onsdag 7 mars 2012

Lite isigt



Ett eller två dygn framöver tar jag det en aning "isigt" vad gäller bloggen...allt är bra, jag hinner bara inte med bloggen som vanligt. 


Trots alla vårliga känslor så gör sig vintern fortfarande påmind och svallisarna är mäktiga längs stränderna
Nu dyker jag in i arbetsmaterialet på mitt kanslibord, i degarna på bakbordet, i tyghögarna som skall bli häxor och änglar....senare tittar jag in till alla som jag brukar titta in till:) Ha det bra! Alla!
Dagens dörr

24 kommentarer:

  1. Vacker dörr! Vad finns bakom?
    Ha en god arbetsdag! Här är det lite regnigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. anneli,

      jag gissar att det är ett vanligt hem som finns bakom:)
      Tackdetsamma!
      Blåsigt, halvmulet och vårvinterväder här hos oss idag.

      Radera
  2. Kallt men sol hos oss.
    Vilka fina dörrar!
    Bra ta en sak i taget. Vi väntar så gärna....
    Kram Eva i Tyresö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eva,

      vi har det säkert rätt så lika vad gäller väderlek, Ni brukar vara ett par veckor före ungefär...
      Tack för det!
      Kram!

      Radera
  3. Sol,lite varmare och isfritt här!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tina,

      du bor ju på en helt annan planet!:) Tror jag!;)
      Skönt att veta att det är på gång i alla fall.
      Ha det bra du med!

      Radera
  4. Is är vackert. Brukar beundra en istäckt fjällvägg där formationerna är oändliga. Min pappa brukar kalla det för fjällets brudslöja. Vacket tycker jag.
    Var sak har sin tid .
    Kramis från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. trollmor,

      is är mycket vackert! Underbart vackert namn, fjällets brudslöja!
      Var sak har sin tid, absolut!
      Kramis till dig med!

      Radera
  5. Vad vackert du fångat isen i bilderna! Och ännu en charmig dörr. Kul att folk har humor och kreativitet och gör roliga dörrar :))

    Ha en fin arbetsdag!
    kram ,Ann-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ann-Mari,

      kan ju inte hålla mig ifrån bloggen helt, utan i kaffepausen måste jag titta in.
      Tack!
      Ha det gott du också!
      kram
      Karin

      Radera
  6. Flotte isbilder og artig dør.
    Våren er en stri tid på jobb og hjemme så en får prioritere litt i perioder.
    Ha en fin dag , klem fra Marit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marit´s

      precis så är det! En liten bloggtitt i kaffepaustid:)
      Kramklem!
      Karin

      Radera
  7. Vilket isfall du hittade där. Rena rama glaciären! Man kan ju undra hur länge sånt ska bli kvar innan det smälter.
    Spännande dörrar bjuder du alltid på.

    Ibland hinner man inte med sin blogg hur gärna man än vill. Jag är lika förundrad varje gång jag lägger in ett inlägg att jag ens har några besökare kvar. ;-)
    Här finns alltid något nytt att läsa ikapp och bilder att njuta av. Men ta det lugnt....vi väntar tills det kommer något.

    Varm kram från Lisbeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tankevågor,

      Is är vackert på många olika sätt. "Glaciärerna" håller sig rätt länge, men bara solen ligger på några dagar så rinner de iväg och blir ett minne blott:)

      Ibland måste man bara ta tag i en sak i taget och inte låta sig stressas. Just nu finns många järn som skall hållas varma. Jag tittar in när jag kan en liten stund.

      Varm kram till dig med!

      Radera
  8. Is är så vackert, som de finste konstverk!
    Just svallisar skulle jag vilja se. Jag skulle vilja se en islossning. Det har jag faktiskt aldrig sett.
    Förstår om det är mkt omkring dig.
    Dörren är lika kul som vanligt.
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika,

      jag skulle gärna vara med om en rejäl islossning jag också, från land och med kameran beredd.
      Just nu är det mycket, mera än vanligt:)
      Kram!

      Radera
  9. Allt har sin tid *ler*. Bloggandet får stå tillbaks ibland, när själva livet rusar på runt kring en.

    Kram
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingrid,

      så är det! allt har sin tid:)!
      Man kan ju inte "hatta" omkring med alla saker på samma gång samtidigt. Då brukar inte någonting bli bra. Det är mycket med det byråkratiska just nu som kräver koncentration.

      Kram
      Karin

      Radera
  10. TÄNKTE på dig idag...om du va sjuk eller så?? men dä va du väl inte..Ibland hinner man bara inte så är det--sa Norrgårdsflickan...Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oljekritan,

      gulligt!:) Är frisk men "busy". Litet mera än normalt just nu.
      Men jag lugnar snart ner mig en aning igen, så fort jag har fått undan
      Hälsa Norrgårdsflickan!
      Kramkram

      Radera
  11. Jo, hon är ljuvlig!

    Hur i hela friden får du dina foton så lyckade???
    Och dessutom så stora på bloggen?

    Nästa vecka blir det ordentligt på plus på dagarna. Vi är där nu, äntligen, nästan.

    Här är det för övrigt en ganska tung vecka, med begravning och känslor som rör om.
    Så jag tackar för den lilla prinsessan som har en förmåga att muntra upp!

    Och för dig!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisbet,

      :D!
      Ibland lyckas det bara!:)
      Storleken kan jag välja alltsedan jag kom åt någon inställning på Blogger som jag inte kan förklara. Ett misstag som blev lyckat till just den delen. Kanske det är det nya gränssnittet? Någon annan måste nog förklara. Jag bara tar det som det kommer och kom...

      Jag förstår att det är känslor just nu, på alla sätt.
      Livet är.... tänker på dig!

      kram!

      Radera
  12. Hej! Jag är i fjället och har inte kommenterat hos någon alls förutom en. Men nu kikar jag in hos dig för att kolla vad du gör :) Ser att du har fullt upp. Vi "ses" snart igen, när du får lite tid över. Ha det så bra och kom ihåg att vila också!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. LyckligaPraliner,

      skall just lägga mig och drömma mig bort till stjärnhimlen ovanför dig....den stjärnan som blinkar allra mest är mina hälsningar till dig och de dina. Utifall att du undrar när du går ut och tittar på natthimlen. Ha det bra i fjället!

      Kram
      Karin

      Radera