fredag 31 maj 2013

Just nu...Fredagsgalleriet


har vi haft besök av ett gäng glada fordonshistoriker från Hälsingland,
som skruvar på gamla drömmar


Just nu har alla syrener slagit ut....och vi har mängder av de väldoftande lila
men också några vita


Just nu har jag lärt mig hur en törnsångare ser ut....Tack Mian!:)
Det är så himla bra att ha bloggvänner som kan både det ena och det andra.
Man ställer en fråga rakt ut i cyberrymden och sekunden efteråt så har man svaret

De andra som deltar i fredagsgalleriet hittar ni hos Annika i Reston

Just nu ska jag bara njuta av den allra sista majdagen för året!

20 kommentarer:

  1. Härlig syrenbuske. Och en fin pippi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jatta!
      Ovanlig pippi för min del, första gången jag såg den överhuvudtaget:)

      Radera
  2. Men HUR gör man när man skruvar på gamla drömmar? Ruvar och skriver? Fråga dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gissar att de skruvar på gamla drömbilar....de hade just innan de kom hit varit till en bilskrot:)
      Det är så härligt med alla olika intressen som förenar folk...nu har de farit sin väg och jag har inte frågat...jag ruvade för länge och kom inte till skott, bara tog för givet
      Men som fordonshistoriker så måste de ju skriva också, förstås, inte bara skruva, utan också skriva

      Radera
    2. Tihi, som vår prinsessa Madeleine brukar säga. Jag läste fel. Jag läste fordomshistoriker och tänkte att det var ju ett lustigt ord; lite tårta på tårta!

      Radera
    3. Tihi...det blev ju mera spännande med fordomshistoriker, egentligen
      Jag själv har förundrats över vem Tibro Tor är idag, ända tills jag insåg att det stod Tibro T o R..tur och retur. Det måste vara sommarvärmen som har ett finger med i spelet:)

      Radera
  3. Jag älskar när syrenerna blommar...så ljuvligt! Önskar dig en skön och fin helg, kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. I syrenernas tid är det underbart...varje kväll så doftar det alldeles extra gott här utanför..och jag sitter på trappan och bara njuter.
      Önskar dig detsamma Eva!
      Kram

      Radera
  4. OJ vilka underbart fina och vackra syrener. Jag kan bara föreställa mig doften.
    Ljuvligt!!
    Tänk att få sitta under dem och fika.
    KUL buss också med glada hälsingar. Här är två av mina svenska vänner från just det landskapet. Bland annat hon vars surdeg jag skall vårda...
    HAHA.
    KRAMAR!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har mängder av syrener, en stor häck och buskaget vid huset, en del till utspridda här och där så just nu finns det väldoft hos Pettas om någonsin:)
      Så det är en riktig Hälsinglands surdeg du har i din vård, haha....
      Lycka till! Hoppas den inte hittar på någonting i värmen
      Kramar!

      Radera
  5. Här har syrenerna inte slagit ut än, men häggen blommar.

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du det fina kvar att längta efter!:) Häggen blommar här också..men doftar ju inte lika förföriskt precis

      Ha en fin helg du med!

      Radera
  6. Jag glädjer mig fortfarande åt din lyckade operation!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva!
      Lita på att jag/vi gör det också...har nog inte fattat riktigt ännu att det gick så bra som det gjorde. :)

      Radera
  7. Hoppas att du har en alldeles underbar fredag,
    och med alla dina doftande syrener...
    här har åxå syrenen slagit ut...tidigt och konstigt men härligt.
    Vi har varit ute på havet hela dagen och fick en stor öring på slutet som räddade hela vår dag...
    den var så blank utanpå å så röd innuti....

    Tjingelingen nu tar jag ett glas vitt...

    SvaraRadera
  8. Jag har just gräddat några koppkakor klara (cupcakes:)), skall sätta mig ner med Uffe en stund och bara vara...
    Grattis till stora öringen...gissar att du också är röd i skinnet efter en dag på havet:)

    Allt gott!

    SvaraRadera
  9. Ser otroligt vackert ut med den maffiga syrenbusken som blommar så vackert. Ha en härlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Syrener är antagligen något som tilltalar oss alla...när de blommar. Vi har många stora syrener som både doftar gott och som är vackra som bara den just nu.
      Ha en härlig helg du med!

      Radera
  10. Vilka härliga bilder! Riktigt härlig sommarkänsla i dem :D
    Och Syrénbuskar är verkligen vackra :)

    Hoppas du får en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Erica!:)
      Och sommaren kom äntligen!
      Hoppas detsamma för din del!

      Radera