, men oj så svårt att inte bli superstressad. Vilken tur att du kan ta en sväng i trädgården och andas ut. Och vilken tur för oss som får se alla fina bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har oftast allting väl förberett, i all synnerhet när vi vet att en grupp är på kommande, så det sköter sig självt, nästan. Däremot när det samtidigt kommer många oväntade hungriga varelser gäller det att ha varor så alla blir nöjda. Vi jobbar bra ihop Uffe och jag så det löper bra på bara varorna räcker och de räckte
      Man lägger på autopiloten en aning. Att stressa går inte..
      Idag har vi mycket lugnare och då får man ta igen sig, fylla på lagren osv.

      Radera
  6. Så vackra bilder! Jag önskar att fåglarna kunde hjälpa lite på traven här också. Jag önskar väl för dåligt kan jag tro.
    Det låter som att du har gott mod mitt i allt i alla fall!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hanna!
      Vi har snälla fåglar här, kanske rådjuren också hjälper till att föröka allt det sköna önskade?
      Men jag tror att det är fåglarna som har sått krolliljorna, för de finns i klump där det gamla staketet stod tidigare och där fåglarna gärna satte sig ner
      Det ska vara så här den här tiden, fullt ös...
      Kram på dig!

      Radera
  7. Hej Karin,

    På tal om Krolliljor, vi var till Enköping (ca 8 mil från Stockholm och "Sveriges närmaste stad") igår, där fanns det minsann Krolliljor!
    Se här: http://nikkorglass.nu/DSC_4767_DxO.jpg

    Vi bor ca 3mil därifrån så det blir ofta promenader i de fina parkerna som faktisk är kända utanför Sverige, ett tips alltså! ^_^

    Finns fler bilder därifrån i början på min Flickrsida, http://www.flickr.com/photos/nikkorglass/

    Passar även på att berömma dig för dina fina bilder, du har verkligen utvecklats! :-)

    Mvh,

    Mats

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för berömmet Mats, tack för tipset om dina bilder och Enköping känner jag till...har varit där och vet att där är fint!
      Nu ska jag dyka in på Flickrsidan

      Ha det gott i sommarvärmen!

      Karin

      Radera
  8. Ja, man kan bara göra det man hinner med, inte mera - oavsett om man lägger till stressfaktorn. Hoppas ni hinner pusta ut mellan varven! Blommorna blommar så vackert
    kram
    Ann-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det! ...världen går inte under om jag inte hinner med i den takt jag har förväntat av mig själv eller av andra. Den lunkar på i sin takt i alla fall, så det är lika så bra att anpassa sig
      Vi hinner nog pusta ut. Det är inte full rusning alla dagar liknande en ketchupeffekt. Ibland är det också dagar där man bara skakar och skakar och skakar på ketchupflaskan utan att det kommer mera än en liten gnutta, sedan kommer litet mera och så kommer hur mycket som helst på en och samma gång. :) Det varierar och det är spännande
      Kram
      Karin

      Radera
  9. Ja så här års vill man helst vara lite överallt:) man får hinna det man hinner och samtidigt njuta av allt!

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får hinna med det man hinner. Klokt sagt av dig.

      Ha det fint du med Marie-Louise!
      kram

      Radera