lördag 6 juli 2013

Gullefjun


Tittar in här en liten, liten stund....
Dagarna går på i ordentlig marschtakt från tidig morgon till sen kväll
När natten närmar sig så blir jag ungefär som den lilla sötnosen på bilden
Jag somnar nästan där jag står och sitter


 När vi äter frukost och middag....lunchen hinner vi knappast aldrig med,
 så har vi en förunderligt fin utsikt från vårt köksfönster eller från balkongen
 En Walt Disney World öppnar sig för våra ögon
 Men även för våra gästers....som vi ofta får se fotograferandes vid brödträdet


   Vi har slutat upp med att lägga ut solrosfrön åt trädgårdsvännerna, men....
   gräver man litet på djupet så hittar man godis i alla fall



Molly visade upp sin prydnad för mig när jag blev för närgången. 
Det finns ju gränser för hur mycket man ställer upp på som fotomodell också:)


Önskar alla en fin lördag!

20 kommentarer:

  1. Vilken utsikt Ni har från fönstret, jättefint
    med Ekorren och Hackspetten på samma stam.
    underbart , tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lön för mödan att bära ut bröd, talg och frön till fåglarnas matplats. :)
      De är rätt så många nu...vi kan inte räkna dem alla eller hur det heter i sången

      Radera
  2. När jag ser Molly, med käk upp till armbågarna, kommer jag att tänka på en skotsk kompis. Han tittade alltid längtansfullt på fårskockar, som vi for förbi, och tyckte att det skulle vara underbart att få vada runt i sin favoriträtt (jag tror det var mutton, och naturligtvis sås och potatis). Jag är inte så säker på att jag skulle vilja vandra runt på en kombinerad mattallrik och toalett.
    Margaretha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och lov så är det skal som Molly har upp till armbågarna där hon gräver efter något eventuellt bortglömt frö längre ner, men precis som du, så skulle jag inte heller vilja vandra runt på en dylik kombination.
      Allt på sin plats...
      Undrar hur Molly tänker och tycker?
      Antagligen struntar hon i det och skulle tycka att vi är fisförnäma;)

      Karin

      Radera
  3. Men åh, det där gullefjunet! Vad är det för sort, månne?
    Och vilken synnerligen uttrycksfull rumpa Molly har!

    SvaraRadera
  4. Tror att det är en liten grönsiska. De var två stycken små dunbollar. Till en början satt de och sov under en bolltistel, men blev störda av större fåglar så de måste röra på sig och då somnade den lilla så där bara, mitt i allt på ett Varsågod, kom och ät upp mig-ställe. Det gick ju inte för sig så företagsverksamheten stannade av då jag måste vakta den lilla sötnosen tills den gav sig iväg igen.
    Molly har en fin rumpa!:)

    SvaraRadera
  5. Vad kunde vara bättre att titta på en de söta som bor där ute när man äter frukost :) Ha det så bra allihopa och Måssan!
    Kram Ann-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ann-Mari,

      antingen är jag snurrig eller så är Blogger snurrig, men snurrigt är det :). Jag VET att jag svarade på din kommentar redan, men den finns inte...så jag gör det på nytt
      Det är det absolut bästa att ha dessa små söta varelser framför ögonen i frukosttid. Där befinner vi oss på varsin sida om fönsterglaset
      Ha detsamma och Måssan hälsar glatt och skränigt!
      Kram
      Karin

      Radera
  6. Ekorrar, kycklingar, Hacke och Måssan och så alla människor som också hälsar på förstår att det blir långa dagar. Härligt!
    Måså gott;)!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härliga långa dagar blir det, bara på det roliga kontot.
      Litet som roliga timmen man hade i småskolan...
      Måså gott du med!:)

      kram

      Radera
  7. Vilka ljuvliga bilder du bjuder på!
    Ha en fin dag!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lisbet!
      Önskar att du också har en fin dag!
      Kram

      Radera
  8. Men så bedårande!
    Snart kanske de kommer in och hjälper till, som hos Askungen, som tack för all mat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bedårande i all sin aningslöshet om allt "farligt" som finns runt omkring dem.
      Ja, tänk om de ville göra det. Jag ska ta fram symaskinen...de små är så bra på att lägga banden rätt och göra fina rosetter:)

      Radera
  9. Å så fgullig Gullfjun är, lite blyg men så fin!
    Besökarna får ju en underbar upplevelse på alla sätt!

    kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En liten underbar Fjunboll:)!
      De trivs med fågel-och djurlivet här. Sitter på balkongen och bara tittar ner på livet eller så
      står de vid stolpen och fotograferar.
      Kramkram

      Radera
  10. Jag förstår det, Karin.
    Ni har ju årets mest intensiva tid hos er nu.
    Så, jag fattar verkligen om bloggen vilar lite.
    Det är ju stiltje bland bloggarna nu, och så ska det vara på sommaren.
    Ha det så jättebra.
    Kramar!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är märkligt det här! Jag har redan svarat dig men svaret har försvunnit. Hände med en annan person igår också. Blogger!
      Vi har intensivt just nu, härligt intensivt och bloggen får lida en aning just därför. I och för sig är det skönt det också
      Ha det bra du med Annika!
      Kramar!

      Radera
  11. Har också legat lågt med min blogg eftersom jag tillbringade långhelgen (4th of July) med att städa i min gamla bostad. Roligare kan man ju ha men nu är det gjort!
    Sådana underbara djur ni har! Ni kunde ha en egen filmstudio där. ;)
    Jag hade också svarat kommentarer på min blogg och svaren försvann. Vad håller de på med?
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att veta att jag inte är ensam om att Blogger äter upp kommentarerna:). Alltid en tröst
      Så skönt att du har städningen gjord! Egentligen borde man flytta lite oftare:)
      Vi har fina djur här...familjeliv minsann

      Ha det bra Anne-Marie!
      kram

      Radera