tisdag 3 april 2012

Vilken energi!

Kurt-Birgers energi är avundsvärd. När energin ebbar och det behövs påtankning
så hänger han sig i någon av våra savande björkar, slickar i sig det söta som bjuds
för att en minut senare vara i full fart ute  på de yttersta grenarna...här kom han just
från ett möte med Kurran. Vi såg henne, men hon försvann ....
Antagligen är Kurt-Birger bara för mycket just nu...hon har säkert småttingar att
lägga sin energi på. I sinom tid räknar vi med att få träffa dem också....
 Kurt-Birger kan flyga....Hej hopp här kommer en söt sockertopp!
Perfekt landning....
Stunden efter det så samlade han kottar....upp med kottarna i flere repriser
Han är inte bara flygekorre, han är jordekorre också....här gräver han fram godis
som en liten grävmaskin
Ibland står han nästan på huvudet...
Han är ett bedårande barn av sin tid...och jag blir matt, nästan schack matt,
bara av att titta på honom.
Jag tror jag skall söka fram en flaska och gå ut och skära litet i en björk för att få sav
att dricka. Jag vill också ha lika mycket energi som Krut-Birger...jag menar Kurt-Birger:)
Solen skiner, svartbröden står på baddning och middagsgäster är i antågande....

12 kommentarer:

  1. Åh snälla...häll upp energibjörksav till mig med!!!Skicka på posten?? Jag skulle så gärna va så pigg som Kurt-Birger..Han verkar vara en riktig krutgubbe..Här är det rätt segt just för tillfället..SLUTA säg att du är trött säger syrran...det blir bara värre då...ska nog ta en slurk björksav och överraska mig själv som ekorre..eller prova du först, om det funka??
    Kul att följa lilla kurredurre din i allafall, på hans irrfärder..kram Karina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oljekritan,

      jag måste söka upp en lämplig björk först eller så får jag börja klättra som Kurt-Birger och slicka i mig direkt från stammen:)
      Säkert hittar du en björk i din närhet. Mitt i allt blir det en fluga i Örebro om du klättrar upp och gör detsamma...:) Vad gör man inte för att bli piggelin?
      Ekorrkramar
      Karin

      Radera
  2. Vilka fina djur.
    så otroligt levande!
    Klart dom trivs hos er.
    Glad Påsk-nu far vi till havet igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eva,

      de är otroligt levande:)! Riktiga små bestyr.
      Ha en finfin påsk vid havet. Förstår att du längtar dit.

      Påskkram
      Karin
      som förstår att du skippar Blåkulla i år:)

      Radera
  3. Han är ju för söt din Kurt-Birger ! Ivrig och sparsam, inga dummar egenskaper !

    SvaraRadera
    Svar
    1. eWa,

      Kurt-Birger får en att smälta. Han är så bestyrsam, nu också rätt oblyg. Tycker egentligen inte alls om att vi kommer ut när han äter, men börjar ta det lugnt, far inte iväg som ett svart snöre med en gång.

      Radera
  4. Tack för de underbara bilderna på Kurt-Birger! Mycket bra fångat, måste jag säga... men du är otroligt skicklig med kameran. Själv brukar jag aldrig hinna med... motivet hinner hoppa undan.
    Svar: Har redan haft Sotis bakom ryggen och det var mycket skönt. Undrar om inte det lindrade lite. Han får allt ligga bakom min rygg hela natten, så kanske klarar jag av promenaden för att hämta hem bilen. Annars blir jag utan hela helgen.

    Fortsatt trevlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ailas,
      TACK!:)

      Så skönt att Sotis kan hjälpa...kattskinn lär vara väldigt bra för onda ryggar. Givetvis behöver du få hem bilen...men kvasten? Hur blir det med den?:)

      Hoppas att du blir bra i ryggen illa kvickt!
      Kram

      Radera
  5. Hahahaha ja de är ju så underbart finurligt pliriga de där små. Att titta på deras bestyr är bästa reality showen :))

    Godnatt fina du!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. LyckligaPraliner,

      de är roligt att titta på dem. Det är full cirkus här utanför nu också i skrivande stund. Tråkigt blir det aldrig.

      Godmorgon fina du!

      Kram
      Karin

      Radera
  6. De där små bruna lurviga är söta och snabba!
    Jag är mer typen av en Duracellkanin, när jag sätter igång..
    Hoppas gårdagskvällen var trevlig!

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tina,

      de är!:)
      Tina Duracell, underbart!
      Det blev en riktigt trevlig skön och avslappad kväll. Det är gott med vänner.

      Kram

      Radera