torsdag 25 oktober 2012

Något nytt - Galleri Fredag


   Nysnö

   Desiree har lagt temarubriken för Galleri- Fredag.
   Jag tjuvstartar fredagen redan nu ikväll

   De andra som deltar i Galleri Fredag är

Anna Fair and True
Channal 
Emmama goes Skottland 
Fourmom
Fritid och tankar
Jagger Dagger
Karin Englund
Kattas fikarum
Life in the suburb!
Livsrummet
Musikanta
My life in Silicon Valley
Nya Äventyr
Olgakatt
Pettas
Pixelie
Pro tempera
SunnySwede
Sweet Home Sweden  
Taklyftet 
Tankebubblor
Vardagsliv
Vid fjell och fjord
Västmanländskan

Jag har fått en fin utmärkelse, men jag återkommer till den imorgonkväll.:)

Önskar alla en fin fredag!
Kör försiktigt!

24 kommentarer:

  1. Kikar in och önskar dig godnatt kära kusin. Hörde att du ej kunde vara med på kusinresan...synd..men det kommer bli fler tillfällen..vackra bilder i föregående inslag....Kram Och godnattpuss..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar dig detsamma Karinakusina. Det blir mycket jobb i december...:)måste passa på, kan inte säga nej, börsen blir så gnällig om jag gör det.
      Kram och godnattpuss! :)

      Radera
  2. Passande. Kunde inte ha varit bättre.
    Som jag skrev på Fejjan så ÄR jag avis!!
    DET ska du veta.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kom så där lagom till temat:).
      Jag har inte någonting nytt att visa i övrigt så varför inte?
      Ett tunt lager snö täcker vår tomt idag nu på morgonen. Troligen försvinner den, för värme är på väg om några dagar.

      kram!

      Radera
  3. Vackert!

    Får lite längtan jag med.

    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta!

      längtans snön stannar knappast den här gången, men man vet ju aldrig:)

      Kram!

      Radera
  4. Har ni fått er första snö nu? Vårt berg ser också vitt ut nu men ingenting som ligger på marken. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, igår kväll slog det hårt mot fönsterblecket och där låg drivor med hagel, sedan kom snön. Men den försvinner säkert igen.

      Kramar!

      Radera
  5. Fiffig tolkning! Tänk att ni fått snö? Det har vi inte än...men, men de kommer, de kommer...frost på bilarna nu på morgonen.
    Önskar dig en bra fredag!
    Var rädd om er!
    Kram & vink från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Monica!
      Vi brukar få vår första snö i slutet av oktober, så gott som varje år.
      Men om några dagar lär det bli varmt igen...
      Önskar dig detsamma!:)
      Kram!

      Radera
  6. Riktigt julaktig och gnistrig snö ser det ut som. Kommer den att ligga kvar tro?

    Även i Stockholm är det lite, lite vitt på marken och taken och man får se upp för isfläckar. Vad fort det gick!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den första snön är alltid så ren och fin, lite våt och frostig. Den ligger kvar ännu, men om några dagar är utlovat värme igen.
      Hörde just med min dotter som bor i Uppsala att det var mycket halare och vintrigare här när de kom till Åland för ett par timmar än vad det var väster om Hallstavik:). Där började det bli halt...havet gör sitt.
      Från ena stunden till den andra ändrar det

      Radera
  7. Spännande med utmärkelsen – grattis i förskott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin,

      utmärkelsen handlar om kärlek och respekt, men jag återkommer så snart jag hinner.

      Radera
  8. Fin bild! Nysnö är vackert, och det är ett tag sen man såg snö och då känns det lite extra. Däremot gillar jag inte Skånevintern. Snön ligger i regel aldrig kvar här, utan det blir bara en svart sörja av det. Jag får beundra bilder från andra platser i stället. Ha en fin helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunnel!
      Man lär nog aldrig bli äldre än det lilla barnet man har längst därinne, när snön kommer. Då blir man Titta det snöar:)
      Skånevintern är sällan riktigt vit har jag förstått. Det händer här också att vi har gröna vintrar men lika ofta händer det att vi har vita vackra kalla vintrar med mycket snö och is.
      Ha en fin helg du med!

      Radera
  9. NYsnö var smart! Vi hade också nysnö igår. Det är så fint i början när det det snö.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den första snön får mig att bli jätteglad. Barnet inom mig vaknar och vill ropa Titta det snöar, titta det snöar, allting är vitt, vitt, vitt...

      Radera
  10. Blir nästan lite avundsjuk på alla som fått snö :-). Här har vi minus men sol - härligt det också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snön gör allt så ljust och vackert. Vi fick mera snö igår kväll med häftigt väder, så pass att vi var strömlösa några timmar. Men det var härligt det med. Det finns ju stearinljus. Till alla lycka!

      Radera
  11. Vi fick också första snön igår!=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gracerna verkar ha blivit jämnt fördelade den här gången:)

      Radera
  12. Vackert. Men samtidigt skönt att det inte stannar så länge än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig Anna!
      Nu kom det snöslask här för en liten stund sedan, allt smälter sakta bort igen:)

      Radera