fredag 7 september 2012

Galleri Fredag

Deltagare i Galleri Fredag:

Anna Fair and True
Channal 
Emmama goes Skottland 
Fourmom
Fritid och tankar
Jagger Dagger
Karin Englund
Kattas fikarum
Life in the suburb!
Nya Äventyr
Olgakatt
Pettas
Pixelie
Pro tempera
SunnySwede
Sweet Home Sweden
Taklyftet 
Tankebubblor
Vardagsliv
Vid fjell och fjord

Alla ovanstående har sin egen syn på dagens tema Sensommar.
Gå gärna in och "förlusta" er en stund hos var och en av oss alla som är med i Galleri Fredag.

På grund av att jag ofta använder mig av många fotografier och lite text så gott som alla dagar,
ja, mera eller mindre håller ett fotogalleri, så 
tänker jag utmana mig själv med att bidra till temat varje fredag med
endast ett fotografi, bara för att få en liten skillnad i mina egna inlägg.
Tanken för min del är att jag med en enda bild skall kunna ge uttryck för temat, att bilden
i sig skall berätta det som jag annars skriver i ord.

Show and Tell har två olika inriktningar, dels Galleri Fredag där bilden är viktig och dels
Lördagstemat där den som tycker om att beskriva med ord kan förlusta sig.
En inspirerande höst väntar alltså!

22 kommentarer:

  1. Bilden ger verkligen ett fint uttryck för sensommar!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ingrid!
      Kvällssolen ligger lågt under sensommaren.

      kram
      Karin

      Radera
  2. Bra tanke! Och du har lyckats, det lite varmare ljuset som silar genom det mustigt gröna, så är det bara på sensommaren.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marianne!

      Jag tycker mycket om ljuset den här tiden på året. På något sätt så säger det farväl till sommaren, när det tränger sig in genom bladverk och vidare ut på andra sidan, nästan speglar sig i sig själv

      Kram!

      Radera
  3. Absolut bra sensommarkänsla!!
    OCh det är ju jättebra också att försöka begränsa sig till ett foto!
    Gillar det.
    Själv vräkte jag på a la bildbomb som du märkte ;-)
    Men, det fina är att man gör som man vill.
    KRAMAR!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika!

      Jag känner att jag vill göra så; jag bombar bilder nästan dagligen så jag vill både begränsa och utmana mig själv samtidigt.
      Absolut, det är ju det som är meningen, att man gör som man själv känner.
      Kramar!:)

      Radera
  4. Fint sensommaljus i den bilden!

    SvaraRadera
  5. Du lyckas perfekt med att fånga sensommaren i din bild, tycker jag.
    Åland är så vackert på sommaren, jag jobbade en sommar på Föglö för mååånga år sen (-98), det var nog det bästa sommarjobb jag haft, trivdes såå bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika!
      Föglö är väldigt vackert och en riktig sommarö, förstår att du trivdes bra:)

      Radera
  6. Väl vald bild, Karin... Vacker är den också.

    Hoppas att du får en skön helg, dvs plats för avkoppling.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Aila, den här helgen blir avkopplande.
      Vi har inte något åtagande på gång, så det blir att göra precis vad man vill och kanske det blir att bara vara..kanske plocka bönor, kanske inte:)

      Önskar dig detsamma!

      Radera
  7. Vackert och stämningsfullt foto!=) Och jag blir såå sugen på en "riktig" kamera när jag ser det. /Penny

    SvaraRadera
    Svar
    1. :), vet inte om jag har en riktig kamera eller inte, men hoppas att du får en snart får en sådan. Försökte ta mig in och kommentera på din sida men lyckades inte...måste lära mig hur jag gör:)
      Tack Penny!

      Radera
  8. Sensommar..jo så är det..och fint ute idag..soligt och varmt i Örebro..kan du tro..
    vackert foto du visar..bara grönt är skönt.
    Skööna fredag, infaller så fint
    Önskar dig en fin helg kära kusin
    så trevlig att åka till vänner på färjan så där...från ö till ö.
    Tror jag drömflyttar till Åland ikväll..tycker det är så fint där som du vet...Fredagströttsegsomdegisoffankram...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära fredagströttsegsomdegisoffankusin!
      Hoppas du drömmer vackert om Åland just nu...
      smyger mig härifrån på tå så jag inte väcker dig.

      Godnattkramar

      Radera
  9. Vackert, tycker om det gröna och ljuset!

    Fin helg till dig! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna!

      Just under sensommaren är ljuset som en anings aning tungt och vilar sig så härligt i allt det gröna:)

      En fin helg önskar jag dig också!
      Karinkram

      Radera
  10. Riktigt fin bild :)
    Har själv varit inne och funderat på att publicera en bild på Galleri Fredag, och liksom lägga ner lite extra på att verkligen få den att "tala". Men idag blev det ändå flera bilder för min del; kunde inte välja ;)

    Hoppas du får en trevlig helg!
    MVH /Erica Pettersson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack igen Erica!

      Det är just så jag tänkte också, utmana mig själv lite mera än vad jag annars gör. Sedan får man se hur resultatet blir, men försöka duger. Man kan ju variera från gång till gång, har man flera bra bilder så varför inte?

      Detsamma!
      Karin:)

      Radera
  11. En bild säger ju mer än tusen ord, om man får använda en gammal klyscha.

    SvaraRadera