lördag 16 februari 2013

Lördagstema x 3

Jag har missat några lördagsteman när vi har varit bortresta så jag slår tre "flugor" i en smäll.
HeLena är rubrikernas uppfinnerska under februari.


När jag går i ide, då far jag (vi) bort.
Det är det enda sättet att verkligen gå i ide,
annars sitter jag där likaväl och jobbar med både det ena och det andra
som hör företagslivet till
I år beslöt jag redan i ett tidigt skede att jag också skulle "avteknikalisera" mig,
inte ha kontakt med omgivningen alls annat än att titta in i mailboxen
en gång i veckan och att de allra närmaste skulle
ha möjlighet att ta kontakt via gsm-n.

Och det var ett bra beslut....vi var verkligen i vårt ide,
glömde nästan bort allt annat än nuet.
Som de flesta säkert förstår så  gick vi i ide i Funchal

Utsikten från min plats i idet ser ut som följer

Att lyssna till det återkommande fraset från Atlantens vågor är som musik för mina öron

   I år blev det många bilder av havet och av fartygen som "tuffade" förbi...
   Här ett kryssningsfartyg på väg till Funchal

   Santa Maria på väg hemåt efter en dagstur på havet

     En ljuvlig orkidé som jag inte vet namnet på

Nu är vi åter hemma igen och livets gilla gång rullar på som tidigare
med allt vad det innebär
Den gilla gången förändras varje dag, vårt företagande arbete är mångskiftande och
jag får berätta mera, som vanligt om de olika faserna i de olika görandena nu och då.
Men som vanligt har vi våra vänner här på utsidan flera gånger varje dag och natt....

Livet går åter sin gilla gång och det känns nästan overkligt att vi just har varit i vårt ide
Utsikten från min plats är åter en annan

Övriga som deltar i lördagstemat är

En glad lördagshälsning till er alla!

24 kommentarer:

  1. Ett utomordentligt bra sätt att gå i ide. Den gilla gången blir liksom lite roligare när man återvänder igen! Och dessutom får man ju i bästa fall en chans att ladda lite behövliga D-vitaminer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns klara fördelar med att ladda D-vitaminer den här årstiden.
      Vi hade bra väder alla dagar, förutom uppe i bergen där regnet kommer utan förvarning. Men regn är också bra väder, förstås

      Radera
  2. Nog förstår du att jag bli tårögd och hör havet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår nog!:)
      Jag tänkte på dig när jag såg på stjärnan i det blå, den vi trodde att vandrade.
      Den var där nu också.

      Radera
  3. Det var sköna bilder att vila ögonen på.
    Och så fanns det en välkomstkommitté också.
    Trevlig lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eive!

      Välkomstkommittén hör till det bästa
      Detsamma önskas!

      Radera
  4. Välkommen hem! Fast jag gissar att ni gott kunde lyssnat till Atlanten ett bra tag till :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunilla!

      Du har så rätt. Just när man har blivit riktigt varm i kläderna så är det dags att fara hem, men å andra sidan så låter Norrhavet riktigt bra det med när det börjar svalla fritt igen:)

      Radera
  5. Vilken fin havsutsikt, men utsikten från ditt fönster är minst lika vacker. Det känns lite konstigt de första dagarna man är hemma efter en längre resa, men ett-tu-tre så är allt som vanligt igen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ett, tu, tre så blir allt som vanligt:). Och allt det som varit känns nästan som en dröm.
      Jag håller med om utsikten. Den är fin från båda fönster
      Kram

      Radera
  6. Tror att det är viktigt att ibland "koppla bort sig" från dator, telefon osv. Jag har litet svårt med just datorn men det går.
    Havets brus är något alldeles speciellt eller hur. Rofyllt och fint.
    Orkidén var fantstiskt fin!
    Litet skillnad med snö och rådjur jämfört med Madeira. :) Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. För min del så kändes det högst nödvändigt att inte vara tillgänglig. Jag ville vara i fred. Så enkelt kan det vara ibland.:)
      Havets sång är speciell.
      Kramar till dig Anne-Marie!

      Radera
  7. Att resa bort är ibland det enda alternativet, ett bra sätt att koppla bort allt! Härligt med värme och blomster, snart så har jag sand mellan tårna själv...

    kraam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så har det blivit för vår del i alla fall. Är vi hemma, kopplar vi inte av på samma sätt. Finns ju alltid tillgängliga för arbete, vilket i och för sig är det allra bästa i tider som dessa, men om man inte är utvilad så blir det inte bra i slutändan:)
      Två veckor utan måsten är nödvändigt.
      Hoppas att du får det toppenskönt du också Tina!

      Kramkram

      Radera
  8. Vilket härligt trippelinlägg!! Låter som en härlig semesterinställning. Välkomna hem och lycka till med att komma in i ett trevligt vardagslunk.

    SvaraRadera
  9. Skönt att gå i ide ibland. Du fick säkert en hel massa idéer under tiden, som den kreativa människa du är.
    Bra att du är på gång igen. Idevarande får inte bli för långt heller.
    stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, så är det. Rent av nödvändigt för att få tag i sig själv.
      Och visst, jag är proppfylld med idéer som ska förverkligas, testas:)
      Sitter här och skapar, vet precis, att blir det inte gjort nästan genast så....
      Såg världens sötaste små prinshänder hos Malenami igår:)
      Stor kram till dig med!

      Radera
    2. Det var nog hos mig du såg dem :)

      Radera
    3. :D, måste gå tillbaka och titta på ljuvligheterna en gång till och visst, du har rätt!
      Men jag såg två leende sovande likadana prinsar hos Malenami. Söta som socker!
      Gosingar!

      Radera
  10. Så klokt och skönt att gå i ide. Och skönt för oss att du är tillbaka!
    Orkidén var helt fantastiskt vacker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är vår enda möjlighet att ta semester just den här tiden på året och då är idet verkligen nödvändigt.
      Tack Hanna! Det är roligt att vara tillbaka igen.
      Det kommer mera, vad gäller vackra orkidéer:)

      Radera
  11. Välkommen tillbaka!
    Himla roligt att mina teman passade så bra i ett och samma för att berätta om veckorna som passerat:).
    Jag hade gärna gått i ide på Madeira... Jag har inte hunnit med gårdagens temainlägg ännu men... det kommer.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack HeLena!

      Jag småskrattade för mig själv när jag läste dina temarubriker; såg att de passade mig som hand i handske:)
      Tack för det!
      Allt har sin tid och du skriver när du hinner. Så enkelt är det.
      Kram!

      Radera