lördagen den 12:e maj 2012

Kavalkad....

Det åskade igår kväll
strömmen bröts mitt i en film, Julia och Julie, som handlade om två kokboksförfattare.....
en precis sådär lagom film att koppla av till....
efter en intensiv arbetsvecka....
När rutan blev svart gick jag ut med en annan ruta framför ögonen....
Det regnade, det åskade, solen sken och allt var litet hipp som happ men vackert....
En otrolig stämning...jag kände mig nästan som i ett vacuum....
Vilket skådespel naturen bjuder på...en pensé har fröat av sig från ifjol .....
Prydnadskörsbäret har börjat sin blomning....askrosa mot grå himmel
regntyngda.....
Vi har många tulpaner i år, verkar vara ett gynnsamt tulpanår
Fjolårets julhyacint, nu i trädgårdslandet, böjde sig ner

   Och så småningom gick jag in, när solen gick ner...
   Jag hann se slutet på filmen

   Idag har det också varit en hipp och happ-dag. Ingenting har blivit som jag hade tänkt det från början,
   men det har blivit bra ändå....
   Ha det gott alla!

16 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder som vanligt. Min favorit är prydnadskörsbäret...
    Dagar som inte blir som man tänkt sig från början brukar ofta bli väldigt givande - oväntade besök etc. etc.
    Kramar från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Musikanta,

      tack!:)
      Prydnadskörsbärets blommor är sagolikt vackra. Trädet är ungt och inte stort men jag står där ändå och tittar upp i allt det härliga så fort jag hinner. Snart är det över för i år
      Här har varit en hel del oväntade besök, precis så har det varit:) Roligt.
      Kramar
      Karin

      Radera
  2. Naturen är underbar nu. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. trollmor,

      den är verkligen klorofyllsprängd här, och alla blommor som sätter fart. Syrenknoppar, mandelblom...allt har bråttom nu

      kram

      Radera
  3. Sån tur att det åskade och strömmen bröts...för annars hade vi inte fått se dina fantastiskt vackra blommor och magiska stämning över din omgivning när solen går ned.
    Härligt!
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annelis hantverk,

      tack!:) det ligger nog någonting i det...
      Det är nästan omöjligt att inte hitta motiv nu när allt bara poppar upp ur jorden. Vilken intensiv period våren är!
      Ha det gott!
      Kramar!

      Radera
  4. En upp o ner dag, fast med en massa fina bilder!
    Här har solen lyst men varit lite kallt..men jag höll ju värmen ändå med allt grävande!

    kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tina,

      Tack!
      Så har det varit här också, jag hann plantera om paprikor och gurka och även det värmde gott en stund:)

      kram till dig!

      Radera
  5. Samma här: regnskurar, hårda vindar, solsken, solregn ... så där höll det på hela dagen. Först på eftermiddagen kom det en rejäl skur och klibbigheten försvann.

    Den där sparrissoppan låter spännande. Recept?

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krönikören,

      i skrivande stund, tidig söndagsmorgon, lyser solen från en klarblå himmel, det är klorofyllstinnt utanför fönstret och sagolikt vackert.

      sparrissoppan är makens gebit så jag skall be honom om receptet:)
      Ha det bra du med! På Åland är det morsdag idag

      Radera
  6. Svar
    1. Eva in Athens,


      Tusen tack!:)

      Radera
  7. Det är bra med paus ibland, då kan man få saker och ting som man inte tänkt sig.

    Så vackert Karin! Skönt att titta på.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lotta,

      visst är det så!:) livet visar en riktningen om man vill se den...
      Tack!

      Kram!

      Radera
  8. En underbar blomsterkavalkad! Så vackert det blir med vattendropparna. Fortsatt trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunnel!:)
      Jag önskar dig detsamma!

      Radera