tisdag 15 januari 2013

Blogglivet

Bloggskrivandet har fått stryka en anings aning på foten just nu.
Av praktiska arbetsskäl så hinner jag inte med på samma sätt som tidigare och
kommer att fortsätta så ett tag framöver
Jag tittar in när jag kan och när abstinensbehovet ger sig till känna,
när jag vill läsa bloggar och samtidigt koppla av


             Som vanligt har vi vår utmärkta och vackra utsikt

 
             Vi har våra fyrbenta vänner här men också de bevingade, förstås


Förutom domherrarna, som vi har många av i år, finns det mycket gulsparvar, talgoxar, trastar,
nötskrikor, mesar, hackspettar, skator osv osv....där det finns mat finns det rörelse


Minst fyra stycken ekorrar kommer hit på dagligt besök.
Här en liten årsunge

Nu försvinner jag åter in i siffrornas värld.
Ha det gott alla!

36 kommentarer:

  1. Då väntar jag på dig helt enkelt :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det Ann-Louise!:)

      Stjärnekram
      Karin

      Radera
  2. Lite så känner jag också för tillfället, tiden räcker helt enkelt inte till. Det viktigaste för mig är att jag hinner och kan reflektera över vad andra skriver, annars kan det kvitta.
    Din djurvärld är fantastisk, jag hade nog blivit stående där i fönstret hela dagen. Nåja ja, rådjuren kanske jag hade hoppat över, hehe.

    kram på dig min fina o kloka vän!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så, man vill gärna reflektera över vad andra skriver och berättar:)
      Vi tittar ut med jämna mellanrum när vi går förbi våra fönster och de bara finns där, vännerna.
      HöjdhoppsTina?;)

      Kram till dig med Tina!

      Radera
  3. Du har verkligen en fin utsikt! Så många olika fåglar som kommer till dig. Här ser jag nästan bara pilfinkar, men de är också söta när de sitter där och smaskar i sig. Ha det bra bland alla siffror.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pilfinkarna finns här också, men inte i lika stor utsträckning som de andra. En sidensvans hälsade på igår men tyckte inte om menyn som serverades:)

      Radera
  4. Jag är inte alls förvånad att du inte hinner med bloggandet som du skulle vilja...
    därför har du något att hämta på min blogg...kika in !!!

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blev jag nyfiken....kommer omedelbartbums på besök:)

      Tjingelingen till dig!

      Radera
  5. Hoppas inte uppehållet blir alltför långt för då får jag nog abstinens.
    Lycka till med dina siffror!

    Sv: Dessvärre har jag inget mönster på Raggsockstofflorna. Systern min köpte dem alldeles färdiga i Köpenhamn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :), neej, Hanna, så långt blir det inte ännu, men jag är van att synas här varje dag och så blir det inte på ett tag ännu. Vi ses nog igen den här veckan här.

      De är verkligen härliga dina raggsockstofflor!:)
      Tack för lyckönskningen!

      Radera
  6. Brr, det ser ut att vara ruggigt väder hos dig men djuren ser ut att bli ompysslade, det är bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har rätt så ruggigt väder just nu, några grader kallt, snålblåst och snöfall. Rådjuren har det bra, absolut:)

      Radera
  7. Such is life i bloggvärlden. Ibland måste man pausa lite, frivilligt eller ofrivilligt.
    Jag kommer att fortsätta att klicka mig in och se om det kommit ngt nytt.
    ha det så GOTT!!!
    Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sånt är blogglivet!:)
      Det kommer nog men inte lika regelbundet som tidigare. Inte varje dag
      Ha det gott du med Annika!
      Kramar!

      Radera
  8. Era fina vänner - alltid så fint fotograferade av dig!

    Jag tycker du är fenomenal på att skriva fina blogginlägg och hinna med att hälsa på hos andra bloggar. Jag vet att det tar tid och jag har själv fått dragit ner på antal inlägg och på den senaste tiden har jag inte hunnit läsa alla härliga bloggar som jag vill hinna med.

    Ta det i din takt Karin! Jag längtar alltid efter att du skriver men det ska kännas roligt och avkopplande att göra inlägg, inte som en stress.

    KRAM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta!
      Vi har fina vänner här. Nu har ett snötäcke lagt sig över allting under natten, det ser vitt och fint ut.
      Ibland bara måste man låta bli:) och så tar man igen så gott man kan eller bara fortsätter när man kan.

      Jag tar det så, i min takt men vill ändå berätta. Jag vet ju att alla bloggvänner är vana med dagliga inlägg. Men ingen stress här, eller just därför:)

      Kram!

      Radera
  9. Slit inte ihjäl dig innan semester vidtar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör inte det! Lovar, men det finns saker som måste göras innan vi far. Tack för din omtanke!

      Radera
  10. Lycka till med siffrorna, Karin. Tänk så underbart med alla dessa djur ni har runt omkring er... Sverige är fantastiskt!
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva!
      Vi har det underbart omkring oss och Sverige är säkert lika fantastiskt som det självstyrda Åland i Finland.;)
      Kram!

      Radera
  11. Var sak har sin tid. Välkommen tillbaka när du har tid :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så. Allt har sin tid och jag tittar nog in nu och då men inte varje dag:)
      Kram!

      Radera
  12. Så fina bilder från din tomt, visst är det härligt med
    alla dessa gulliga djur.
    Här där jag bor har vi änder,tlgoxar,nötskrikor,men
    tyvärr inga Rådjur.
    Mycket fina bilder

    Kram/hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hajan!
      Roligt att du hittade hit!:)
      Änder saknar vi däremot, men man kan ju inte få allt

      Karinkram

      Radera
  13. Kan tro att man inte är så bloggarpigg om man måste titta på siffror dagarna i ända. Tur du har vackra vänner utanför fönstret. Och domherrarna sitter nästan i "hjärtformat", hjärtefina är dom!

    SvaraRadera
  14. På något underligt vis så tar siffrorna bloggenergi:)
    Du ser också det jag såg. Domherrehjärtat!
    Vi har många av dem här just nu

    SvaraRadera
  15. Hej! Även hos mig har bloggen levt på sparlåga, så idag tog Sotis över och skrev ett inlägg. :)

    Var rädd om dig och stressa inte för mycket!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra med sparlåga emellanåt:)
      Inläggsidéer finns nog men när det känns stressigt låter jag helt enkelt bli.

      Jag gör så här för att inte stressa, enkel ekvation:)
      Ska titta in och se vad Sotis har skrivit idag.

      Kram

      Radera
  16. Bloggandet har sin egen rytm och ofta tänker jag att det här har jag ju inte tid med, men så uppstår en blogg ev sig själv och så där håller det på. Kul när det funkar och bra att det inte finns några krav på att man ska prestera. Så vi ses igen när det dyker upp något som vill bli bloggat, här eller där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det. De uppstår så där bara, som t.ex mitt Lappland tur och retur gjorde. Då är det enkelt att skriva också.
      Vi ses helt säkert, antingen här eller där!:)

      Radera
  17. Jag har haft en veckas bloggabstinens när jag varit i Mälarhöjden och varken haft tid att skriva inlägg eller att läsa bloggar. Nu, när jag är hemma igen i lugnet och friden, får jag lite mer tid över (som jag naturligtvis borde använt till något nyttigare.) Håller med dig om att bloggandet är en av de värsta energitjuvarna, åtminstone för mig.
    Snart ska ni väl dessutom ut och resa, eller?
    Kramar från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag upplever inte att bloggskrivandet är en av de värsta energitjuvarna, inte alls. Jag kopplar gärna av med att blogga. Men ibland måste jag lämna skrivandet åt sidan för andra måsten som bokslut och dylikt:)
      Vi reser snart och då ska allt vara inlämnat till revision.

      Kramar

      Radera
  18. Usch ja, du är inte ensam om det där med bokföring och andra
    måsten :( Tur du har din fina utsikt och alla dina underbara besökare...som du kan glädja dig åt mellan varven :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej knappast ensam:) Många företagsamma har samma rutiner och måsten.
      Men det är som det är, det också. Kräver en bara litet extra en tid. Utsikten går inte av för hackor.
      Ha det gott eWa!
      Kram

      Radera
  19. Skönt att yrkeslivet är över. De flesta siffrorna numera hittar jag i min och makens ständigt pågående Maxiyatzi-turnering.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något att se framemot:) Bra det.
      Yatzi är roligt!
      Kram
      Karin

      Radera