tisdag 23 april 2013

Trevligt besök

                                                                                                                                                                       (www. stefanbergmark.se)
 "Jobb?" sa´ Uffe och tittade på mig med ett menande leende

Men jag vill inte ha något annat jobb än det jag redan har
fastän annonsen var av det annorlunda slaget, minst sagt
Kul verkar jobbet vara och dessutom bra betalt
Något för någon av er?


Den svenska generalkonsuln Ingrid Iremark har besökt Geta idag
och tillsammans med vår kommundirektör Erik Brunström kom de hit på kaffe med dopp
En bit av Sverige fanns på plats framför kakelugnen en dryg timme
där vi dukade upp för värmens och harmonins skull
Det är ju så attans råkallt och ruggigt ute, så en brasa sitter bra dagar som dessa
Medan kaffet och doppet gick åt, berättade vi om vårt företag.
Diskussioner om ekologiskt och närproducerat hör också bara till...vad annars?:)
Vi hade en riktigt trevlig stund tillsammans

*************

Nu drar jag mössan över öronen, tar varma utekläder på mig för att röja och rydja
i trädgården.
Den allra närmaste framtiden för min del behöver jag inte ens sia om:)

Ha en bra tisdag!




22 kommentarer:

  1. Hahaha, det stod inget datum på annonsen, men jag skulle jag den publicerades 1/4.

    SvaraRadera
  2. Annonsen finns på arbetsbyråns hemsida, därför inget datum.
    Även jag undrade om det var första april, men det lär vara seriöst....
    Synd att man inte kan sia...bara känna intuitivt...för det lär jag inte få en månadslön för en timmes jobb
    :D

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset, men jag har redan ordnat ett sånt där jobb!
    http://www.karinenglund.com/2011/09/6292/

    SvaraRadera
    Svar
    1. :D, läste och skrattade, fast det kanske inte gillas...du var förstås väldigt allvarlig
      Men likväl så sitter jag här och ler

      Radera
  4. Låter lite trevligare att röja ute än inne för själv håller jag på inne i en salig röra. Eftersom mannen nu har alla nya golv klara här så blir det antagligen min del att få ordning till sist.
    Har regnat hos oss i dag också så ingen skillnad vad man nu sysslar med då. Kan tänka mig att ni har våren närmare än vi. Ha det gott bland löv o kvistar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här blev det både stormvindar och regn, solsken och mulet...aprilväder så jag hann inte få särskilt mycket gjort trots allt. Och bra gick det också:)
      Idag känns inte våren nära alls, men snart, snart:)
      Ha det gott du med!

      Radera
  5. Nej, jag skulle betydligt hellre ha ditt jobb eller något liknande. Du lever i en dröm. Säkert slitig emellanåt, men ändå en dröm. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En slitig dröm, men också så mycket mera än det, helt rätt:)
      För att söka PAF:s jobb måste man vara som Zaida, spåkvinnan, allra minst.

      Radera
  6. Nej, den kan väl inte vara seriös? Du får prova att söka! JA, sök du så får vi reda på sanningen! Snälla?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderade i samma banor och om man mot förmodan skulle få jobbet så behöver jag ju inte jobba mera än 1 timme för att få en hel månadslön. Får jag sparken sen så har jag ändå fått en månadslön....lite praktisk kan man ju vara eller hur?
      Men...nej, kan inte du istället?

      Kram

      Radera
  7. Vilken annorlunda annons, man undrar verkligen om det är ett skämt.
    Tack för din Grattis hälsning till Matilda.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den verkar vara seriös, bara ovanlig. Det finns ju spåkvinnor och män, på riktigt, som ser mera än vad andra ser, så varför inte? Men tänk om de ser att jag inte ska vinna en miljon? Då spelar jag inte (vilket jag i och för sig inte gör överhuvudtaget:D)
      Kram
      Karin

      Radera
  8. Är verkligen annonsen sann? Om den är det måste jag ju säga att man på Åland tänker "outside the box". :) Att sia är i stort sett omöjligt även om man är medial. Framtiden är inte statisk. Folk har frågat mig eftersom de vet att jag kan "se" saker men jag kan inte sia på det sättet. Kanske jag skulle söka i alla fall? ;)
    Mysig kaffestund verkar ni ha haft i alla fall framför kakelugnen.
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sök Anne- Marie!
      Jag tror att det är skillnad på att se och att känna intuitivt.
      Jag hör till kategorin där intuitionen är stark..jag vet ofta vad som händer och ska hända, men att spå framtid är någonting helt annat. Jag gissar, märkväl en ren spekulation, att man behöver vara något så när bra på att sia om framtiden för det här jobbet.
      Allt handlar ju om spel, PAF är ett spelbolag. och Paf tänker outside the box, vågar litet mera...
      Mysigt var det, absolut!
      Kramar!

      Radera
  9. Jobb har jag så det räcker, tack ändå!
    Men fikat vill jag gärna ha...

    kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så det kan gå:)....men skönt att du har tillräckligt med jobb Tina.
      Titta in så får du gärna fika framför kakelugnen du med!

      Kramkram

      Radera
  10. Näe det låter osannolikt!

    Men potatisbakelsen!!!!Sannolikt underbar och påminner om min barndom då man kunde vid festliga tillfällen få en halv.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det är sant! Så sant det kan vara...de söker en siare. Både i radion och i tidningarna idag finns det ytterligare information om jobbet. Inget aprilskämt alls

      Det var fest när man fick en potatisbakelse som barn. Vad jag minns så fick jag det två gånger och de gångerna glömmer jag aldrig:)

      Radera
  11. DET finns ju jobb till ALLT också, HAHA!! Eller är annonsen fr 1 april?
    Siare...Jajajaja
    Fniss!!

    Å vad fint mottagna de blev från Sverige de som satt och fikade vid er brasa.
    De måste ha älskat det!

    Hoppas ni snart får lite varmare väder.
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns jobb för en siare, en seriös sådan. Annonsen är sann, äkta och inget aprilskämt.
      Idag i radion berättades att de redan har fått ansökningar. Ska bli spännande att se fortsättningen, för gallringen blir hård

      Jag tror att de var nöjda med stunden här hos oss. Så lät det och så såg det ut:)

      Nu just skiner solen. Våren kommer säkert med stormsteg. Snart.
      Kramar!

      Radera
  12. Helt otroligt...fattar inte...är detta sant??

    Ha det gott i våren vännen
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant Lollo!
      Redan nu har det inkommit ansökningar.
      Det lär vara mera vanligt att söka siare i övriga världen så PAF är bara en föregångare och pionjär
      Det ska bli spännande att följa med vem som får jobbet.

      Ha det likaledes!
      Kram
      Karin

      Radera