fredag 17 februari 2012

Än slank han dit...


Kurre tog ett skutt upp på Virtanen men....
vad hände? En lång stund satt han och grunnade på "avhoppet" och såg snopen ut. 
En ekorre kan klättra på precis allting, det vet väl alla....Kurre trodde det i alla fall...
och ändå blev det ett platt fall. Till råga på eländet så såg ju Kurran på, där hon hängde i trädet bredvid.
Kurres manlighet fick sig kanske en törn?
En stund senare var allt  glömt. Nötter och solrosfrön är mums för sötnosar.


Dagens dörr

 Jag fick ett mejl idag, om att jag har vunnit 760 000 pund och en LG-tv! Vad tusan skall jag göra  med så mycket pengar? kommenterade jag högt när jag raderade allt. Tv har vi ju redan!:)

Ha en fin lördag!

12 kommentarer:

  1. Såna vinster brukar jag också kasta bort, nån annan kan behöva pengarna bättre, haha.
    Vilka fina fingeravtryck Kurre lämnade efter sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olgakatt,

      ja, man kan ju kosta på sig att vara litet frikostig emellanåt:)
      Du skulle ha sett Kurre när han gled av...han satt länge vid däcket och bara tittade..

      Radera
  2. Tänk när det var nödår så jagade man Ekorren . Man åt allt på den förrutom pälsen då.Många överlevde tack vare den.
    Mysigt med Ekorren. Vi hade många såna besök där jag växte upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trollmor,

      jag har läst om det. Pälsen blev oftast en mössa också.
      Nu har de, vi alla så bra så vi inte behöver äta upp korrarna, men det finns fiender,hökar och örnar som gärna tar sig en ekorre

      Radera
  3. Grattis till hogvinsterna da far man val saja ;)
    Stackars Kurre...

    Halsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yohanna,

      Tack;)!
      Det kan till och med vara kymigt för en liten Kurre också ibland.

      Karin

      Radera
  4. Kurre är på äventyr ;) Tur att bilden stod still!

    Bra att kasta bort vinster som inte behövs!

    Kram fina Karin och ha en skön lördag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lotta,

      "vår" Kurre och hans Kurra förgyller våra vardagar med sina roliga krumsprång och annat påhittigt. Autostradan finns i de stora granarna framför kanslifönstret så vi ser alltid när de är på väg till matbordet.

      Man får hoppas att folk inte går på högvinstlurendrejeriet.

      Kram på dig Lotta,
      en fin fortsättning på helgen!

      Radera
  5. Kom att tänka på mina svärföräldrars stora vardagsrumsfönster som hade en telefontråd mitt i blickfånget. Den upplevdes först som irriterande men när ekorrarna började göra konster på lina blev den till glädje!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olgakatt,

      de är verkligen skickliga lindansare!:) Roliga att titta på dessutom, bestyrsamma som de är.

      Radera
  6. Väldigt rart att veta vem som gjort korgen!!!
    Det verkar så fint på Madeira.
    Kram från eva i Tyresö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eva,

      det är säkert som på alla andra ställen i världen, både bra och dåligt. När man kommer dit för en kort tid så känns det bara bra. Fördelen är att det är juni, juli hela året runt där:)
      Kram
      Karin

      Radera