onsdag 1 maj 2013

Sköna maj välkommen!


Önskar alla en skön första maj!


16 kommentarer:

  1. Ljuvliga foton! :)

    Ha en skööön första maj du också!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lisbet!

      detsamma i kubik!

      kram

      Radera
  2. En sådan vagn har jag sett Rantafar sitta i...
    ja inte nu idag,
    men på ett foto som jag sett hemma hos hans mor.
    Har du vagnen kvar.
    Min mor har kvar den vagn som dom köpte till min syster född -48..
    jag låg också i den och där finns det inga dämpningar och på grusväg, konstigt att vi inte drabbats av nån hjärnskada...
    men mor brukar säga att vi sov gott,
    å tror tusan det hon hörde nog inte ens om vi grinade av allt oljud under dom kompakta hjulen.
    Men vet du det blev folk av oss tre syskon ändå...
    och det utan babyvakt...
    hihihi
    tror nog att babyvakten var farmor som bodde med oss !!!

    Roligt att se dina foton som väcker minnen.

    Tjingelingen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte vagnen och har aldrig haft den men däremot en mycket närstående person till mig;)
      Jag gissar att vagnen är köpt i slutet av fyrtiotalet, för den gående, stående killen på första fotot är född då och han äntrade vagnen allra först. Sedan kom lillbrorsan som sitter i vagnen på första bilden

      Min vagn såg litet annorlunda ut och stod länge på vinden hemma hos oss men vi ungar lekte nog sönder den och så försvann den på något sätt. Hjulen blev lådbilshjul osv...
      Är du säker på att vi inte fick hjärnskador Rantamor?;)

      Tjingenlingen och ha en fin första maj!

      Radera
  3. Tiden går...
    Ha en skön första maj du också. Här är det strålande solsken så det blir nog penséplantering idag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...och vi med den....:)
      Detsamma Ingrid!

      Kram

      Radera
  4. Men halloj, var är DU? Om jag tolkat kommentarerna rätt är du inte med på kortet. Det var väl ändå inte du som tog bilden?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte med på kortet, helt rätt
      Någon måste ju ta det också....svärmor har ett finger med i spelet skulle jag tro:)

      Radera
  5. Tider! :)

    Önskar dig och fotomodellen en trevlig Första Maj!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma Aila!:)

      Kram

      Radera
  6. Vanlig dag här, men SOL efter regn!!
    OCh det uppskattas. Snart blir det en lång promenad.
    Trevlig Första Maj ösnkar jag dig!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det Annika!

      Ha en bra vanlig dag där i solskenet!:)

      Kram

      Radera
  7. Jag undrar vem det är på bilderna, nyfiken som jag är hehe...

    Första majkramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, inte är det jag i alla fall:)
      Men den ena är min man och den andra är min svåger och den tredje är min svärfar...

      Förstamajkram till dig Tina!

      Radera
  8. Ååå såå fin bild från gamla tider:)
    Önskar dig en fortsatt fin helg vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma Lollo!

      kram
      Karin

      Radera