torsdag 12 juli 2012

Lite senkommen...

är jag nu vad gäller bilden av schersminen....men bättre sent än aldrig:)
Den är snart utblommad, men doften sprider sig under kvällstid

Just nu är det fart och fläng så  in i vassen, så fredagstemat Planering som Livsrummet vill att vi skall skriva om lämnar jag tillsvidare och återkommer senare i helgen.
Hur jag än planerade inför den här dagen så gick jag bet:)...

Vi har en bröllopscatering imorgon fredagen den 13:de, brödbeställningsdag
och så vidare...uppdatering kl. 07.40 den 13 juli: vi stänger caféet idag för bröllopsbestyr.
Imorgon är allting öppet som vanligt. Vi konstaterar att det blir för stressigt och stressad bröllopsmat
skall ingen behöva äta:)
Hur man klonar sig har jag ännu inte kommit underfund med..

Önskar alla en skön fredag!

16 kommentarer:

  1. Åh vad ni jobbar och står i. Som det ska vara med andra ord när man har eget företag. Då är man nog samtidigt glad över att få springa benen av sig, på ett positivt vis. Ben och fötter du ska komma ihåg att vila också. Fotpallen du vet!

    Godnatt och kram från mig!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. LyckligaPraliner,

      :), precis som det skall vara när det är högsäsong. Full fjong! Fotpallen fick vänta igår och också idag men imorgon kväll blir det både fotbad och fotpall och mycket vifta på tårna
      Godmorgon och kram från mig!

      Radera
  2. Kan tänka mig att det doftar härligt!!

    Du o Uffe är fenomenala. Jag får knappt ihop min medhavda lunch på morgonen. Ni fixar fullt caféutbud och cateringen!!

    Kramar! Ni är jätteduktiga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lotta,

      Mycket dofter överallt av alla de slag just nu:)
      Haha, Lotta! Vi själva hinner knappt få i oss det nödvändiga. Igår fick vi tid till lunch 17.30 som bestod av en ostsmörgås och vätska, middag åt vi kl 23.50, hopplock. Inte förnuftigt alls men proteiner måste vi ha som Uffe uttryckte det. Vi dricker mycket när det är fart under galoscherna och tar igen oss efteråt. Nu är det adrenalinet som gäller. Frukosten är vi viktiga med, utan den skulle det inte gå så bra.

      tack!
      Kramar!

      Radera
  3. Mycket på gång! Lycka till med dagen...hoppas ni har bättre väder än vi har. Kram

    SvaraRadera
  4. Ann-Mari,

    ja, Tack! Vi har solsken just nu och hoppas att det håller hela dagen med tanke på brudpar och följe...
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Brudparet kan åtminstone inte vara skrockfulla, eftersom de gifter sig fredagen den 13:e. Hoppas det blir strålande fint väder och att allt bara flyter på. Kram

    SvaraRadera
  6. Gunnel,

    nej, de är inte skrockfulla. Tur det!
    Vädret ser inte överhängande fint ut just nu, men hinner ändra
    Tack för välgångsönskningarna
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vill dofta den där blomman. Jag får bara dofta på regn regn och åter regn!!!

    Ni har sannerligen att göra, och vad fint du tänker när du skriver om att ingen ska få äta stressad bröllopsmat :)

    Ha en fin dag !


    Kraaam!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Coolaannna,

      Hoppas du har fått lite solsken nu! Här skiner solen idag, blåser gör det men vad gör det?:)
      Ibland måste man besinna sig och tänka kvalitet istället för kvantitet. Det blev bra, men jag återkommer:)

      Ha en fin dag du med!
      Kraaaam!

      Radera
  8. Jag brukar också undra hur man bäst ska klona sig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Queen of Kammebornia,

      :D, och egentligen så borde man lära sig att ta det lugnt, att låta allt ha sin tid men så svårt det kan vara....

      Radera
  9. Vi har det så ovanligt lugnt idag. Jag blir nästan lite rastlös. Ingenting inbokat. Ska jag bli tvungen att rensa ogräs? Nej, jag kommer nog snart på något roligare. Jag tar en mugg kaffe och funderar.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ölandsvindar,

      Hoppeligen så slapp du ogräsrensandet. Kanske någonting roligare dök upp vid horisonten?:)
      kaffe sitter alltid bra när man behöver fundera...

      Kram
      Karin som skall titta in så snart som möjligt, är nyfiken på hur du har det på din ö

      Radera
  10. Du kan ju skriva om i efterhand om hur du planerade bröllopsmiddagen. Skulle vara intressant att veta med allt annat som du och Uffe har omkring er...
    Kramar från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Musikanta,

      något sådant blir det nog:) vad gäller Planering.
      Planerar också att läsa bloggar i lugn takt...

      Kramar

      Radera