tisdag 10 juli 2012

Mera "Allt har sin historia."...

I Gula salen kommer Ritva Salorantas sorgearbete fram i den glaskonst som hon är så oerhört skicklig på. Ritva är glasartesan.
Föräldrarna dog i fjol. Skeppet  far iväg med själarna, fadern ligger på lit de parade….
...ingenting mera än några blommor till  som jag har lagt fram. 
Effektfullt och talande i utställningen "Allt har sin historia"
Dörrar.Klicka gärna på ordet dörrar. Ni som har följt min blogg ett tag kommer att känna igen er. Uffe hittade denna länk om dörrarna i Funchal på Madeira. Man kan följa dörrarna på ett helt annat sätt via den, också dörrar som jag inte har fotograferat.

Dagen har åter varit intensiv, många är de människor som har kommit hit och fikat, ätit och bara varit
En timme är kvar till stängningsdags, det hinner komma någon ännu...
Dagen har varit både våt och solig, med tyngdpunkt på det våta. Det är ett sådant år i år...


20 kommentarer:

  1. Obelix dörrren är en favorit, känner mig lika trind om magen så här efter maten!
    jag har inte sett röken av solen, måtte den komma tillbaka snart...

    kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tina,

      vi har sett litet rök, men bara liiite
      Jag är förvånad över hur tålmodiga gästerna är, börjar det regna så upp med parasollen, ute vill de flesta sitta. Det är ju sommar!

      kramen

      Radera
  2. Stava kan jag inte heller tydligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tina,

      det har med den där proppfulla magen att göra:)

      Radera
  3. Dörrar, vilka vackra saker egentligen. Mer och mer lägger jag märke till vackra dörrar.

    Vi har vått i Södra Sverige också. Förvisso är vi förskonade från översvämningar men det börjar bli lite tröstlöst. Vi behöver sol sol och sol!

    Fina bilder du bjuder på. Älskar hennes glas. Undrar om det är från henne min underbara ängel i köket kommer ifrån. Jag fullkomligt älskar den. Sitter i fönstret och vakar över huset.

    Ha en fin dag Karin!

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Coolaannna,

      jag tror att vi var till mans behöver lite värme och sol nu. Här har varit rejält kylslaget och vått idag, bara några solstrålar som har visat att solen finns, trots allt:)
      Det är Ritva som är ängelns moder:)

      Ha en fin dag du med Anna!
      Kram
      Karin

      Radera
    2. Jag är så tacksam för den!

      Kram igen!

      Radera
  4. Rolig länk som Uffe hittade. Vilken fantastisk dörrfantasi maderianerna (?) har!
    Fin glaskonst du visar också.
    Kul att ni har så mycket gäster, trots (eller kanske tack var) regnet :-)
    Kramar från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Musikanta,

      :). de är jättehärliga alla dörrarna!
      Ritvas glaskonst är mycket fin!
      Vi har lika mycket gäster oberoende av väder, det är när det är strandväder som det är mindre av gästerna under dagtid, men då kommer de mot kvällssidan istället.
      kramar
      Karin

      Radera
  5. Du tar bara basilika, gräslök, vitlök, persilja och riven parmesanost i den mängd du vill! Hur gott som helst..

    kram igen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tina!
      Jag anade att det var så, men man vet ju aldrig med italienarna:) Skall absolut göra örtparmesan

      kramigen

      Radera
  6. Tack för dörrlänken! Jag var genast tillbaka på vår promenad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olgakatt,

      jag gissade det!:) Det fanns dörrar som vi missade

      Radera
  7. "Skeppet far iväg med själarna"... Så vackert! Vilket bra sätt att sorgearbeta. Ett vackert sätt.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. LyckligaPraliner,

      ja, Ritva sade själv att det har runnit många tårar in i arbetet, men att det kändes skönt när skeppet for iväg
      Mycket vackert och kärleksfullt

      Kram
      Karin

      Radera
  8. Vad fint! Så vackert. Tycker också det här var ett enormt bra sätt att ta sig an sin sorg.

    Dörrlänken är härlig Karin!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lotta,

      Att bearbeta sorg när den blir som allra vackrast, kanske man kan säga...

      Ja, dörrlänken är härlig, fantastisk

      Kram!

      Radera
  9. Intressant! Och här har det också varit väldigt växlande väder...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Queen of Kammebornia,

      ja, så är det! Vädret fortsätter vara rätt så grått här idag, men efter rusk kommer solsken. Det måste man tro på..

      Radera