söndag 26 februari 2012

Sköna sportlovsstunder...

har en av favoritkillarna i mitt liv, barnbarnet T. och jag haft ett par kvällar under sportlovsveckan
Vi har eldat brasa på Mellangårds, pratat, tittat lite på tv, hostat ikapp och bara varit....tillsammans
En skön avslappnande syssla efter att T.  har varit i slalombacken under dagarna på Germundö Alpin

Augusta och Isidor har också varit med, kurrat och mått bra i lillhusses famn
Sportlov tar dessvärre slut hur roligt det än är att vara i slalombacken. Dags att tänka på skolan  och vardagen igen
Järn-kvinnor och män håller ihop där de står utanför hamnterminalen
med sydvästen på ...
Det sista brölet och så for Paradise iväg med dottern och hennes familj ombord. Ses snart igen!:)
 Uffe ordnade middagsmat igår, för flere dagar....en timme, ett hål, en pilk 
Dagens dörr

En fin söndag önskas alla!

20 kommentarer:

  1. Jag förstår att ni haft det fint tillsammans, låter så underbart!
    Vilka firrar, vilken superfångst!
    Gillar den våriga dörren...

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tina,

      det är de små stunderna man skall leva på...länge:)
      Vi har det så bra, bara en liten tripp ut på isen och veckomatsedeln är fixad. Lyxtillvaro!
      Den är rar, dörren.

      Ha det du också!

      Radera
  2. Järnfolket (kedjefångarna?)är jättefina!
    M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Margaretha,

      järnfolket, skärgårdsmänniskorna, sjömännen...vad man vill att de skall symbolisera är verkligen fina.

      Karin

      Radera
  3. Så mysigt ni haft det med sportlovskillen! Så fina dom var som håller järnhårt i varann! Åhh så gott med nyfångade Abborrar.
    Ha en fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annelis hantverk,

      japp!:) Järnfigurerna är mycket fina och för mig representerar dom Åland när det är som bäst, sammanhållande.De ger mig en fin känsla.
      Nyfångade abborrar är rena lyxen för en fiskälskare.
      Ha en fin dag du med!
      Kram!

      Radera
  4. Sportlovet kommer ju som alltid som ett brev på posten. Precis lagom för lite ledighet. Vi har alltid vårt v 7 som jag kan tycka är liite för tidigt! Men man får vara glad för det lilla :)

    Ni tycks haft det bra i alla fall. Mysigt med ett litet barnbarn, Det hoppas jag att jag får inom några år!

    Kram och hoppas att solen lyser över Åland idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Coolaannna,

      sportlovet är en fröjd, även fast det inte är så vädermässigt alla gånger. Man kan ju göra så mycket av det trots väderleken. Simma inomhus går ju också bra när inte vintern visar sig från sin kalla, vita sida. Men i år har det varit snö här i tillräcklig form för att kunna åka slalom. Konstnö är också bra!

      Det finns två barnbarn, T och hans lillebror W. Eftersom jag är den yngsta av den äldre generationen och den enda som inte är pensionär hinner jag inte vara med dem så mycket som jag önskar, men försöker istället ordna stunderna på bästa sätt.

      Kramar från ett stundvis soligt Åland:)

      Radera
  5. Så fint ni verkar ha haft det tillsammans, du och ditt barnbarn. :) Har förkylningen börjat ge med sig? Järnfolket var verkligen ett trevligt inslag. Och till och med en sydväst har de. Men vilka fantastiska dörrar du har fotat. Ha en riktigt fin söndag! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anne-Marie,

      vi brukar ordna till det på vårt vis när vi har "föräldrafritt". Förkylningen var rejält på bättringsvägen men en ny är under upprinnelse. Nya barnbarnsbobbor börjar kännas av...så jag dricker varmt och sköter om mig på alla sätt och vis. Igen:).
      Järnfolket är suveränt fint i mina ögon också!
      Ha en fin söndag du med!
      Kramar!

      Radera
  6. Låter som om Ni har haft en underbar vecka allihopa. Härligt,det är det som sportlov är till för!
    Mysiga och fina bilder.
    Kram och detsamma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. HeLena,

      Absolut en fin vecka, på många olika sätt.
      Tack!

      Hoppas du är värkfri helt och hållet nu!
      Kramar!

      Radera
  7. Alltid lika härligt med sportlov ! Fast numera blir det inte någon skidåkning för min del..men det är skönt iallafall !
    Och idag ser det ut att bli en absolut toppenavslutning, kan det bli en skönare söndag !!??
    Kram från Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. eWa,

      precis så är det! Oberoende om man skidar eller inte.
      Vi har nog inte lika fint väder som ni har västerut, men fullgott ändå fastän solen inte vill komma fram.
      Kram
      Karin

      Radera
  8. Så mysigt ni haft det!! Så sugen jag blir på abborrar, nam nam!
    Här ska det karnevalas .... i två dar och i morgon flygas drake!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. anneli,

      ja, vi har haft det så, något att suga på en tid framöver till nästa gång.
      Du har det inte så tokigt du heller, med karneval och drakflygning! Ha det finfint!

      Radera
  9. Vad fint ni har haft det.
    Får flashbacks till underbara sportlov hos mormor i Närpes. Det hör till mina finaste minnen! Jag vet hur mkt ni har myst och haft kul...
    Bor din dotter i sve? Trodde hon bodde på Åland?
    Ja, snart, snart ses ni igen.
    Stora kramar!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika,

      javisst! Det kan bli så härligt förtätat ibland, med fina samtal om livets alla små vardagsbekymmer och glädjeämnen. Min dotter bor både här och där:) Läser sista året till landskapsarkitekt i Uppsala just nu och då måste de vara där...
      Om ett par veckor träffas vi igen. Det är bara ett kort avstånd, trots allt. Annat skulle det vara om hon bodde i Amerikat
      Stora kramar!

      Radera
  10. Mysig mys med barnbarnsgosse och brasan,ser härligt ut..Birka båten åker ju tätt och jämt mellan er och oss...så nära men ändå ett hav ifrån....gulliga katter...åker de osso båt?..
    Dörr så fin..hahha, jag har lust att måla alla dörrar ja,men jag våååååååååååååååååååååååååååågar inte..Idag du, har det varit soligt värre...som småförvår ungefär, med takdropp osv...men kallt och blåsigt om näsan,,
    kram och god måndag till dig!! Karina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oljekritan,

      du vet hur det är!:)
      De är ju bondkattor så de stannar på land!
      Äh, karp upp dig nu och ta fram målarpenslarna! Visa bilder på bloggen när allt är klappat och klart!
      Här har det också varit ungefär lika i väderlek som hos dig.
      Kram och ha en fin måndag du med!
      Karin

      Radera