lördag 31 mars 2012

OJ!

 Den här världen mötte oss i morse....
en vit och kall....men så här är det varje vår
Kråkis rumsterade om i snön runt fågelbordet....
tillsammans med fru Skata

och visst! Ibland finner man någonting att stoppa i sig
När Kråkis ser den röda lampan i min kamera....
flyger han genast sin väg. Kraxkraxkrax
 Själv har jag lekt zoo och safari
med lilla W.  Jätteroligt! Förstås så har mycket annat också hänt...men jag orkar inte tänka på arbete hela tiden:), ibland vill jag bara vara....

Lördagens dörr....

Hit kommer goda vänner på en tallrik soppa och varma ostsmörgåsar
Till efterrätt önskas memma med vispgrädde...någonting som de aldrig har ätit och inte ens vet hur ser ut. Självklart blir det så!

Ha en skön fortsättning på dagen!

8 kommentarer:

  1. Memma, det ville alltid mamma ha till påsk..
    Hujedamig vilket väder! Jag har haft blå himmel o sol men lite kallt. Kanske skulle man dra fram kjolen som på dörren och dansa lite, så fick jag nog upp värmen.

    kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tina,

      jag förstår henne:). Hon måste ju ha vuxit upp med den traditionen..
      Det växlar minsann i väderleken nu.
      Vi får nog göra som du säger. Imorgon tar jag kjol på mig och så börjar jag dansa...

      Kramen!

      Radera
  2. De små färgglada pallkragarna luras minsann, på långsidan står det SCANIA med stora bokstäver på..urk!
    Då dansar vi tillsammans, hörde just att vädret ska försämras även här!

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har väl tjock färg? Många lager så blir det bra:)
      Det måste nog dansas hela dagen för att hålla vädret stången. Soldanser förstås. Vi dansar tillsammans!

      Kram

      Radera
  3. Läser att Pettas dansar i dag för att hålla värmen, inte så dum idé. Synd att jag inte tänkte på det tidigare, här är det också snö och kallt. Har suttit framför kaminen i den goa värmen och skrivit Påskkort.
    Det där med att "bara vara" och stanna upp en stund, är inte dumt alls! Det skulle vi göra lite oftare.
    Var rädd om dig.
    Varm, varm kram från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Monica,

      marken ligger frostvit nu i arla morgonstund, duvparet intar frukost tillsammans med kajparet i de första solstrålarna. Det är kallt, men vackert. Tack för att du påminde om påskkort!:) Jag har några som skall skrivas jag också.

      Det är nödvändigt att bara vara nu och då. Var rädd om dig du också, Nu åker dansskorna på, här skall våren dansas fram
      Varmvarm kram!

      Radera
  4. Ett bakslag här hos oss också, tranorna fick tassa runt i ett tunt snölager i dag.
    Själv har jag inte gjort många knop idag, borde nog ha städat lite men det har jag skjutit upp...
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mian,

      likadant överallt i Norden tycks det som.
      Det är väldigt skönt med låg knopfart ibland, högst nödvändigt också.
      Ha en skön dag!

      Radera