lördag 21 april 2012

En dag i stan

Igår efter att vi hade kört ut bröd och gjort en del andra ärenden så var det skönt att smyga sig in en stund till Pilsnermackan för att få litet värme inombords....Det kändes mera som höst än vår när vi tittade ut genom fönstret
I slingan av S-et kunde man se genom björkarna nedanför hur vågorna i Slemmern piskade upp vitor..
Ibland är det bra att vara förpassad till landbacken.
och på oss gick det ingen som helst nöd. Vi drack kaffe och åt morotskaka från Brödbiten. Den gick åt som smör på heta stenar så tyvärr blev det ingen bild...det kom jag på alltför sent
Eftersom vi hade tid över innan vi skulle på Visit Alands vårmöte i Alandica kulturhus, så vandrade vi vidare mot stadsbiblioteket...Ingen människa kunde tro att det var april. November låg närmare till hands rent väderleksmässigt. Nästa gång tar jag er med in på biblioteket...
 
******
Vi har just haft besök av journalister från Frankrike, Belgien, Nederländerna, Storbritannien och Tyskland
De har ätit chokladtårta som i all synnerhet fick fransosen att himla med ögonen och skriva en lång harang på franska i gästboken,
till och med jag förstod att det var något av det mest delikata han hade ätit. Litet mallig är jag just nu:). De har frågat oss en massa saker om vårt företag, tagit bilder och har nu dragit vidare med varsin påse bröd i handen. Det sitter säkert bra längre fram ikväll efter bastu och middag på Havsvidden. Ålands Centralandelslag hade sänt med ost så de klarar sig nog ett tag framöver:)

Så gör vi också, solen har faktiskt visat sig under eftermiddagen. Tomatplantorna har burits ut till växthuset och får nu vara där
under täckdukarna till i morgon. Då skall de planteras på sina givna platser...åtminstone 16 stycken...

En fin kväll önskas alla!

18 kommentarer:

  1. Önskar dig en fortsatt bra dag
    Ursäkta att min kommentar inte är så utförlig. Jag börjar totalt tappa energin för att blogga. Mest beror det på att mina bloggar knappt drar några besökare längre, trots att jag skriver varje dag

    mvh susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Susanne, Zoega59

      detsamma önskar jag dig.
      Inte behöver du vara utförligare än du är. Var dig själv. Det räcker bra för min del.
      Nu när våren kommer brukar bloggintresset svalna en aning...folk får så mycket annat att göra. Gissar nog att det är en orsak. Det märker vi alla av. Ta paus och kom igen när du känner för att energin finns:)
      I all välmening
      mvh Karin

      Radera
    2. Tror jag tar en paus, i alla fall imorgon. Den som lever få se

      mvh susanne

      Radera
    3. Susanne, Zoega 59

      pausa skönt i morgon!:)

      mvh Karin

      Radera
  2. Fina bilder som vanligt. Gillar båten för barn - lite annorlunda klätterställning samtidigt som de kan leka att de åker båt! Kul med journalisterna - det är bra marknadsföring. Ska genast titta på receptet på chokladtårtan...
    Varm kram från Ingrid som inte har tittat åt en dator på en vecka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Musikanta,

      tack! :)
      Båten är jättefin för barn.
      vi är mycket glada över att det kommer journalister hit och frågar en massa, gör reportage och så vidare.
      chokladtårtan är bamselätt att göra. Högst upp:)
      Varm kram till dig med!
      Karin

      Radera
  3. Hejsan!

    Det tycker jag är värt att gratuleras och firas att fransosen föll för ditt bakverk!!! Så roligt!!! :)

    Vad har de skrivit på stenen? Är det typ nr lapp/kölapp? Isf är det fiffigt att göra så och ovanligt.

    Här vräker snön ner. Men inget ovanligt för det är "bara" april ännu. Men förra året hade vi inte alls så här mycket snö vid den här tiden. Fast nu vill jag bort bort med den för jag vill hämta våra små höns i slutet på maj. Vore önskvärt men det blir i juni.

    Ha en fin kväll på fotpallen ;)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. LyckligaPraliner,

      :D, nummerlapp för en capuccino med morotskaka:). Fiffigt!

      Det är ju fortfarande april. Man glömmer så lätt bort att vi har en lång månad kvar innan det blir försommar...det skall vara så här som det är men snön har vi sluppit i alla fall. Tillsvidare
      Förstår att du väntar på dina små höns

      Detsamma vad gäller fotpallen;)

      kram
      Karin

      Radera
  4. Vad spännande med journalisterna och säkert kommer dom att sprida information om dina goda bakverk *ler*.

    Här snöar det också och är så gråmulet trist ute. Men här går det ju ingen nöd på mig som får vara inomhus.

    Önskar dig en fortsatt fin helg

    kram
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingrid,


      det är alltid bra med gratis reklam i form av artiklar. :)

      Vi har fortfarande någon grad varmt men räknar med kyla i natt. Men så är det och så skall det vara.

      detsamma!
      Kram
      Karin

      Radera
  5. Hu vilken regnig dag...men ni verkar haft rätt bra ändå..med edra bestyr..lite Sight Seeing...in abborreland...Hihihi...såg att det inte var dina flaskor...tur det, för det skulle ta stor plats....jo..jag samlar parfymflarror..snusar på dem, men sätter sällan på mig doften..tycker mest att de är snygga att se på...
    Vi har haft tur idag mor och jag...det var soligt och skönt ute..Kram och god söndag vi hoppas på..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oljekritan,

      solen hittade hit också en stund på eftermiddagen, så den räckte åt oss alla:).
      Jag har en liiiiiten parfymflaska...som en tummetott ungefär.

      Ha en fin söndag!

      kram
      Karin

      Radera
  6. DET set INTE skönt ut vädermässigt. Kallt och ilande, *hutter*.
    Men allt annat ser trevligt ut :-)
    KUL med journalisterna!! OCH deras beröm!
    Googlade Pettas häromdagen (stalker varning på mig, haha!!!) och såg vilka fina omdömen ni har fått. VAD HÄRLIGT!!
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika,

      nu är det bättre igen...men nästan frostgrader, det är snart midnatt.
      Det är väldigt roligt med journalisterna!:)
      Härligt att höra. Måste nog googla själv nu

      KRAM

      Radera
  7. Pilsnemackan...så trevligt det låter! Och gott ;) Perfekt en dag med lite höstkänsla.

    Vad roligt med journalister och fina omdömen!! Jag ska googla! Jag är ju en long distance Pettas fan som du vet. En dag ska jag sitta där, i er trädgård och äta soppa och chokladtårta!

    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lotta,

      det är trevligt:) och gott!

      Jag håller en plats ledig och varm...väntar:)

      Varm kram

      Radera
  8. Tycker det låter väldigt spännande och fantastiskt det ni sysslar med. Ha en fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. trollmor,

      :D. Du har nog inte så litet spännande liv du heller.
      Har inte varit in till dig på besök på ett tag, tiden har varit knapp att hinna med överallt.
      Ha en fin dag du med!

      Radera