söndag 17 februari 2013

Sent omsider....

och också litet pö om pö, greppar jag tag i den utmärkelse
I love your blog,  som Hanna gav mig i slutet av
år 2012 med följande frågor att svara på
Tusen tack Hanna!:)


  1. Vad gör du en helt ledig dag?
        Jag stänger omvärlden ute och drar iväg ut på havet med Uffe (sommartid)
        går iland på något litet skär, kanske fiskar eller bara är mitt i alltet
        eller så som vi gjorde härom veckan, då vi for till Funchal (vintertid)
        och vandrar levada, simmar, läser böcker och umgås med varandra och våra
        vänner där


     2. Essensen i livet

         Att leva fullt ut i den mån det är möjligt
         Nära och kära
         Att lära känna sig själv


  1. Vilken musik får dig att må bra?  
   Jag är allätare…njuter mycket av klassisk musik men också av annat


  1. Vilken är den bästa bok du har läst och varför?
    Jag har läst många böcker som jag har tyckt att har varit den bästa
    just då, men någon direkt favorit kan jag inte nämna.
   

  1. Dela med dig av ditt favoritrecept
   Jag kan inte utse något recept som ett absolut favoritrecept
   Jag har så många, och det beror väldigt mycket på årstid och säsong
   vad som är mitt favoritrecept.
   Jag tycker om de flesta recept i mina samlingar
   Jag får kanske ge ut en bok, dela med mig på det sättet någon gång i framtiden;)


  1. Vilken historisk person skulle du vilja spendera en dag med?
          Där har jag många alternativ men förstår att det handlar om att välja en person
          Rudolf Steiner skulle jag gärna sitta ner och diskutera med en hel dag
          Jag tror att dagen skulle kännas alltför kort men bättre så än ingenting alls


  1. Vad hoppas du få i julklapp ( jag vet, det är längesedan jag fick utmärkelsen;)) .Vad gäller rent materiella klappar saknar jag ingenting och önskar ingen sådan heller. Samvaron med familjen, julstämningen och vetskapen om att alla har det bra är den allra bästa julklappen för min del.
              
         Till nomineringen hör också vissa krav/önskemål
         om att jag ska skriva egna nya frågor som
         jag  i min tur ska ge till  dem jag själv vill nominera.
         Eftersom Rantamor också gav mig samma utmärkelse
         som Hanna gjorde, men  med andra frågor att svara på,
         så dröjer jag ett  tag ännu med mina egna frågor och nomineringar


         Jag har inte något som helst problem att utse dem jag vill nominera,
         men frågorna som jag skall ställa, tänker jag grunna på ett litet tag ännu
         och återkommer med dem i samband med mina svar på Rantamors frågor.


        Bilderna i detta inlägg är alla från vår andra dag i Funchal,
        den blommande staden på den grönskande ön.

        Idag har jag sått flera sorters tomater, paprikor, peppar och pelargoner.
        Våren börjar göra sig påmind....

14 kommentarer:

  1. Men krassen ska väl inte sås än?( dina frön till mig.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej Eva!:)
      Krassen kan du vänta med till i maj.
      Jag har sått frön som kräver förkultivering idag

      Radera
  2. Härligt att läsa Karin! Jag ler och tänker att svaren är precis så som jag tror mig känna dig <3

    Vackert, rakt igenom.

    Varm kram!
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta!<3

      Varm kram till dig med!
      Karin

      Radera
  3. Vad roligt att få läsa dina svar och den där kokboken ser jag verkligen fram emot.
    Dina bilder är i vanlig ordning helt fantastiska!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hanna, det tog lite tid, men bättre sent än aldrig och slutförandet av allt detta kommer i samband med Rantamors frågor:)
      Om det blir någon kokbok får vi se, men man vet aldrig vad som händer
      Tack! Blommorna är sagolika, lätta att föreviga

      Radera
  4. Precis sådana svar jag tänkte mig. Svårt att ha en favorit när det finns så mycket fint, gott och läsvärt. Härliga blombilder.
    Snart slipper ni ut i sommarskärgården igen :)
    Kram
    Ann-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sällan favoriter, det är svårt, precis som du skriver.
      Det finns så många bra böcker.
      Jag hoppas att vi ska få litet mera tid för sommarskärgården i år.
      År 2012 var vi ute en gång i juni:), därför stänger vi en timme tidigare i år....sommaren är kort och behöver tas vara på.
      Kram
      Karin

      Radera
  5. Så fina svar och bilder! Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pia the Queen!:)
      Stor kram till dig med!

      Radera
  6. Jag gillar sådana där frågor.
    Alltid intressant att läsa vad bloggaren svarar.
    Tycker också det är svårt att svara på favvobok och film. Men jag har mina standardsvar, som jag ju såklart står för. Men det finns ju så många bra böcker och filmer.
    Musik likaså.
    Fina blomsterbilder.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte helt enkelt, alla gånger, att svara på frågor.
      Inte för min del i alla fall. En viss eftertanke krävs.
      Jag har inte bara en favorit i något hänseende och har svårt att svara på den typen av frågor men gör förstås så gott jag kan, så ärligt som möjligt
      Tack Annika!
      Kram!

      Radera
  7. Det kan vara svårt att svara på frågor om sig själv ibland. Oftast tar man sig själv för given och tycker inte det är så märkvärdigt, men för andra kan det vara intressant. Kul att läsa dina svar och som vanligt jättefina bilder. Ha en bra vecka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så! Man tänker inte på det hela i vardagen, när man ställs inför frågorna får man ställa sig själv mot sig själv en aning och syna sig själv i sömmarna. Mitt i allt kan den enklaste frågan rent av bli svår:)
      Tack Gunnel och ha en fin vecka du med!
      Här skiner solen just nu!

      Radera