onsdag 9 maj 2012

Trög-onsdag....

Så olika det kan vara på dagar...vi har mycket att göra, men det går tröööögt undan idag. Vind i seglen efterlyses!
Helst skulle jag bara ligga i en gungmatta och läsa en bok eller sova...men....

till det finns det inte några utsikter:)...menyförslag skall skrivas, det skall räknas på arbeten...
Och det är i och för sig en räddning så att man inte gör någonting annat än att bara vara...;)
Så här är det bara att stega på oförtrutet....
och hålla ångan uppe
och ljusen tända....det är mörkt på insidan idag, det regnar och är grått därute...
Som ni märker så är det trögt idag:). En riktig trögonsdag....det måste nog till både block och talja för att få fart på mig idag..

Men det skall vara sådana dagar också för att man skall märka av de dagar som går undan i en rasande fart.
Alla bilder är tagna igår när vi var till Sjöfartsmuseet...
Ha en fin onsdagskväll alla!

20 kommentarer:

  1. Här har också onsdagen varit seg. Och vädret ska vi ju inte prata om, grått och trist.

    Tack för besöket.
    Hoppas allt är bra med dig
    Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Zoega59,

      det ÄR en seg dag! Imorgon blir det deg-dag här!:)

      Allt är bra!
      Önskar detsamma

      mvh Karin

      Radera
  2. Hoppsansa här vill man bara krypa undan idag och vila...
    och vrför int det skulle väl sitta fint för dig med en vilodag...
    vi har haft lite häftiga dagar men nu har pappan till Colin varit och hämtat sin skatt och vi är urlakade...

    Ska ta ett glas rött och sätta mig vid datorn...
    på fredag tar jag bussen ner till Timrå och ta hand om vårt andra barnbarn 9 månader John Vilde...
    behöver en vilodag att hitta på nya äventyr...

    Barnbarn ÄR livets efterrätt men en uttröttande sådan...

    Tjingelingen...förresten grattade jag dig på din födelsedag ???
    GRATTIS....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rantamor,

      Tack för grattis och all härlighet du berättar om dina små och stora älsklingar:)
      Njut av ditt röda och försvinn in i datorns värld en stund. Det är också en slags vila...

      John Vilde!:) Det säger allt vad som väntar...

      Ha en finfin kväll, njut och ta igen dig till nästa "vilda" dag!
      Tjingelingkram!

      Karin

      Radera
  3. Som sagt, tröga dagar behövs ibland för att man ska uppskatta när det är gott flyt! Du fick i alla fall till en text med mycket passande bilder...Hoppas det är mindre trögt i morgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grekland nu,

      :D, jag lade upp bilderna först och så kom texten liksom av sig själv. Precis som allting tycks fungera idag...:)
      Hoppas också att trögonsdag blir en kvicktorsdag
      Ha det gott!

      Radera
  4. Åh har du en sån dag. Det brukar jag med ha. Kanske är det en mening med det också. Att man borde dra ner på tempot för en dag och vila lite. Tror nog att det är dig väl unt att ta det lite lugnare, vila och kanske dela fotpall med någon kär ;)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. LyckligaPraliner,

      japp! det är nog meningen att man skall slappna av, dra andan sakta och bara vara...kroppen och knoppen har segat sig fram denna dag...imorgon är jag säkert pigg som en mört igen:)
      Nu mot min halva av fotpallen!:)

      kram
      Karin

      Radera
  5. Vissa dagar är tröööga. Men även de behövs ju ibland. Du ska se att vinden börjar blåsa igen redan imorrn!!
    kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika,

      så är det bara! Och skall så vara någon gång nu och då. Jag är bara otålig och vill att jag skall vara mindre trööög.
      Imorgon blir det deg-dag istället.

      Kram
      Karin

      Radera
  6. Jag har hållit igång men varit lite trög innerst inne..vädret är ju så kämpigt. Regn, kvavt och ännu mera regn..nä nu får vi ta oss i kragen tills imorgon!!

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tina,

      Uffe påstod också att det har med vädret att göra. Här regnar det, blåser hårt men är skapligt varmt, några grader i alla fall. Imorgon kragtag. Absolut!:)

      kramkram

      Radera
  7. Dagen efter sin tioårsdag ska man bara ta det lugnt, har jag hört. Inviga det nya årtiondet mjukt och lugnt, men minsta möjliga ansträngning.

    Men sedan är det baka som gäller, och plantera och fiska och fågelspana och... och allt annat trevligt som ni har för er på Pettas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin,

      det är nog där kruxet låg/ligger. Jag är inte van med att det är trööögt, men kroppen och knoppen visste bättre än vad jag visste. Skönt det!

      Fr.om. imorgon blir det baka av, fågelspana hör bara till...och så mycket annat, precis som du skriver:). Trava ved skulle jag gärna också göra, mera konstfullt enligt din senaste kurs:)

      Radera
  8. Man ska lyssna inåt emellanåt, Karin! Sitta stilla och vänta på att själen hinner i kapp. Alla måsten måste man inte genast.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olgakatt,

      tycker att jag lyssnar men antagligen inte tillräckligt noga. Nu skall jag lyssna i alla fall, dra täcket över öronen och drömma vackert. Låta det undermedvetna jobba istället eller vad det nu är som jobbar när jag sover

      Godnatt min Olgakatt!:)

      Radera
  9. Vissa dagar seglar man omkull..eller vill segla omkull..segseglat kan man säga..det är nog VÄDRET..här regn hela dagen..Kanhända det behövs lite kraftigare tråd ibland, lite mer vind och pusch..Blåser lite åt ditt håll så du kommer få mkt kraft till morgondagen.,.för jag är kraftig,,hahh a kraftfull menar jag..Har hämtat så mkt energi i kväll...trevligt prat, makrill... och lång skön promenad i Vackra Karlslund..glömde kameran hemma...
    Kram och god patt..natt menar jag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oljekritan,

      jag har nog varit en snedseglare i motvind hela dagen. Kryssat av och an och hit och dit...nu skall jag kryssa till sängen
      Det var alltså du som drog in här för en stund sedan, över åkrarna och förbi växthusen när jag var där för att natta tomater och paprikor. Jisses så du tog i!:)Glasen bara skallrade... Du måste ha fått mycket energi ikväll..
      Haha, galenpanna!
      Kram och godnatt, min skatt!

      Radera
  10. Härligt inlägg med synkroniserad text och bild!
    När jag läser sådana här inlägg känner jag att du kunde skriva barnböcker :-)
    (vuxenböcker med förstås!)
    kram
    Ann-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ann-Mari,

      tack!:)
      barnböcker för både små och stora barn:).

      Kram
      Karin

      Radera