torsdag 2 maj 2013

Upphittat....


i mitt fotoarkiv...
Soffan lär ska finnas i Amsterdam

Mera soffmusik...

Och varför inte?
Te i en tekanna?
Ligia har förstås tipsat mig om dessa härligheter:)



Vi som bor i ett hundraårigt hus med skavanker kanske tar efter...
Rolig idé

Jag har bakat svartbröd hela dagen och doften sprider sig i huset
Imorgonbitti är de färdiga för leverans till stan...varma, mjuka, färska

Det känns underligt idag.
Jag tycker att det är måndag, fastän det är torsdag.
Så blir det när man får en extra ledig dag mitt i veckan
Man blir konfys helt enkelt

Nu ut i kvällsolen för att inta negativa joner så jag orkar vara positiv:)
Ha det!


18 kommentarer:

  1. Soffan med noterna och G-klaven skulle jag inte ha något emot. Men tekannan skulle nog vara lite stor på gräsmattan. Den verkar inte särskilt fast förankrad i marken heller...
    Jätterolig bild med plåstret - jag såg det inte först :-).
    Tänkte mest på dörren eftersom jag vet att du är dörroman.
    Hade gärna ätit ett varmt svartbröd, har det förra i färskt (!) minne.
    Kramar från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan förankra om det inte är:)
      Plåstret är kul...vi har några sprickor i rappningen här hos oss. Mitt i allt så plåstrar jag om dem
      Varmt svartbröd är snudd på unikt. Ofta är det mycket äldre när man köper hem det. Det vara i veckor.
      kramar

      Radera
  2. Härliga bilder! Tänk vad folk hittar på :-)
    Gillade pianosoffan och plåstret bäst, men de två andra platserna var också fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Pianosoffan är jättefin...och plåstret kul. Roligt med lite annorlunda soffor

      Radera
  3. Åh, VILL HA en sån där tekanna nere på min lilla udde vid sjön. Precis lagom stor, ser den ut. Kul med plåsterbilden! Påminner om min mammas gamla rostiga Morris Minor där hon satt på dekaler och klisterlappar för att dölja det värsta. På en av dem kunde man läsa "Stolen from the British Motor Museum".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljuvlig humor...stolen from the British Motor Museum:)
      Jag har också funderat en del på var jag ska ha en tekanna...vet nästan

      Radera
  4. Nu blev jag sugen på svartbröd...jag har ju ett äkta recept nu. :-)
    Det är härligt med soffor...jag har taggat dem i mitt fotoalbum.
    Svartbröd och soffor - två av livets glädjeämne.
    Frid och Go'kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Två av livets glädjeämne, helt rätt:)
      Och baka kan du ju!

      Fridens
      Gonatt!

      Radera
  5. Sitta i en tekanna måste ju vara något alldeles speciellt. ;)
    Och plåstret på huset. Fiffigt. :)
    Såg att du inte mått så bra med halsfluss och allt. Usch vad jobbigt. Halsfluss är nog bland det värsta som finns. Skönt att du känner dig bättre. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst!:) Rolig idé, dessutom väldigt välgjord tekanna
      Jag sitter här och funderar hur jag skall få till ett plåster för vårt hus:)

      Halsfluss är verkligen jobbigt, kan inte minnas att jag har haft så svårt och så ont att svälja tidigare, men nu är det så gott som borta. Nu hoppas jag bara att Uffe inte ska få eländet också

      Kramar!

      Radera
  6. Visst blir man lite virrig sådana här helgveckor(kanske inte bara då) Jag trodde det var torsdag hela onsdagen. Roliga soffor på dina bilder. Jag tycker att det är så mysigt i England där man kan läsa små minnesskyltar på sponsrade bänkar i parkerna. Man kanske skulle sätta ett plåster lite här och var på behövande ställen som en fin vink till maken. Jag har en väninna vars make hade en elfirma och först när hon ringde till firmans kontor och beställde ett extra eluttag fick hon det installerat.
    KRam, kram /Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det där påminner mig om att det händer att vi är utan bröd för egen del ibland, så Uffe brukar hota med att fara till affären för att köpa bröd.
      Och så kan det ju inte vara när man har eget bageri:)
      Vad är det det heter? Skomakarbarn brukar gå utan skor...
      Kunderna först och så blir man själv lätt utan. Rätt vanligt skulle jag tro

      Kramkram
      Karin

      Radera
  7. Vilka härliga foton!!
    Foton att bli glad och nyfiken av :)

    Önskar dig en fin och solig skönamaj-helg :)
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. ;), säg inte annat. Man blir glad av dem och vill se ännu mera eller hur?

      Önskar dig detsamma!
      Kram
      Karin

      Radera
  8. Underbart humoristiska bilder. Plåstret var ju bara för härligt. Faktiskt snyggare än om de satt dit silvertejp. Ha en skön helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Plåstret är fint. Sitter här och funderar hur man kunde tillverka ett stort plåster:)
      Ha detsamma Gunnel!
      Hoppas att du är kryare nu!

      Radera
  9. Vilka roliga!! Jättekul.
    Tekannan är underbar. Där skulle man sitta och dricka just te.
    Plåstret är KUL!!
    Kramar och kul med fredagstemat. Det finns ingen lista längre, Karin. Alltså inget tvång. Du skriver bara upp dig på widgeten de ggr du är med. SÅ lätt och bra med det lilla knepet numera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk om man hade tekannan, en kaffepanna, en mjölkkanna osv....
      Skönt att det är så...jag hoppade på som du kanske såg.
      Fin idé med widgeten:)

      Radera