tisdag 3 april 2012

Vita tisdagen

Till påsken hör också palmer. När jag var liten så brukade man säga
att man plockade palmer på palmsöndagen, fastän det var björkris man tog
in för att ställa i vas......
I år har jag sått Blomman för dagen. Jag har tänkt att den skall
klättra från kökstrappan upp till balkongen..
Hoppas att den tänker likadant:).
   För många ett ogräs, men inte för mig. Ett ovanligt trevligt sådant i alla fall.
Mimosa, en sort av flere

Vem stöttar vem?
Det skadar aldrig med litet uppfostran....
Vita tisdagen kunde man vakna och tända eld i spisen. Den som lämnade sänghalmen sist den här dagen kallades för "fetgrisen".
Vit tisdag eller inte så bakar jag svartbröd idag....då solen står högt på himlen, fåglarna kvittrar och allt tycks vara bara bra:)

6 kommentarer:

  1. Blomman för dagen är så fin, den kommer nog att klättra fint hos dig!
    Spelmannen ser lite sorgsen ut, trots sin fela..

    kram o ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tina,

      den är fin och de som jag har sått visar gott gry:). Skall nog bli fint här vad det lider.
      Du har öga för det där...jag tycker också att han ser sorgsen ut och nu har jag läst på om paraplyspetsar och ricin. Det sista stycket hade jag missat...

      Kramkram och detsamma!

      Radera
  2. Hej, vad länge sedan jag var inne här hos dig. Härligt att läsa ikapp lite. Intressant om Ricin fröna har försökt så egna frön som jag fått få se om det lyckas. Lade till mig som följare. Och önskar dig en fin fin vecka/Gela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gela,

      du är varmt välkommen!
      Hoppas ricinfröna blir till stora vackra växter! Skall följa med och se hur du lyckas innan jag försöker mig på;)
      Önskar dig också en finfin vecka

      Karin

      Radera
  3. Blomman för dagen är ett vackert ogräs, här växer den överallt!
    Här bakas det svenska kanelbullar till bästa grekiska väninnan vilka hon ska ha med till sin teatergrupp ;-)
    Ha en fortsatt mysig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. anneli,

      den är tacksam, blommar så gärna och mycket:)
      Låter gott med svenska kanelbullar! Kul!
      Ha en fin dag du med!

      Radera