söndag 21 april 2013

Att fånga stjärnor....




    Lilla W. och jag har försökt att fånga stjärnor idag....



   Vi har sett hur hösten har runnit bort i vårliga diken....


Vi försökte fånga solstrålen som "sopade" undan rönn-och lönnlöven i en strid vårlig ström.....


Vi har tittat på alla blommor som har haft besök....


hur många som helst.....


och också varit och tittat på binas hem...
Och en hel del till.
Att umgås med en liten kille som inte är tre år ännu,
betyder att det händer mycket saker nästan hela tiden

Det finns så mycket att upptäcka, så mycket att göra, så mycket av allt
Jag gissar att vi båda somnar ovaggade ikväll

30 kommentarer:

  1. Förstår att ni haft en underbar dag. Vilket vackert stjärnfall ni fick syn på. När man är tillsammans med barnbarnen kan man allt...t.o.m. fånga stjärnor. Ljuvliga bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har vi haft, det har vi alltid:D. Det är fint att vara med små människor, de är så omedelbara, så raka och ärliga. Och ibland händer det att man kan fånga stjärnor mitt på ljusa dagen. Tack!

      Radera
  2. Så underbart,vilken dag ni hade :-) Tänk om man oftare som vuxen skulle se allt med barns ögon,vad mycket de små kan lära oss egentligen!
    Efter en sådan dag sover ni säkert gott!
    Kalinixta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har haft en jättefin dag tillsammans. Igen!
      Man lär sig mycket av barn, väldigt mycket. De innehar en alldeles egen visdom, bara man ger sig tid att lyssna och se, att vara närvarande:)
      God natt önskar jag dig också!:)

      Radera
  3. Fina bilder från en fin dag. Visst är treåringar bäst på att upptäcka underverk. En promenad runt kvarteret kan ta timmar med "min" treåring!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin,

      De är allra bäst! Och så mycket man får lära sig av dem....dessutom fick jag lära mig någonting alldeles nytt, som jag får berätta om senare

      Radera
  4. Så vackra bilder!
    Det är ljuvigt att upptäcka allt det vanliga med ett barn, att få hjälp att se det man inte alltid ser annars. Nu är du i och för sig väldigt duktig på att verkligen se saker i din omgivning men du kanske ändå får några nya infallsvinklar tack vara W.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hanna!
      Det är i det lilla, det stora sker....
      Man lär sig alltid någonting nytt om livet av barn, alltid

      Kram till dig också!

      Radera
  5. Poetiskt och vackert! Mina ögon tindrar ikapp med barnaögonen när jag ser dina bilder.

    SvaraRadera
  6. Du visar bilder att bli glad av och varm i hjärtat av...härliga känslor och fin gemenskap.
    Visst går vi en fin tid till mötes.
    Hoppas du får en fin vecka nu.
    Kram Lollo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det Lollo!:)

      Under våren borde man inte ha tid alls för arbete...
      Önskar att du också får en fin vecka!
      Kram
      Karin

      Radera
  7. Verkligen härliga bilder!! Så många insekter som vaknat till liv :))

    ps har du märkt att din sidmeny lägger sej över bilderna i inläggen? eller kanske är det bara hos mej det ser ut så...Jag hade likadant förut och var tvungen att ändra bredder i "byt mall"...Mvh Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Susanne!:)

      Jag är medveten om att sidmenyn lägger sig över bilderna och har funderat en del på hur jag ska göra med bloggsidan, men tillsvidare har det bara blivit funderingar. Antingen kan jag göra bilderna mindre och betraktaren kan klicka dem större, vilket man kan göra nu också....ska ta mig ytterligare någon fundering innan jag gör någonting. Det finns många varianter och jag har testat, men inte hittat riktigt fram dit jag vill ännu, men det är på gång i mitt huvud:D
      Mvh Karin

      Radera
  8. Stjärnor finns litet överallt. :) Härliga vårbilder och ni sov nog gott båda två. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man hittar dem där man minst anar ibland.
      Tack Anne-Marie!
      Säger Karin som har sovit som en stock...säkert lilla W. också
      Kramar!

      Radera
  9. Vilken fantastisk bild på bina! Nu är det vårbilder överallt i bloggvärlden och jag börjar få akut hemlängtan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Våryran är i full gång, alla blir vi mera eller mindre tossiga.
      Jag kan förstå din akuta längtan.

      Radera
  10. Vilken härlig rubrik ;) Jag fick pirr i kroppen på en gång.

    Lilla W är lycklig som har dig! Vilken underbar dag ni haft ihop.

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. :D. Lilla W. försökte påta på stjärnorna, men de bara försvann som ringar på vattnet.
      Lyckan är ömsesidig, vi är båda lika nyfikna på livet, men på olika sätt.

      Kramar

      Radera
  11. Ja det är så förunderligt mycket att se och berätta om. Vi hade nu lillKarin i natt och oj vad vi har pratat och upplevt mycket med hennes ögon. Erik var också här och diskuterade matteuppgifter och Mästarnas mästare....Annars har han på tok för mycket nationella prov varje vecka!!!!!!Nervöst och påfrestande för både lärare och elever.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra att vi har de små människorna att lugna oss i:)
      De berikar verkligen livet för andra.
      Hälsa Erik så mycket! och ha det bra!

      Radera
  12. Vattenblänk är bland det vackraste som finns, ger hopp om sommar!!

    kraam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efter den här isiga, snöiga vintern behöver vi nog en hel del vattenblänkande stjärnor:)
      Fortfarande ligger isen kvar på fjärdarna här hos oss, men snaaart...

      kramkram

      Radera
  13. Ni hade en riktigt HITTA-VÅREN-DAG!!
    Vad härligt.
    Ja, tänk om de stjärnorna gick att fånga i vattnet. DET skulle vara ngt, det!!
    Ha en fin måndag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har våra hitta-dagar, lilla W och jag:)
      Det var riktigt rörande att se på hur han försökte fånga stjärnorna.
      Tänk så mycket en liten människa har att lära sig av livet
      Ha en fin måndag du med Annika!
      Kram

      Radera
  14. Vilket härligt inlägg och så underbart med barn, det är med dem man upptäcker det där lilla extra:)!
    Ha en fin vecka, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marie-Louise!

      Man kan få sig en och annan tankeställare av en liten en.
      Ibland ser man inte klart utan den hjälpen:)

      Ha det bra du med under veckan som kommer!
      Kram

      Radera
  15. Härligt, härligt. Heja, heja!

    Umgicks med en treåring i Monkey Town i lördags, så jag vet... Det går nästan inte att ha det mysigare. Fast gårdagens trandans var inte heller fel.

    Fortsatt fin måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt är nog bara förnamnet:)
      Här ser och hör vi också tranor varje morgon och kväll, ibland även dagtid, men ännu har jag inte lyckats fånga dem på bild. Fin tid just nu eller hur?

      Ha det likaledes!

      Radera