onsdag 14 november 2012

Tomt....


känns det i huvudet idag.

Jag kommer inte ens på vad jag skall blogga om men det brukar lösa sig bara
man låter tangenterna gå...gågågågågå....kom igång nu då!


Jag har städat skrivbordet och det kanske är just därför som
det känns så tomt just nu.
Det heter ju att man fungerar likadant som ens skrivbord ser ut och nu är det relativt tomt.
Både bordet och min hjärna. Så det där verkar stämma....


Men det jämnar snart ut sig igen.
Jag har en förmåga att samla på mig både det ena och det andra
Snart är skrivbordet fyllt av varjehanda ting igen
Förhoppningsvis också hjärnkontoret


Hur som helst så hittade jag några kloka ord när jag städade
De är ur Bertil Martinssons bok "Om konsten att förändra andra"

"Accepterar du att jag är den jag är
slipper du bli upprörd
när du upptäcker att jag inte är
den du tycker jag borde vara
och besparar dig alla de besvikelser
som beror på dina egna
orealistiska förväntningar

Behöver du ändra andra för att själv bli nöjd
lär du aldrig bli det
för det finns bara en som du möjligen
skulle kunna ändra"


Jag hittade en hel del annat sparat också, men i datorn.
Bl. a bilderna i det här inlägget, som är från 
vår levadavandring mellan Arco de Calheta och
Canhas på Madeira, den 5 februari i år.
Det börjar bli dags att ta er med med på en riktigt lång vandring på höjderna.
Jag har inte berättat om den senaste vandringen ännu...
Vill ni komma med?

Nu vidare till änglarna som ligger i en burk och väntar på att bli flygfärdiga

Ha en fin kväll!

24 kommentarer:

  1. Karin, här har du en som anmäler sig till vandringen! Vet precis hur det känns när huvudet är tomt, tomt...men på något konstigt vis brukar det "skaka" igång. Så ta det med ro och pyssla med dina änglar i kväll.
    Må så gott och var rädd om Dig!
    Kram och vink över havet från mig.
    Ps: bilderna du visade var vackra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du vill följa med Monica!
      Jag skall försöka komma igång redan imorgon.
      Tack!
      Må väl du med
      Kram!

      Radera
  2. Men ändå fick du till ett väldans fint inlägg :) Och jag följer med än vart du vandrar.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt, vi blir flera som vandrar levada...kul!Tack!

      Kram
      Karin

      Radera
  3. Hejsan Karin!

    Tack för Dina rader.
    Såg Du har en hemsida, den ska jag in och se mig omkring i.Jag har fyra bloggar varav tre hos Blogger. Inne på M´s nya liv finns de andra att klicka sig in på. Det har Babbi fixat åt mig, även utförande av bloggarna.

    Ja ibland är det verkligen tomt i skafferiet.Men börjar man skriva så kan det bli långt.
    Du har varit utomlands det är så annorlunda och vackert.
    Madeira ,ett vin.Ett land. Varmt och skönt.Är det varmt i Februari också.

    Jag har flugit färdigt.Så jag stannar på land.Jag som vill se Gotland.Simma kan jag för dåligt.Äsch den dagen den sorgen. Ska ingenstans än på ett bra tag.

    Jag vill också ha en burk med änglar.

    Kram Mi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hinner aldrig riktigt med hemsidan, planerar lite förändringar som blir när de blir...Välkommen in i alla fall!
      Ska titta in på dina andra bloggar också.

      Det gäller att ta sig över tröskeln ibland, sedan brukar det ge sig vad gäller skrivandet.

      Madeira är lagom tempererat i januari-februari, mellan 15-22 grader varmt sisådär. Passar oss som är där för att röra på oss.

      Gotland är vackert, far dit när du kan och får tillfälle till det

      Kram
      Karin

      Radera
  4. Tack, tack för dina gratulationer...
    vi hoppas att ha många år kvar,,,
    och det hoppas jag att ni har det åxå...

    Tjingekingen från Rantamor...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Rantamor,

      vi får leva på hoppet och tro att det blir så för både er och oss.

      En finfin kväll önskas!

      Radera
  5. Underbara bilder och en härlig text, skrivbordet till trots. Jag väntar med spänning på berättelsen om din resa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hanna!
      Kul att du också hänger med på vandringen!

      Radera
  6. Sådär kan det vara. Ibland vet man inte vad man ska skriva, men börjar man bara "knattra" lite så kommer orden!
    Som ditt, det gick ju toppen!!
    Låter som ett skönt änglapyssel.
    Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Änglapysslet får mig att koppla av trots att det är en hantverksbeställning. De får ju liv de små liven:)
      Och jag blir helpallrig, pratar med dem och så vidare. Tur att Uffe inte bryr sig, han sitter där och ler lite konstigt ibland. Lite menande på något sätt. Vad han nu menar med det?;)
      Precis så är det, kommer man igång med knattrandet så har man kommit igång.
      Kramar!

      Radera
  7. Mycket kloka ord av Bertil Martinsson! Och vilken tur att du berättade att bilderna är från Madeira. Jag började undra när jag såg terrasseringarna vad ni håller på med där på Pettas. Vackra blommor och vyer är vi ju annars bortskämda med här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket kloka!

      Det skulle i och för sig vara trevligt med terassodlingar även på den här ön, men förutsättningarna saknas dessvärre.
      Madeira kommer att vara på tapeten lite nu och då innan jul. Jag har en del kvar att visa sedan vi var där. Bl.a. den största julkrubba (i omfång och bredd) som jag någonsin har sett. Därmed inte sagt att det finns ännu större:)

      Radera
  8. Du verkar inte ha "tomt" särskilt ofta i skallen. Det gick ju bra idag också. :)
    När jag inte har något i skallen skriver jag inte - igår var det tomt. Försöker jag blir det bara fånigt och töntigt.
    Såg ditt svar till Annika om att du pratar med dina änglar - förstår dig precis. :) Det skulle jag nog också göra. Har en hel "familj" med björnar, kaniner, möss osv som kommit till mig under årens lopp och de pratar jag med ibland. ;) Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anne-Marie, jag lyckades få igång något kugghjul trots allt:)
      Självklart pratar jag med änglarna, med alla skapelser jag gör. De blir lite besjälade på något sätt, känns så i alla fall, när de kommer till. Tycker nästan att det drar lite extra i deras mungipor;)
      Prilliga kramar!

      Radera
  9. Härligt! Ler när jag läser. Och orden från Bertil Martinssons bok är så sanna. Vi borde tänka på det oftare.

    Fint att du pratar med dina änglar ;)

    Kram till dig Karin!

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi borde tänka som Bertil Martinsson skriver. Leva därefter...

      Här pratas det, viskas och diskuteras;)

      Kram till dig med!

      Karin

      Radera
  10. Svar
    1. Ibland hittar man guldkorn på ett skrivbord också:)!

      Radera
  11. Oj så kloka ord av Martinsson, Tack. Om dikten inte varit så lång så hade jag broderat den på en bonad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och här har den legat och skräpat. Tur att man städar ibland:) Du får göra en lång bonad. Svänga på den....

      Radera
  12. Så klart-jag vill gå med på levadan.
    Dum vore jag väl annars.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul Eva,
      vi har redan börjat idag...
      ett tu tre fyra fem och sex och sju
      ut på levada vandrar alla nu:)

      Radera