måndag 10 september 2012

En helt vanlig måndag

Att sova till klockan åtta en måndagsmorgon, att få ligga och dra sig,
gnugga ögonen och sträcka på sig som en katt i en hel kvart är litet
som att få smaka på en bit av himlen
Gudagott!
Att jag sedan har släntrat på i en slapp skön takt under dagen är grädden på moset:)
Ändå har jag fått mycket gjort!
Eller kanske just därför, för att jag inte har känt den minsta lilla stress
Jag har inte känt några måsten. Jag vet att jag har hur mycket som helst att göra
men det har liksom kvittat...allt det där finns kvar och idag har jag bara varit...
städat upp, röjt och värmt upp matrester
Pratat  med dottern, med Uffe och har servat dem när de har behövt tid för sina uppgifter
Det är skönt det också
Också idag blev jag inbjuden till indianhövdingen lilla W:s tält och vi åt köttbullar
(riktiga som lilla W:s pappa hade lagat. Jättegoda) tillsammans med en kråka (Mamma Muus´) och alla mumintroll.
 Sedan drack vi åter kopiösa mängder låtsaskaffe tillsammans
Vi har lekt med bilar och busat, pussats och kramats...vad mera kan man begära?
Det är så roligt att leka
Bönorna ligger kvar i kylskåpet, i väntan på mjölksyrejäsningen, men där ligger de bra
Imorgon är en annan dag
Solen har skinit hela dagen, det har varit sensommarvarmt och blåsigt...
Det har varit en helt vanlig skön måndag...
och i dagens Husis kan man läsa att rekordmånga odlare i Finland har övergått till ekologisk odling....:)

18 kommentarer:

  1. Sensommar grande i dina bilder idag.
    Du har verkligen haft en fin dag. Förstår så väl att du njuter av friden nu, Karin.
    Det måste kännas som balsam för själen.
    heja Finland! Slår de Sve när det kommer till ekologiska odlingar?
    Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sensommar grande låter bra!:)
      Jag och min själ har hittat varandra igen. Vi var litet på rymmen från varandra ett tag
      Vet inte hur det förhåller sig gentemot Sverige när det gäller ekologin, men är glad att årsrekord slås:)
      kramar!

      Radera
  2. Så härligt med en ta-dagen-som-den-kommer-dag! För det är viktigt att dricka kaffe i indiantält med kråkor och mumintroll. Om man inte gör det vet man aldrig vart världen tar vägen! Bra jobbat!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen borde man införa ett mystvång. Det är bra som bara den att dricka kaffe i indiantält.:)

      Kram!

      Radera
  3. En skön måndag du haft men kanske inte så vanlig för dig för du är ju alltid i farten ;-) Underbara höstbilder och så mysigt i indiantältet ni har.
    Ha en lika skön vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte vanlig, nej, men nu har det varit en ovanligt skön vanlig måndag. För en gångs skull och med en liten två-årig indian så är det extra härligt.
      Tack detsamma Anneli!

      Radera
  4. Härlig dag och när man får göra lite vad man råkar få lust med kan man vara osedvanligt effektiv, trots att det bara känns som om man roar sig. Och indiantält är en av de bästa platserna man kan hämta krafter i!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror jag ska fortsätta så här, man får mycket gjort med att bara vara:)
      Ja, ett indiantält måste förstås införskaffas när lilla W. drar iväg mot Uppsala igen och jag inte kan vara i hans tält på ett tag

      Radera
  5. Skön och rolig måndag har du haft Karin. Tur att man inte får virtuellt magsår av för mycket virtuellt kaffe :)
    Kram,
    Ann-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. :)..men faktum är att jag rent mentalt har känt mig mera än proppmätt av allt drickande och också känt hur byxlinningen har stramat till en aning. För det tar ju inte slut i kaffetermosen. Det räcker med att Lilla W. tittar in i den, så finns det mera kaffe där igen. Tekniken ligger efter i utvecklingen;)
      Kram
      Karin

      Radera
  6. Det låter helt förunderligt ljuvligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är vardagen ljuvlig och underbar!:)

      Radera
  7. En dag helt i min smak! Så ljuvligt skönt det låter.

    TACK för det här Karin. Njuter bara av att läsa.

    Varm kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt Lotta!
      Hoppas jag kan bjuda på flera sköna dagar som förräntar sig till dig!

      Varm kram
      Karin

      Radera
  8. Hm....låter som en helt underbar måndag. Kram

    SvaraRadera
  9. Härligt med en sån där mellandag, då man bara går runt och mår bra. Konstigt nog hinner man göra en hel del ändå, som man kanske inte hade räknat med. Vi laddar ju batterierna till mobil och så mycket annat, men ofta glömmer vi ladda oss själva. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. :), du har rätt. Det var förstås en laddningsdag och det känns bra, nu har jag åter en annan energi
      Kram!

      Radera