måndag 29 april 2013

Krångel

Det tycks som att det blir en ofrivillig paus i bloggandet just nu....
Jag har inlägg klara för att lägga ut men jag kan inte överföra bilder
Blogger har "krånglat" nu och då de två senaste veckorna
när det handlar om överföring av bilder, men det har fungerat
trots allt.
Nu har Blogger däremot gått riktigt i "stå".

Jag vet att flera av er i bloggosfären har haft liknande problem
och undrar förstås hur ni fick ordning på "eländet"?
Jag har försökt göra allt som tänkas kan...nu resignerar jag

Medan jag resignerar :D hoppas jag att ni alla får en fin måndag!



20 kommentarer:

  1. Jag har samma problem, blev dunderirriterad och tänkte ta en paus. Men med 'lite' väntan gick det, grrrr!!

    kram o trevlig Valborg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra, inte att du också har samma problem, men att man inte är ensam i båten.
      Alltid en liten tröst.
      Så här sitter jag och väntar....
      Visst känns det grrrgrrrgrrrrgrrrrgrrrr!!!!

      Kram till dig och en fin Valborg!

      Radera
  2. Voj nee! Det är ju ganska länge sedan det sist var strul med bloggandet. Hoppas det snart ordnar upp sig. Och att det inte smittar hitåt!
    Ha en fin måndag du också!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jojo, så är det. Det har löpt på rätt bra en längre tid men jag har känt av "bobborna" ett tag, fått kämpa fram en bild i taget, ibland har det löpt på igen men nu är det stopp. Så länge det nu varar.
      Hoppas att det inte smittar, verkligen inte!
      Tack Lisbet!

      Radera
  3. Usch så tråkigt...tyvärr har jag inga bra tips till dig vännen!
    Hoppas det löser sig snarast...tills dess önskar jag dig lycka till med detta och ha de gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  4. Det är så här ibland!
    Och det drabbar inte bara mig utan många just nu
    så jag tror inte det finns så mycket mera att göra än
    att testa tålamodet en aning och vänta tills allt fungerar igen.
    Under tiden finns ju alltid mycket att göra:D
    Ha det gott du med Lollo!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tråkigt är det alltid då datorn krånglar. Jag kunde inte föra över bilder på en FB-sida igår. Vet inte varför.Ha de bra!

    SvaraRadera
  6. Min dator krånglar inte, men Blogger gör det just nu i alla fall. Jag hörde att det var svårt att föra över bilder även på FB. Men det går väl över, det också, som det mesta:)
    Får vi hoppas på.
    Ha det bra du med!

    SvaraRadera
  7. För kanske ett halvår sen så var det många som hade strul bl.a. jag. Då kom det att mitt lagringsutrymme var fullt så de gick inte in. Tipset jag fick var att minska bilderna och på min kamera finns det tre storlekar så jag minskade då till 640x480 och sen har de gått in. Vet ej om det är det problemet du har men i så fall kan du testa. Hoppas det inte "smittar" för man blir så less på bloggandet om det bara börjar strula. Lycka till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset!
      Jag tror inte att jag har något sådant fel, jag har just köpt mera bildutrymme
      Det ordnar sig säkert på ett eller annat sätt.
      Det har brutit mitt överförandet tidigare, några bilder har fastnat och några har jag fått vänta på, men nu...väntar och ser
      Tack!

      Radera
  8. Asch då. Strul med datorn och bloggen är en riktigt ful energitjuv.

    Men du Karin, man kan skriva inlägg utan bilder ;)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :D, jag kom underfund med det! Fast å andra sidan krävs det lite extra då förstås
      Men helt säkert är det en utmaning

      Ha en fin dag du med !

      Radera
  9. Glömde, om inte ditt lagringsutrymme har tagit slut så byt webläsare!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har lagringsutrymme, men får testa mig fram om inget händer.
      Tack för tipset!:)

      Radera
  10. Det har tagit tid med bildöverföring men då har jag gått iväg och gjort nåt annat en stund, för sitta och vänta har jag inte tålamod till.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sitter och väntar gör inte jag heller, tittar in med jämna mellanrum och ser om det hela har löst sig. Nu har jag gjort så i ett dygn:)

      Radera
  11. Jag hade samma problem som Hantverksglädje för ett halvår sen, men helt plötsligt var allt som vanligt igen utan att jag gjort ett skvatt. Hoppas det går lika lätt hos dig. Kram

    SvaraRadera
  12. Vi får väl se hur det avlöper. Det får gärna gå som för dig och Hantverkglädjen:)
    Tack Gunnel!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Men jädrans va ha du nu fått för strul...
    är det lagringsutrymmet som tagit slut, då måste du köpa till lite,
    kostar inte så mycket vill jag minnas tror det var 4€...
    för det är klart att du ska kunna lägga in dina vackra bilder också.
    Jag tycker ju att det är roligare att kunna skriva text till mina foton...
    som igår när Rantafar sprang barfota i snön....
    Snötoken !!!

    Hoppas att allt ordnar sig till det bästa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte vad som var orsaken till strulet, men lagringsutrymmet var det inte som lade krokben för min del. Nu har jag bytt webläsare bara för att jag inte orkade vänta på bättre tider:)
      Snötokiga Rantafar håller sig frisk med dylika snöbad!:)

      Tack, det gjorde det!:)

      Radera