måndag 23 april 2012

Bilder från Funchal

I väntan på bussen tittade jag sju våningar uppåt
På en annan hållplats på väg tillbaka
Genom bussfönstret
Gardiner på vädring
För ponchatillverkning
Ensam med duvorna
Hela och halverade, vilket jobb att knacka dem på plats
I tryggt förvar när arbetet är slut för dagen (Katharinaparken)
Rosenbeströdd
Gastkramande

Siesta
Trött är jag också, skall krypa i säng och läsa om spånakärringar och gråsuggor innan jag låter John Blund strö sand i de spräckliga

16 kommentarer:

  1. Godnatt Pettas Karin, hoppas att du sover gott i natt! Blir såååå sugen på att resa när jag ser dina bilder! Du måste vara rädd om dig!
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Monica,

      Godmorgon!:) Sovit som en snork! Gott!
      Detsamma Monica, var rädd om dig du med!

      Kramar
      Karin

      Radera
  2. Vackra somriga bilder i kontrast till hur vädret är här hemma.

    Jag läste ikapp lite nu och förundras över hur mycket fåglar ni har hos er. Ni har nästan heltidsjobb att ge dom mat :-).

    Nattkram
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingrid,

      ibland behöver man känna av sommaren också:)

      Vi har mängder av fåglar här i dessa dagar när flytten håller på...det går åt mat...:)
      Snart är den här tiden förbi och alla småttingar har hittat sina sommarvisten och bon

      Morronkram
      Karin

      Radera
  3. Roligt att se alla din foton. Speciellt dörrarna, man skulle ju kunna åka dit och bara titta på dörrar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krönikören

      :), dörrarna är ett helt kapitel för sig och bara för dem kan man resa till Funchal. Absolut...man vet aldrig hur länge de finns där som konstverk, mitt i allt får de för sig att måla nya motiv....

      Radera
  4. Det är nästan så att man varit där själv när man har fått följa med på resan via dig!
    Och dörrarna är bara så underbara!
    Tack!
    Här nere regnar det lite i dag, men det är bara bra för oliverna och potatisen.
    Ha en trevlig tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. anneli,

      jag konstaterar bara fakta när jag säger att jag har visat bara en bråkdel ännu...jag är nog knäpp(ig):) så till Madeira tar jag er många gånger ännu om ni vill följa med.

      Här uppe skiner solen idag! och det är också bra efter allt kallt regn vi har haft den senaste veckan. Lycka till med oliver och potatis!
      Ha det lika trevligt du som jag tänker ha. Nu en paus från lilla växthuset.

      Karin

      Radera
  5. Tack för besöket.
    Ganska OK väder hos oss idag, solen försöker titta fram och luften känns varm. Så kanske det finns hopp om att våren med fint väder återvänder snart

    Ha det gott tills vi hörs igen
    mvh susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Zoega59,

      så bra!:)
      Ha detsamma, bara gott!
      mvh Karin

      Radera
  6. Ja, bara de där dörrarna gör en tripp till Madeira lockande. OTROLIGA!!
    men även allt annat du visat är såå vackert.
    Min moster och hennes man sedan 5 år förlovade sig på Madeira.
    OCH de, liksom ni, älskar ön!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika,

      jag fattar egentligen inte hur många bilder jag har tagit på dörrar. Det finns fortfarande ovisade:)
      Man kan inte låta bli att älska den ön, om man tycker om växter, växlande väder, kuperat land, höjder och vandringar.
      Men, märk väl jag kan gott tänka mig vilket land som helst som har liknande egenskaper....Nu har vi goda vänner där som drar litet extra.

      Kram

      Radera
  7. Så vansinniga dörrar - har aldrig sett något liknande någonstans i världen! Vackra eller inte - de är i alla fall originella! Roligt att hänga med på bussturen.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Musikanta,

      tyckte väl det att du också hann med bussen!:)
      Konstnärlig frihet är det bästa ting

      Kram

      Radera
  8. Härligt med ditt öppna sinne.
    Jag är inte säker på att vem som helst skulle upptäcka hälften av allt ni ser....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eva,

      tack!:)
      Roligt att du ser det så!

      kram till dig på stranden!

      Radera