lördag 14 juli 2012

Dagen efter

bröllopet ser det mesta ut som vanligt, vi har städat upp ...

I vattentunnan, den gamla och rostiga, kan man se att det har varit festligheter hos Pettas

Bröllopsfestens sällskap samlades i Fyrklövern innan de tillsammans tågade ner mot stranden
där vigselförrättaren väntade.  Det åskade, ösregnade just innan, så alla rusade in och klädde sig för störtregn innan de vandrade mot stranden. Precis när de unga tu hade sagt ja till varandra
och ringarna träddes på kom solen. Den stannade hela kvällen....

Under tiden sprang vi som tättingar här hos oss för att få bröllopsmiddagen klar och framdukad.
Strömavbrottet som kom som ett brev på posten fördröjde det hela med en potatiskoktid:)
Men allt ordnade sig, alla fick sin mat och åt hela kvällen lång ända tills dansen tog vid
En härlig kväll med härliga människor var till ände

Nu är det åter vanlig cafédag, det sitter åter folk i trädgården och fikar, några till är på
kommande ute vid parkeringen.
Jag rusar till Uffe för att hjälpa till..

16 kommentarer:

  1. Uj, det lät som om ni hade lite vakt från ovan där! Strömlöst, okokt potatis och regn, hade kunnat gå illa!
    Tur att du fanns och kunde styra upp det hela!

    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tina,

      absolut!:) Jag är så optimistiskt lagd att jag t.om. förväntar mig sådan
      Det fanns en reservplan om något skulle ha hänt, extra mycket potatissallad:)

      Kramar!

      Radera
  2. Ett gott tecken att solen kom fram just när brudparet sagt ja. Ingen rast, ingen ro hos dig. Jag älskar själv att besöka olika cafeér när vi är ute och kör, så jag förstår att du har fullt upp med gäster. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunnel,

      så upplevdes det av alla. Först regn i brudens krona och så solsken!:)
      Det skall givetvis vara fullt upp. Vi brukar säga åt varandra att det skulle vara för hemskt om ingen kom hit
      Kram!

      Radera
  3. Regn och sol....bra början! Underbart att få gifta sig hos Pettas.

    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lotta,

      :), all slags väder, det var bara snön som fattades igår, nu är det idel solsken.

      Stor kram!

      Radera
  4. Festliga dagar ni har, men också mycket jobb förstår jag, men nöjda kunder ger säkert tillfredsställelse.
    Här yrar vi vidare i fjällen...

    Tjingelingen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rantamor,

      mycket men trevligt jobb:)
      Skall ta mig till fjälls och se vad ni har för er. Fiskar?;)

      Tjingeling till dig!

      Radera
  5. Romantiken blommar, ser jag. Och så blev det åska mitt i allt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eivor,

      dramatik och romantik!:)

      Radera
  6. Vilka fina bilder med blommorna i vattnet! Härligt att det blev ett lyckat bröllop!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bloggblad,

      tack! Vi är helnöjda!

      Radera
  7. Jamen det har var ju ett inlägg på temat planering, eller hur? Och ett lyckat exempel på hur det går när den berömda Ändringskommittén rycker in! Hur väl man än planerar och har sig kan åskan slå ner, elektriciteten paja, regnet överraska en. Du verkar ha nerver av stål och en mycket god förmåga att planera så att det alltid funkar ändå. Kudos!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin,

      Tack, jag kanske skall ändra rubrik bara?;)
      Det är egentligen skönt att livet självt visar hur planeringen är när det kommer till kritan.
      Det är inte någon som helst vits att banga ur när åskan skär av strömmen.

      Radera
  8. Härligt! Sådana där små äventyrliga saker innebär givetvis lycka för äktenskapet, det ska vi tro på!

    Sotis skickar en hjärtlig hälsning, jag undrar just varför. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aila,

      givetvis!:)

      Mjaaaau..Sotis och jag delar en hemlighet.

      Radera