lördag 29 juni 2013

Halvårskoll/Lördagstema

Musikanta har också givit rubriken Halvårskoll i lördagstemat,
liksom Annika gjorde i Galleri Fredag.
Först tänkte jag slå ihop temadagarna till en, men så tänkte jag om
Jag fortsatte söka bilder i blindo, det är både roligt att överraska sig själv och dessutom
är det lättgjort. Nu i all synnerhet när vi har mera än fullt upp...
ni må förlåta mig alla bloggvänner
för att jag är usel på att besöka er just nu.
Men jag kommer, jag kommer....


Januarihimlen är alltid vacker


Februari
En isflen och vårt köksbord (vad nu det har med februari att göra kan man ju fråga sig, men där fanns det, bland februaribilderna)


Rådjur i mars....ibland förstår jag inte alls att ni orkar titta in på min blogg bästa vänner...
Är det inte ekorrar så är det rådjur eller igelkottar eller fåglar eller.... Puhpuh.....puuuuh


April 
Julrosen som visar sig ha överlevt trots all tung snö den har haft på axlarna i flere månader
Medlemmar av Björnligan sitter upphöjt lugna och beskådar ägorna


I maj hoppade en hare fram mitt framför mitt kanslifönster och stararna "befolkade" holkarna
Kosackfamiljen och Arthurs´var på plats


Juni
Äntligen någonting annat än djur och fåglar. 
Tjärblomster och chilipeppar bryter zoo-känslan:)

De andra som också deltar i lördagstemat är
Så har juni nästan runnit ut....
Tack Musikanta för alla temarubriker!
Nu blir det lördagstemauppehåll i två månader, sommarlov eller vad man vill kalla det.
I september är det min tur att vara rubrikuppfinnare för lördagstemat
I sinom tid har jag klurat ut vad vi ska skriva och berätta om då.

Ha en fin lördag!
Här väntar vi på två bokade grupper under dagen och har också som vanligt öppet café...
Skosulorna hålls varma, med andra ord:)


18 kommentarer:

  1. Vart allt lite frössen när jag bläddrade i din blogg idag och såg vinterbilder...
    Skönt att komma till juni.
    Här fortsätter vi vår resa i fjällen och fiskar rödingar så granna att tårarna rinner.
    Va vi ska äta idag ???
    Foliegrillad röding kanske...
    Mumsigt värre.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Söta Rantamor!
      Om du visste så gärna jag skulle vara med i fjällen och fiska röding, äta röding och bara njuta.
      Gör det för mig också är du snäll

      Kram från Karin som nog har det väldigt bra där hon är också, men du vet, gräset är alltid grönare på andra sidan staketet:)

      Radera
  2. Jag visste ju att fredagsgalleriet hade halvårskoll som sista ämne, men jag vet ju att det är så svårt att välja bara några enstaka bilder. Så jag tänkte att då kan ju alla som är med på båda lägga ut en hel massa!
    Underbar illustration till dagen tema!
    Många kramar från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilder finns det ju och att ta fram dem i blindo är för mig ett rent nöje, så jag kan fortsätta med halvårskollandet ett tag till:)
      Tack Ingrid!
      Kramar

      Radera
  3. Vad bra att du tänkte om, för bilderna är så njutbara!

    SvaraRadera
  4. Huva vad det såg kallt ut bitvis! Det kändes riktigt bra att kika ut genom fönstret sen och konstatera att det där kalla är låångt bort...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där kalla känns verkligen lååångt borta. Tack och lov, nu ska vi njuta av värme och sol

      Radera
  5. Fint att du inte fryser om fötterna Karin ;) Om ett halvt år fryser dom kanske. För mej har ordet Halvårskoll en läskig innebörd... ett ord fyllt med allt som livet innehåller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När man får hålla fötterna varma på grund av mycket och roligt arbete är det fint:)
      Sen åker yllesockorna på igen!
      Så väl jag förstår innebörden för din och många andras del...att aldrig känna sig riktigt säker när det närmar sig kontroller. Måtte du slippa dem snart....och att du aldrig mera behöver känna ångest
      Kramar!

      Radera
  6. Åh, men jag bara älskar dina bilder! Skatorna är dagens favorit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tacktack!:)
      Skator är kul fåglar, personliga som bara den och beskäftiga om inte annat.
      De äger vårt ställe och har fullständig koll på vad som händer och inte borde hända

      Radera
  7. Härliga bilder och minnen!
    Kom ihåg baljan i kväll!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lisbet!
      Baljan åker ut och in varje kväll....
      Skosulorna försvann nästans....:)

      Radera
  8. Det känns som om vintern var lång! Men nu har sommaren äntligen kommit!

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Anna, jag håller med dig, men nu har vi tack och lov haft sommar ett tag redan och har en långt tag kvar.

      Kram
      Karin

      Radera
  9. Burr, jag föredrar sommarbilder, igår kändes det som höst hemma hos mig!

    kramen till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. :D. Så vill jag också ha den här tiden på året.
      Hörde att det har varit busbasväder i dina trakter. Hoppas solen hittar dit och värmer upp dig

      kramar

      Radera