lördag 12 maj 2012

Magnolian i den Eriksonska trädgården

Jag fick ett mejl häromdagen av en av mina bloggläsare. Brita är hennes namn
Hon tipsade om den ljuvliga magnolian som växer i en av Mariehamns trädgårdar
I går när vi körde ut beställningsbröd till staden, passade vi på att stanna till...
för att dofta, njuta av blickfånget....i den Eriksonska trädgården
Det fanns ingen skylt på grindarna om man fick gå in där eller inte. Jag gjorde det likväl, sögs in av den gudomliga  smått tunga doften av magnolia...
En så ljuvlig trädgård mitt i all trafik, en grön skön lunga att njuta av

Vem som äger den nu vet jag inte med bestämdhet, men kanske det är Ålands Landskapsregering, kanske det är Mariehamns stad, kanske någon kan berätta...

Den Eriksonska familjen har alltid visat andra stor generositet, jag tror att de skulle tycka att det är fint om andra kan njuta av doften och skönheten som finns kvar i deras trädgård

Det regnade när vi var dit, vi hade tider att hålla och måste hasta vidare men jag tänker
absolut smyga mig in där igen och igen:)
Där finns mycket vackert att upptäcka
Tack Brita för tipset! Jag återkommer med säkerhet från denna ljuvliga oas

8 kommentarer:

  1. Sen trädgården är ljuvlig. En ljuvlig Magnolia finns också uppe i Vestergeta hos svärmor. Vi brukar köpa olika sorter åt henne när hon fyller. Årets är den minsta och dyraste, men den får hon i morgon...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Millen,

      Ljuvlig är bara förnamnet!:)
      En fin morsdagspresent, verkligen!

      Radera
  2. Vilka fina bilder du tog av magnolian, regndropparna gör att de skiljer sig från 'vanliga' magnoliabilder.
    Det här är ett bevis för att det inte behöver vara vackert väder för att det ska bli bra bilder :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det kändes en aning kymigt att stå där i regnet, men ändå ville jag föreviga blommorna medan de är...

      Radera
  3. Fina bilder.
    Ang mitt senaste inlägg - smaken är som baken, tack och lov

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. zoega59,

      tack!
      Håller med dig till viss del, men när det gäller företag så är det en annan sak. Helt skilda världar och det är sannerligen bra att vi har rätt att tänka olika. Där är vi fullständigt överens:)

      ha det gott du med!

      Radera
  4. Fina bilder på den underbara magnolian!
    Här i vår lilla stad ser man bara ett fåtal magnolior - misstänker att växtzonen här är i sämsta laget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mian,

      Tack!
      Jag fick veta att vi har en del magnolior i vår kommun också, trodde att de inte alls skulle överleva på den här ön, men blev överraskad och glad...det finns flere än jag har trott

      Radera