söndag 8 april 2012

Bestyr

          Idag har trädgården fått mycket av våra krafter. Ett projekt har påbörjats, till och med två
          men till dem återkommer jag i ett senare skede
          Kallt har det varit men skönt ändå.
          Skön är också anemonen mot husväggen
    Jag är mycket förtjust i den här krokusen, som till all lycka har blivit många fler än i fjol....
   När jag får se Uffe ligga så här, så vet jag vad klockan är slagen...dyvikan skruvas på plats...
   och Embla blir sjösatt...
    Hej hopp, hoppas inte på ett vått dopp:)
    Medan jag körde upp bilen med den tomma båttrailern från vattnet tog den våryre ett första varv
    men återkom för att jag också skulle få lufta näsan med havsluft    
 
   Det bara hör till
   att göra några varv inför vår-, sommar- och höstsäsongen på böljan den blå...
   Nu är det dags för iskälken (inte vår) att få en viloperiod innan isen lägger igen
   och nät åter dras ut under den....Ljuvliga tider väntar

                                              En huvudlös dörr!

16 kommentarer:

  1. Ååååååååååååå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Margaretha,

      jag tog dig med i tankarna:)

      Radera
  2. Nu blev jag alldeles GRÖÖÖN.
    Du vet säkert varför...
    Jag vill ju också några varv!!!

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gröööna Lisbet:)!

      Jag vet! Snart är det dags för dig också...

      kram!

      Radera
  3. Och
    din bilder
    som vanligt

    fina
    vackra!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisbet,

      tack så mycket, så mycket!

      Kram

      Radera
  4. Nu börjar den finaste tiden av alla, dina bilder gör mig lite rörd. Vi alla ska ut på Ålands hav snart o göra en mycket speciell sak snart...

    kram min fina vän

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tina,

      den vackraste tiden är framför oss.
      Jag förstår... Det kommer att bli fint och vackert.
      Tänker tanken att man alltid har nära till en hälsning var än man är i världen. Det är bara att lägga handen i vattnet som förenar.

      Varm kram!

      Radera
  5. Jo, det är väl ca två veckor... Lagom till första maj, eller vad tror du?
    Nu njuter jag av ledigheten, märker att jag varit i stort behov av lite egen tid. Sitter här och lyssnar på musik och plockar samtidigt. Sådant kan man ju inte låta bli...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisbet,

      tycker absolut att isen skall gå just innan första maj. Du måste ju få fara ut och runda på litet. Det måste ju bara bli så.
      Egen tid är guld värd...ibland blir jag obstinat om jag inte får sådan. Och då tar jag mig den tiden för att bli mindre obstinat:)
      ..det är rofyllt att plocka. Jag syr häxhattar medan jag inte gör någonting alls...

      Radera
  6. Ooooooooo...va du ska ha vädrat ut vinterdammet ur lungorna,andats in vårvindar friska,leka och viska...ser skönt ut...tyckte först det var en jätteblåsippa....sen sa du att det var en anemon..snygg för det!!
    Nu är det kväller undrar vad du i din trädgård ställer.
    Kram och natti kusisnatti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oljekritan,

      ut med vinterdammet! Men fortfarande är det rejält kallt på nätterna och så får vi säkert ha det ett tag framöver, det är ju bara i början av april.
      Vi har några ljuva duvblå anemoner i trädgården, litet här och där.
      Rimmar gör du också:). Poetisk ådra.
      Godmåndagsmorgonkram till dig Karina!

      Radera
  7. När man ser dessa bilder tror jag nästan att vi inte bor i samma land. Här ser vi ännu bara snö o snö . Fast i påsk har den givit oss många härliga stunder i form av promenader överallt på skaren .Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trollmor,

      Vi som bor på en ö, har ofta litet annorlunda klimat än fastlandsklimatet. Du bor högre upp också har jag för mig.
      I jämförelse med Stockholm så är vi två veckor efter i vår tur. Bra det, för på det sättet kan man uppleva många vårar via bloggen. En klar fördel.
      Skönt att gå på skare också! Du har allt det fina kvar som vi har upplevt redan.
      Kram

      Radera
  8. Jaha....det var ju inte precis vad jag ville se när vi idag har satt båten till salu ;-)
    Längtar ut på sjön och till sommaren...
    Ser härligt ut, med rätt sorts kläder förståss :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ann-Mari,

      oj!:( Ibland blir det så också, men det kommer säkert tillfällen när ni kan fara ut igen på böljan den blå.
      Kommer ni häråt så kan vi fara till yttre skärgården någon kväll längre fram. Nu är det kallt som bara den, men som sagt med rätt kläder på så...

      Radera