tisdag 23 oktober 2012

Kvällsutsikt från trappan

   
   Ikväll hade solen bråttom att ta farväl för dagen....
   Jag hann inte ens upp på balkongen för att säga godnatt
   Som en stor ficklampa lyste den till några ögonblick och så blev det mörkt

 
   Alla tulpanlökar och påskliljor som har väntat på att komma i jord, är där de ska vara nu
   Uffe har gått framför mig med järnspettet och gjort hål i gräset i sluttningen,
   jag har lagt ner lökar

   Hårda vindar är utlovade till morgondagen och efter det skall kylan komma.
   Men nu bryr jag mig inte ett skvatt om det. Jag tänker krypa ner i min säng
   och sova gott.
   Godnatt världen!
  

14 kommentarer:

  1. Sov så gott och dröm vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gjorde så, både sov gott och drömde...men vad minns jag inte:)
      tack!

      Radera
  2. Det går snabbt nu, från ljus till mörker. Så fint att ni har satt era lökar. Det blir fint i vår ;)

    Säger som Olgakatt...sov sött fina Karin! Dröm vackra drömmar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snart har vi den mörkaste tiden här, men då får man tända ljus och se till att lysa själv:)
      Snart går vi alla runt och bara tittar ner i marken igen, sökandes efter de allra första vårblommorna.
      Tack Lotta, gjorde så

      Radera
  3. Det blir mörkt tidigt nu. Ställer ni om till vintertid nu till helgen? Jag tror Sverige gör det. Vi ställer om en vecka in i november.
    Härligt med lökar som kommer up i vår.
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ställer om tiden inkommande helg. Sedan är det vinter om man får tro på klockan:)

      Kramar!

      Radera
  4. Kan du fatta att denna sol ska ha så bråttom ner på kvällen?
    hänt mig många, många gånger, tittat ut och ser den vackra solen på väg ner...tar kameran och springer upp till balkongen på övre plan för att få en vacker bild? Vips, ingen sol kvar!
    Hoppas nu att du sovit g
    I dag bjuder livet på nya chanser att vi får en bra dag!
    Var rädd om er!
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det handlar om minuter, sekunder...här springer jag också som bara den i trappan upp för att få en fin bild, men igår hann jag inte. Den bara ramlade pladask och blev till en ficklampa:)
      Som en liten gris har jag sovit, gott och länge.
      Önskar er en finfin dag! Och en långsammare sol på kvällarna;)
      Kramar!

      Radera
  5. Hejsan och goförmiddag! Hoppas du sovit som en prinsessa inatt. För nog sover de väl gott prinsessorna. Jag har hört att det är så ;)

    Ha en bra dag Karin!

    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är jag säkert en prinsessa, för jag har sovit som en gris:) gott och länge.

      Ha en bra dag du med Ann-Louise!

      Kramkram

      Radera
  6. Låter härligt det där att krypa ner i varma sängen en blåsig natt.
    Måste också peta ner lite lökar i jorden. Långt ner så inte ekorrarna får tag i dem...
    OCH natten var bra, läser jag :-)
    Här ska vi visst få otroliga 27 grader varmt idag. japp, i slutet av oktober...
    Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, 27 grader varmt! Crazy! Här är blott 7 grader varmt och hårda vindar, så det känns kallare än så
      är det jordekorrar som äter upp era lökar?

      Kramar!

      Radera
  7. Det är höstfärger överallt och lite småruggigt, men ändå skönt. Nu kommer den tiden då man får sitta inne och mysa och planera allt man vill göra till våren. Det behövs en liten andningspaus ibland. Ha det gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt! Nu tar man igen det man inte har hunnit göra tidigare, man andas och njuter. Igår tittade jag igenom mina frön, vad jag behöver köpa till osv...
      Ha det likaledes!

      Radera