lördag 28 juli 2012

Trevliga besök dagen lång

Det blev "fullbelagt" idag vid ettsnåret eller så...vet inte så noga
Det såg så trevligt ut så jag bad om att få ta ett par foton av munderingarna som
fyllde ett av caféborden i trädgården helt...vid bordet bredvid satt de
som hade haft kläderna på sig.
De är nödvändiga att ha på när man kör motorcykel
men i den sommarvärme som har varit på besök idag så måste man klä av sig...
"Du kan väl ta bild av oss också?", frågades och jag tog givetvis bild och fick också lov
att visa de trevliga Jönköpingsborna på bloggen.
Tack för trevligt besök, hoppas ni får en fin fortsättning på trippen

Jag har kommit underfund med att motorcyklister är något av de mest tålmodiga varelser som finns.
Bara att klä av och på sig ställena tar tid och de tar sig tid. Ingen stress...Beundransvärt.

I lagom lunk har vi haft gäster hela dagen...när klockan närmade sig stängningsdags så
fick vi kärt besök av kusin Karina och hennes söner som gör Åland ett par dagar.
Karina och jag hittade varandra på bloggen! Så kan det också gå. Vi har känt till varandra, förstås,
men aldrig träffats annat än i bloggosfären. För min del var det som om vi har känt varandra länge,
jag kände igen henne på direkten:)
Är de inte härliga säg?
Karina har bloggen Vad jag målar.

Jag känner mig berikad, tack för att ni kom hit till oss!


En fin dag med många besök är åter till ända, imorgon väntar nya äventyr

16 kommentarer:

  1. Vilken dag! Sista bilden är extra härlig...glada, sköna leenden. Vad fint att du och Karin träffat varandra via bloggen.

    Håller med om motorcyklister är tålmodiga. Skulle gärna ta en runda på en hoj ;)

    Så wow tillbaka, för en härlig dag!!

    Lottkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lotta,

      alla dagar är wow-dagar här! Jag brukar inte ta bilder av våra gäster men det gjordes ett undantag den här gången. De bad ju om det!:)
      Skulle också väldigt gärna ta en runda på en hoj.
      Jag har träffat ett par släktingar till via Internet. Härligt

      Karinkram

      Radera
  2. Vad fint! Och alla sommardagar, som pärlor på en rad, hurra för det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Queen of Kammebornia,

      :), ett vackert gnistrande pärlhalsband som vi fortsätter träda pärlor på en månad framöver ännu innan vi knyter ihop vår sommar i år.

      Radera
  3. Härligt med trädgården full av trevligt folk!
    Jag känner ett par motorcyklister av den sorten också. Men sen finns de den sorten som har racertävling längs den smala vägen utanför gården där jag har hästen på bete. Där är 70 km- begränsning och det blir 50 mitt i en kurva. Där kör dessa dårar fram och tillbaka i ca 120 km/t under ett makalöst dånande. De tror jag inte har tålamod som någon framträdande egenskap.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olgakatt,

      :). Du har så rätt, det finns undantag precis som i alla sammanhang. Även här händer det någon gång att en eller ett par motorcyklister använder vägen utanför till tävlingsbana.
      De kommer däremot inte hit som turister utan bor här.
      Tur nog så händer det inte ofta. De är en fara för både människor och djur och också för sig själva. Omoget och oansvarigt så det förslår

      Radera
  4. Jönköpingsborna ser tevliga ut! Jönköping ligger ju inte så långt ifrån där jag bor.

    Ni ser ut att ha det så trevlig och underbart i somamrvärmen!

    Kram på dig Karin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Coolaannna,

      de var mycket trevliga! Det är i och för sig alla som kommer hit..en promille ungefär är butterkoppar;)
      Vi har det bra, vi är glada över var och en som vill besöka oss. Skönt när sommaren äntligen blev varm. Man vill ju gärna bära det minnet med sig när vi åter har höst och vinter

      Du har det skönt, har jag sett på din blogg! Härligt!
      Kram till dig också!

      Radera
  5. Så trevligt med alla möten. Extra kul att få träffa en bloggvän. Att jag håller på med butiken och loppisen är nog alla möten med människor. Människor som berikar mig med sina upplevelser och andra ting. Det där med mc har nog aldrig varit min grej och är inte ens sugen. Har faktiskt aldrig heller åkt på en (vill inte).
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. trollmor,

      :), ja, man får nog aldrig nog!
      Bloggvännen är dessutom min kusin så det var ju extra roligt i sammanhanget.
      Du har säkert många möten varje dag du med, man blir berikad.
      Jag i min tur skulle gärna åka motorcykel, men jag får nog vänta tills jag blir sjuttio, tror jag;). Hinner nog inte före det, om jag ens hinner då. Det finns så mycket jag vill
      Får nog räkna med många liv efter detta om jag skall hinna
      Kram

      Radera
  6. Takk for hyggelig kommentar! Jeg har forøvrig glemt å kommentere bloggen din på lange tider ...
    Håper det ikke er Hells Angels som har kommet på besøk til dere :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunnar H.

      Jag brukar nog titta in till dig nästan jämnt och ständigt, njuta av dina mycket fina bilder utan att kommentera. :) Tack för allt du bjuder på!

      Nej, ingen Hells Angel här inte;) Bara snälla änglar

      Radera
  7. Jag har alltid funderat på om det inte var enormt svettigt att ha de där läderställen på sig. Men det känns kanske inte under fartens gång. Så spännande att få besök av en bloggvän.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunnel,

      det lär inte vara svettigt alls, om jag har förstått det rätt. Det blir kallt utan ställen där de susar fram och så finns det säkert olika typer av ställ också, sommar, vinter...
      Bloggvännen är dessutom en äkta kusin:)
      Det är alltid roligt när bloggvänner tittar in. Det händer nu och så

      Radera
  8. Ni verkar ha full fart, och det är väl så det ska vara så här års. Här kokar saftmajan nonstop medan jag och trastarna samsas i buskarna:) Nya fågelungar tycks ha anlänt igen och så har jag lyckats rädda en och annan mus ur kattornas gap. Allt är som det ska med andra ord:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla,

      vi har haft full fart idag igen:)...snart lugnar det sig och vi kommer att känna saknad. Det är så roligt med alla människor som kommer hit.
      Jag såg att jag också behöver samsas med våra trastar. Nu mognar bären och skall tas tillvara.
      Nog är det ju himlaskönt att allt är som det skall vara:)

      Radera