fredag 19 oktober 2012

Något som gör mig glad- Galleri fredag


Ibland sätter sig saker och ting på sin rätta plats i rätt ögonblick
Med tanke på dagens tema i Galleri Fredag, som Desirée  är värdinna för
blev jag särskilt glad idag när Tareq Taylor ville vara med och baka

Roligt har vi haft och nu kan karln baka både svartbröd och ålandspannkaka
Bevis kommer det också via BBC- Lifestyle någon gång längre fram

Det var alltså Tareq som var vår hemliga jäst, förlåt gäst

De övriga som deltar i Galleri- Fredag är:
 Anna Fair and True
Channal 
Emmama goes Skottland 
Fourmom
Fritid och tankar
Jagger Dagger
Karin Englund
Kattas fikarum
Life in the suburb!
Livsrummet
Musikanta
My life in Silicon Valley
Nya Äventyr
Olgakatt
Pettas
Pixelie
Pro tempera
SunnySwede
Sweet Home Sweden  
Taklyftet 
Tankebubblor
Vardagsliv
Vid fjell och fjord
Västmanländskan

38 kommentarer:

  1. Härligt! Världen kommer till Pettas - och Pettas kommer till världen:) Jag känner igen namnet då jag antagligen har sett hans program. Jag är imponerad:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :D, här bak i Geta händer trevliga saker.
      Titta på Trädgårdsonsdag...kommer säkert i repris och säkert också i vår.
      En mycket trevlig kille, banne mig!

      Radera
  2. Och nu kom jag på det...de är ju den Tarek som alltid lagar mat ute i trädgården. Visst brukar jag titta på trädgårdsonsdag. programmet återkommer till våren. Jag tittar alltid:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det, just den Tareq!:)
      Jag tittar alltid jag också!

      Radera
  3. Se där! Fler skåningar hittar till Geta! Tänk om vi kan gå till Slottsträdgårdscafeet i Malmö och äta Ålandspannkaka snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, hit kommer ni alla härliga, trevliga. Paul Svensson var också hit tidigare under sommaren, också väldigt trevlig.
      Givetvis fick Tareq receptet på Ålandspannkakan...

      Radera
  4. Roligt.
    Vet inte vem han är, så jag måste googla!
    men Pettas kommer alltså på TV!???? DET är ju ASCOOLT!!
    När???
    Underbart KUL, Karin! Förstår att du är glad!
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Titta på Trädgårdsonsdag, programmet med Pernilla Månsson Colt och Taylor o Taylor. Nu går de säkert bara i repris till våren, men förra veckan ännu kunde de ses.
      Vi kommer, men på BBC någon gång längre fram. Vet inte när ännu.
      Kul!:) Absolut! och killen är jättetrevlig!
      Kram!

      Radera
  5. Vad roligt!! Finfint besök, som ser ut att trivas!Ålandspannkaka vill jag ju smaka. Mums!

    Lottakram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid roligt när någon kommer hit och vill baka.
      Hoppas att du sitter här en dag och äter ålandspannkaka!

      Karinkram

      Radera
  6. Vad spännande! Ser ut som att han trivs. Hoppas du tipsar när det blir dags att kolla på BBD-programmet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, så fort jag vet själv:)
      Jag har haft jättetrevligt och avslappnat sällskap idag. Mycket humor...

      Radera
  7. Oj! Jag vet inte vem han är men förstår av kommentarerna här ovanför att han är något av en kändis. Jag hade bara tänkt skriva att han ser ut att ha fint tjockt hår, men det var innan jag läst de andra kommentarer :)) Kommer ni på tv! Wiiiihoooo så kul! Grattis Karin!

    Kram och trevlig helg!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han har tjockt fint hår:)
      Han är kock och brukar synas i trädgårdsprogram med Pernilla Månsson Colt. Nu gör han sitt eget tv-program via BBC

      Ha det gott du med, jag tittar in mitt i allt:)

      Kramar
      Karin

      Radera
  8. Ååå Tareq - han verkar så mysig och sympatisk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är han också!:) Inte bara på film....

      Radera
  9. Jag vet inte vem han är men han får gärna komma hit och baka till mej också ;-).

    SvaraRadera
  10. Men oj vad roligt! Det var väl en härlig hemlig gäst!

    SvaraRadera
  11. Snygg är han också! Hade jag vetat att han var med kanske jag hade tittat på trädgårdsprogrammet någon gång :-)!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trädgårdsprogrammet är sevärt och njutbart.
      Mycket vackert

      Radera
  12. HAllå! Det var en mysig gäst ni hade. Ölands skördefest startade som en ideell förening. Den har vuxit och bildat ett bolag.Alla som deltar får betala en avgift och kommer då med i marknadsföringen.Nu försöker man starta en motsvarighet på våren "Öland spirar" och det drivs som ett projekt med EU-stöd. www.skordefest.nu tror jag att adressen är.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. :D, ja, Tareq är mycket trevlig!
      Tack för infon, jag ska förmedla den vidare
      Kram
      Karin

      Radera
  13. WOW! Så roligt! Förstår att du/ni är glada:).
    Fortsatt skön hösthelg:)
    kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :D, det är alltid roligt när någon vill komma hit och baka med mig/oss. Inspirerande och jag lärde mig mycket nytt jag också. Tareq är verkligen proffsig, skicklig.
      Ha det så skönt du också!
      Kramar!

      Radera
  14. Ja se denna Pettas Karin hon lyckas med mycket....tänk att ha denne stilige man vid sin sida och stå och baka med! Sedan att han "snor" med sig Karins recept! Det är inte dåligt...*fniss*..
    Besökte hans café i Malmö i somras!
    Ha det nu så bra i helgen! Var båda rädda om er!( ja menar din man)
    Kram och vink från mi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är väldigt skicklig och proffsig Tareq, jag lärde mig en del nytt. Man lär så länge man lever...:)
      Far vi till Malmö så skall vi givetvis söka upp hans café vi med:)
      Ha det riktigt gott ni också!
      Kram och vink!

      Radera
  15. Det låter gott. Blir en god helg för er alltså :-)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott är det med både ålandspannkaka och svartbröd:)
      Kram!

      Radera
  16. Kul! Du får länka när programmet kommer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer någon gång nästa år:)

      Radera