fredag 14 juni 2013

Vacker- Galleri Fredag

En av årsungarna
Ritvas underbart vackra glaskonst
    En vissnande skönhet

    Ett blått öga

   Som en dröm

   Också vacker

   Annika har valt dagens tema i Galleri Fredag.
  Titta in hos henne så kan ni se vilka andra som också deltar i temat Vacker.
   Jag har inte haft tid att göra något särskilt av dagens tema, utan pekade litet i blindo
   i bilddokumentmappen och ovanstående bilder fick därför visa hur vacker vår värld är
  
   Nu  har jag inte samma tid som tidigare att titta in på alla bloggar som jag brukar göra
   Våra händer är mera än fulla av uppdrag och arbete och
   som det ser ut så blir det ännu  mera...
   Glädjande nog:)

   Från och med imorgon har vi öppet alla dagar i veckan, två månader framöver
   Jag försöker förstås att ta mig en liten stund vid datorn nu och då, som vanligt,
   när det finns tid för att vila sig en stund
   
   Ha en fin fredagskväll!

  

32 kommentarer:

  1. Svårt tema idag, men jätteroligt.
    Varenda bild man har är ju vacker, på sitt sätt. Du gjorde rätt, du valde slumpvis, och se så rätt det blev.
    Förstår att du har fullt upp.
    Roligt men jobbigt, kan jag tro!
    Kramar och trevlig helg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det, allt är vackert!:)
      Så gör jag nu och då, väljer slumpvis. Blir spännande för egen del också
      Nu just har vi väldigt mycket att göra, många beställningar och så öppnar vi imorgon.
      På riktigt:)
      Kramar till dig med och ha det bra!

      Radera
  2. Fina bilder - ekorren är så söt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika!

      vi har en hel hop med småkurrar och storkurrar här:)

      Radera
  3. Tycker det blir alldeles underbart när du pekar i blindo ;)

    Så mycket vackert hos Pettas. En lisa för själen att titta på dina bilder Karin!


    Nu börjar er intensiva period....tänker på er!

    Varm kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta!:)

      Allt blommar samtidigt i år. Det verkar som om den långdragna vintern har satt extra sprutt på allt som vill växa, det ena hinner inte vissna ordentligt förrän nästa tar vid. Explosivt.

      Nu börjar det!:)

      Varm kram
      Karin

      Radera
  4. Härliga blombilder.
    Och den lilla späda ekorrungen är ju söt så att man vill äta upp den.
    Ha det så bra nu i er intensiva jobbperiod.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mian!

      Tänkte på dig ikväll, när jag var och rensade lite ogräs i trädgårdslandet.
      Vretens Alma växer så det knakar och likaså bönorna från Kroatien.
      Ekorrarna som är här är riktiga tidstjuvar för vår del. Vi har svårt att slita oss när de börjar leka:) De är väldigt söta och fulla av liv.
      Tack!

      Radera
    2. Och vi glömde att så bönorna från Balkan...och sen var det fullt i alla land..

      Radera
    3. Så kan det gå när man har fullt upp...i höst hittar man frön som borde ha kommit i jorden :D. Händer här också.
      Nu tittar vi på balkanbönorna och undrar om de tänker bli höga och slingrande eller inte...
      Golfklubborna står i beredskap om ev. stöd behövs

      Radera
  5. What a wonderful world....
    Och att agapanthusen blommar värmer mitt hjärta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Två stora vackra blommor lyser upp här hos oss.
      Den heter inte agapanthus här, den har ett kvinnligt namn som börjar på M.:)
      Ibland kallar vi den Olgkatt, kan du tänka dig?

      Radera
  6. Hejsan Karin !

    Åh så gullig lilla korren.
    Den isblåa blomman så fin.

    Du som har händerna fulla av allehanda göromål,
    får till ett inlägg dessutom. Tog en dag ledigt'från bloggläsning igår.
    Ibland har jag annat att göra. Fråga inte vad jag gjorde för et minns jag inte.

    Idag var jag mer rörlig än igår.
    Kom iväg till stormarknaden Maxi.
    Kattmat och annat.
    Det tyngsta handlar jag på Netto intill.

    Ikväll fick, jag hoppas jag en regnbåge
    på video.
    Den sys för blotta ögat, men kameralinsen på en
    Xperia är väl mindre troligt.

    Må så gott bland blommor och blader'
    Det Du skriver gör mig så glader.

    Kram Mi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mi!

      Det är skönt emellanåt att ta liten bloggpaus. Det ska ju vara roligt och inte kännas tvångmässigt:).

      Maxi och Netto, jag smakar på namnen:) som jag tycker att är bra

      Må så gott du med och din Prins förstås

      Kram
      Karin

      Radera
  7. NU vet jag vad som är skillnaden på dina bilder och de flesta av mina. Du tar bilder på precis vadsomhelst så att det blir vackert. Jag försöker ta bilder på vackra motiv och det blir i bästa fall OK, men sällan så hänförande som jag tänkt mig. Dags för fotokurs, tror jag.

    Och den där blå blomman är som en dröm och vacker som en dag. Vad för sort kan det vara, månne?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu fick du allt till det Karin!:)
      Dina bilder är vackra, men du är antagligen som jag är, självkritisk och vill ha det bättre hela tiden?
      Jag skulle också behöva en fotokurs, hinner ju inte ens bli ordentligt bekant med kameran..men kommer tid kommer råd, eller var det råd före och tid efter?
      Det är en agapanthus, Afrikas lilja. Vi har fått den av Olgakatt...jag har egna också som jag har frösått och också tagit rot av men det tar nog tid innan de blommar

      Radera
  8. Förstår att du har mycket nu, det är ju underbart på ert fina café!!

    kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du goa Tina!

      Nu väntar vi på en förhandsbokad grupp från Island...kommer om en timme si så där

      kramen

      Radera
  9. Vackert även med vissnande skönheter. :) Och ekorrungen är ju bara för söt.
    Det blir en intensiv tid nu hos Pettas kan jag tänka mig. Så roligt att ni har fullt upp.
    Ha det gott! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det ju med oss också, vi vissnande skönheter:)...vi är vackra.
      Ekorrarna börjar bli rätt folktama. Gäster kan stanna upp och fotografera både dem och Kottan...snart tar de säkert betalt för att bli fotograferade de små fyrbentingarna;)

      Ha det gott du också mitt i allt flyttbestyr
      kramar!

      Radera
  10. Jag läste om ditt strömmingsfiske och kom plötsligt ihåg en gång när maken och jag drog strömming i Trosa skärgård. Vi var ute i vår relativt stora eksnipa och satt åt varsitt håll (3 m emellan oss) och ryckte. Jag hann knappt slänga i förrän det var fullt medan maken inte fick en enda fisk. Till slut skrattade jag så jag knappt kunde hantera redskapen längre. Min hink blev full medan han inte fick någon. Visst är det konstigt!
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis så där kan det vara! Bara med någon meter emellan kan det skilja avsevärt på hur man får napp. Sedan gäller det att få tag på stimmet med de stora strömmingarna också...ibland får man bara småsmå och då vet man att man är i ytterkant av stimmet
      Det är roligt att fiska, man får uppleva så mycket samtidigt
      Kram
      Karin

      Radera
  11. Men vilken söt liten ekorre, så fin bild. De andra bilderna är också vackra, speciellt glassmyckena.
    Hoppas att du får en fin helg!

    Kram

    Nettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nettan!

      Vi har ju några ekorrar här att vila ögonen på:)
      Ritva S. glaskonstnären är väldigt skicklig att ta fram väldigt vackra saker

      kram
      Karin

      Radera
  12. Alla dina foton förmedlar skönhet! Vad roligt att det rullar på ordentligt för er, bara du får till de där vilopauserna emellanåt. De är så nödvändiga.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hanna!

      Det rullar på på så många olika hjul just nu. Säsongen sätter fart efter midsommar. Ordenligt, men här har tillkommit en hel del beställningsarbeten också, så det finns att göra. Så nu gäller det att ta för sig medans tider är.
      Kram!

      Radera
  13. Fina bilder, som alltid... och särskild gillar jag den söta korren, förstås. :)

    Roligt att ni har att göra, men akta er för att stressa sönder er.

    Trevlig söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Aila!

      Korrar är världssöta!:)
      Vilar i språnget!

      Trevlig söndag för din del också!

      Radera
  14. Hoppas att ni får en underbar sommar,
    och att ni iallafall har små chanser att vila och tänka efter.
    och att ni har fortsatt mycker tid för varandra,
    det allra viktigaste...

    Tjingelingen från en bortsprungen Rantamor i Kabul....

    SvaraRadera
  15. Underbar bild på ekorren och så fina närbilder på blommorna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!:)
      Blommorna har snart blommat ut för den är säsongen...tulpanernas tid är förbi.
      Så fort det går...

      Radera