söndag 24 juni 2012

Intensivt och härligt

Återigen har vi haft en bra dag med många cafégäster....:) Dagarna är intensiva, härliga och spännande
Man vet ju aldrig vem man kommer att träffa, vem som kommer hit, vad de vill äta, dricka, titta på....
Vi har ju inte bröd allenast att njuta av, vi har även konsthantverk...Jag har så mycket jag vill visa, vill berätta om, men dygnet har fortfarande bara tjugofyra timmar och jag behöver sova minst mina sex för att orka följande dag. Så jag kryper i säng och önskar alla en skön och god natt. Imorgon är åter en ny dag....

18 kommentarer:

  1. Spännande gäster, spännande blommor i trädgården också! Vill gärna se mer av ert hantverk. Stannade vid en liten marknad vid Town Green idag...oj, såklart kom jag hem med något. Jag som bara skulle titta. Är så svag för trevliga personer som har gjort något fint själva.

    Kram, sov gott kära Karin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lotta,

      :D. Det kommer...det roliga i mitt sammanhang är att jag inte har någon bloggtorka precis, utan mera brist på tid, men allt finns där och väntar.
      Hittar man någonting som talar till en så är det svårt att avstå. Och varför göra det ?

      Kram och godmorgon kära Lotta!

      Radera
  2. Godnatt kära Kusin...bara sex timmar sen går du igång igen..du är av gott virke, det hör jag det..kan tro att det finns mkt fint i ditt café..jumbogeten..den är söt den med..
    Kram och god måndag och sov gott..Karina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oljekritan,

      Godmorgon, nu har sömntutan Karin vaknat till liv igen:). Degarna pyser och jäser, ett kolli tårtor till Helsingfors är packat för transport, det finns hur mycket som helst att dona med.
      Kram och lika god måndag!
      Karin

      Radera
  3. Sov gott fina du! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. lyckligaPraliner,

      gjorde så! Tack för din önskan!
      Tittar snart in till dig och hälsar på

      Kram
      Karin

      Radera
  4. Oj, vilka fina blombilder - igen! Och till och med ett enkelt midsommarblomster (?) ser exotiskt ut i dina kamerahänder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin!

      Kungsnävan är sagolik både i form och färg:). Vi har också den vanliga skogsnävan och blodnävan här...nävigt bara värre. Stinknävan också;)

      Radera
  5. Det kan ju ibland vara så att de oväntade besöken, ger mest underhållning! Låter underbart med så mycket folk som dyker upp, måste förgylla era dagar!

    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tina,

      vi suger i oss energi av alla besök, för kommande tider. Vi får så mycket inspiration och glädje av våra besökare.

      kramar

      Radera
  6. Glömde, jag äter rågbröd och havregrynsgröt till en början, måste vara det för resten är inget intressant alls..he he!

    KRAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tina,

      :D, tack för det. Rågbröd äter jag också men inte havregrynsgröten. Nu blir det andra ordningar på frukostbordet!:)...jisses vad det skall bli fart här under galoscherna

      KRAAAAM

      Radera
  7. Intensivt och härligt skriver du... Jag skulle snarare säga intensivt och inte alls härligt. Den envisa regnet utanför, nämligen. Skall strax ge mig ut och besöka biblioteket. Grundtips ett är att jag tar bilen.

    Fort intensivt och härligt önskar jag dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aila,

      jag beskrev förstås inte väderleken:)
      Här regnar det också, så jag sitter vid bokföringsdatorn och Uffe tar hand om dagens cafégäster som huttrande tar sig in genom dörren för att värma sig.

      Tack detsamma!

      Radera
  8. Dina bilder är inte bara vackra...de sätter igång hjärnan med. Vad är bild nr 2...en vallmo? Jag ser med spänning fram emot att få höra mer om Lotta. Regniga hälsningar från Skåne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunnel,

      Tack!:) En bondvallmo på upphällningen, kanske man kan säga så?
      Lotta kommer...i sinom tid.
      Regniga hälsningar även härifrån

      Radera
  9. När du läser detta har du troligen varit i farten lääääänge käre Pettas Karin! Vackra bilder bjuder du på som vanligt!
    Säger så här: en dag kommer det att sitta två personer vid någon av era bord och beställa kaffe & något gott till. Efter en stund kommer du då att höra dessa ord: Hej Pettas Karin detta är Monica & mannen som sitter här.....så trevligt ställe ni har m.m. Då blir du allt paff....*fniss*....
    Var rädd om dig och ha en bra Dag!
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Monica,

      Den här tiden på året sker uppstigningen innan tuppen har vaknat:)
      Ser framemot att få höra de där orden och att träffa er..nu är jag ju förvarnad:)
      Detsamma, detsamma, kram och vink!

      Radera