torsdag 23 februari 2012

Från A till Ö /fredagstema



A som i Atlanten (bilden tagen i Funchal den 4 feb-12)
B som i bageri.
C som i vitchoklad:)
D som i deklaration
E som i Elina
F som i fågelfjädrar
G som i gott
H som i hund (och katt)
I som i is
J som i jordgubbar
K som i Kurt Birger, vår Kurre
L som i Lisa Larssons Luciatåg
M som i mönjelilja på Mellangårds i morgonljus den 23 feb-12
N som i nedtrampat (rådjursstigar på vår tomt) ---O kommer vid Å av förekommen anledning!:)


P som i palmer (kvällsutsikt från vår balkong i Funchal)....här skulle Q som i Quinn Anthony komma, men han rymde den Qrångliga Qarln. Många gånger, så jag gav upp .....men han kommer på Z istället. R kommer också i senaste laget men det kommer.....:)
T som i tegelstenar , S-et kommer det också någon gång..  Blogger gör inte som jag vill eller också så är det precis tvärtom
U som i Uffe
V som i vinterbesök
X som i Xerxes
Y som i ylande vargar
Z som i Zorba och här fastnade äntligen qarln Quinn Ået kommer....:)
Ä som i ängel
Ö som i öga

S-et kommer som våra skator, som gör precis hur de vill även i ett alfabet

R som i ros och i en resignerad Karin, 


O och  Å blir OOOOOOÅÅÅÅÅÅÅÅ, precis som jag lät när Uffe berättade,
smått chockad själv, att han hade ropat in tio golfklubbor och en bag för tio € 
på den åländska facebookauktionen idag.  
Kruxet är att han inte golfar, men om han nu har fått en början så vete gudarna 
hur det hela slutar. Kanske jag blir caddy ännu?:) Tio €!!! Undrar nog vad han har ropat in, jag....
Men ....om inte annat så kan jag säkert använda klubborna till stöd för mina luktärter i sommar
och odla morötter i bagen. Det ordnar sig nog!
Musikanta står för fredagens tema, det sista för februari. Tack Musikanta för den här månaden!
Alla som är med i fredagstemat finns i bloggens högra kolumn.
Jag får inte till det som jag vill ikväll med att lägga in bilder och text,
men på något sätt så fixade jag alfabetet trots allt.
Hoppas jag!
Dagens dörr kommer i nästa inlägg!

25 kommentarer:

  1. NU du, nu bråkar blogger! Detta är mitt tredje försök att kommentera här.
    Härligt inlägg!
    Jag har precis skrivit klart mitt också, men det läggs ut i vanlig tid,
    DET var rikigt kul att bara "grabba" tag i det första ordet som flög in i skallen :)

    KLART att det blev Uffe på U!!
    KUL med golfklubborna och vilket FYND!!
    NU får ni börja golfa.

    KRAMAR och HOPPAS att detta går igenom NU!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika,

      jodå, Blogger är en riktig bråkstake just nu!
      Tänkte du på hur snabbt det första ordet försvann och det kom andra som kö direkt på det första...Jag hade riktigt svårt att hålla kvar det där allra första som dök upp i skallen innan hjärnan satte igång och började utveckla tanken. Det låter kanske invecklat det här:D?

      Uffe tyckte att han kunde köra igång auktionen, tänkte aldrig att det skulle sluta med första budet som var hans....men så kan det gå:). Nu har vi blivit med golfklubbor!:) Aldrig tråkigt på det här stället

      Kramar!

      Radera
  2. din alfabetsfantasi var det inget fel på..kul..tänk vad mkt bilder du har...kul med teman..och sånt tar tid och utrymme..vad mkt vi slipper göra när vi bloggar hörru, visst är det bra..Önskar dig en fin fredag..Idag var det vår i luften hos oss i Örebro..hur hade ni det?? kram och godnatt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oljekritan,

      helt enkelt var det faktiskt inte. Det poppade inte upp något ord överhuvudtaget på några bokstäver i första omgången, så jag fick göra om det:). Ibland är det lite trögt.
      Önskar dig en fin fredag för egendel!
      Vi har mycket vår i luften, men...en bedräglig sådan, en sådan som man lätt klär av sig i och så kommer förkylningen som på posten. Vi får nog vänta ett tag ännu innan vi kan tala om att det är vår på riktigt, men vårvinter har vi helt säkert.
      Kram och godförmiddag!:)

      Radera
  3. Oj, vad fina bilder du fick med på alla orden!
    Mitt inlägg kommer i morgon och är inte ett dugg bildmässigt men det blir som det blir!
    Klart U skulle vara Uffe!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olgakatt,

      tack! Faktum är att jag nog tänkte på dig när jag kom till O...men O-et ville inte inplantera sig där det skulle så det fick hänga med på mitt Åååjande i slutet istället.
      Så du finns där du också mitt i golffunderingarna:)

      Radera
  4. Hur läckert inlägg som helst! Vackra bilder, kvick alfabetsfantasi och roligt att läsa!

    Gillar bilden på Uffe, han ser så fin och genomgo ut, precis som jag tänker mig honom.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lotta,

      Tack, Lotta!
      Han ÄR så fin och genomgo, för det mesta;).

      Kram!

      Radera
  5. En riktigt härlig bildkavalkad!
    Real men- jo jag tackar jag. Är det så de ser ut när de bakar!
    Då behåller jag nog min...he he.
    Tvättinstruktionen var inte dum den heller, mitt i prick!

    KRAM o ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tina,

      Tack!:)
      Uppriktigt sagt så skulle killen inte platsa i mitt bageri heller, för där får man inte ha fötterna på bordet. Njet! Ordning och reda...

      Kram och ha en finfin helg du också!

      Radera
  6. Bara dom bakar så är dom välkomna hos mig! Vilka fina bilder och snyggt hopplockat tema. Och även om jag inte golfar så anar jag att det är någon som förtjänar ett grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin,

      ;),det är kanske ändå det viktigaste. Och visst är han imponerande när han kavlar...kanske jag måste testa trots allt. Kan dra bakbordet närmare diskbänken...
      Här golfar vi inte heller, tillsvidare. Tack för gratulationerna!

      Radera
  7. Så FINT med alla bilder! Verkligen roligt att läsa som Lotta skriver. Det verkar så lätt för er allihopa! Kul att ni hoppade på temat - jag höll på att ge upp igår när jag började fundera.

    Blogger har för övrigt varit helt hopplös idag. Raderna kommer för nära eller för långt ifrån så man får göra om alltihopa varje gång man går tillbaka och redigerar.

    Det verkar som om Uffe gjort ett rejält loppisfynd! Ni kanske ska anlägga en golfbana till sommaren, eller?
    Kramar och hälsa Uffe!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Musikanta,

      även jag fick fundera två till tre varv innan alla spontana bilder satt där de skulle. Innan dess fanns en del tomma luckor;).
      Blogger krånglar också här på samma sätt. Man är glad när allt sätter sig utan problem.

      Uffes golfklubbor blev en väldigt oväntad överraskning eftersom inte ens tanken har funnits på att börja golfa tidigare.Han ropade mest för att få igång auktionen och så blev det som det blev. Vi får nog göra någonting roligt av dem, golfbana i trädgårdslandet? Fönsterluckor på alla fönster och gästerna i trädgården får gå omkring med hjälmar. Ett riktigt äventyrslandskap:)Pricka rätt i alla gamla dasshål vi har, 12 st. Få se vad det blir?
      Uffe hälsar och jag sänder kramar!

      Radera
  8. Hela alfabetet! Undra om jag också ska försöka mig på det. Vet inte om jag kan komma på nåt alls. Förutom A som i Ann-Louise.... :))

    Hihi vad roligt! Golfklubbor fast han inte golfar :)) Ett mycket roligt tilltag. Nåt som jag också skulle kunnat ställa till ;)

    Jag har precis varit ute med hundarna. En underbar kväll. Tittade på hönsgården. Totalt dränkt i snö. Men jag vet att där under all snö väntar fin fina saker.

    Hoppas ni får en fin helg!

    Helgkramar till dig!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. LyckligaPraliner,

      här är det vårligt bara värre, fastän ändå inte. Råkallt, småblåsigt, mulet och så vidare..precis som det brukar vara den här i sportlovstider:)

      A som i Ann-Louise, L som i Louise, H som i hundarna, P som i Praliner.....
      K som i kramar!:)
      En fin helg önskas!

      Karin

      Radera
  9. Vissa bokstäver kan vara knepiga . Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trollmor,

      annars vore det väl för lätt, kan jag tänka mig.
      Ha en fin dag du också!
      Kram
      K som i Karin

      Radera
  10. Många fina goda härliga bilder! Med ord till:D. Hunden och missarna gillar jag särskilt. Och kiwikuben ser mycket god ut, slurp!
    Golfklubborna var ju ett riktigt kap! Det är säkert roligt att golfa (jag har aldrig provat) och utmana sig själv, och det är bra motion, MEN det tar en rackans massa tid....
    En härlig helg till dig och din specielle make på U tillönskas!
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. HeLena,

      Tack! Hunden finns faktiskt på Madeira och har nu blivit kattpappa. Så kan det gå:)
      Det tar en rackarns massa tid och är inte billigt heller fastän klubborna blev det:).
      Jag hälsar min specielle make:) och önskar dig och din make en fin bröllopsmiddagshelg. Nu har du inte ont längre och han har kanske kryat på sig.
      Bättre sent än aldrig!
      Kramar!

      Radera
  11. Oj, vad du kan!
    Jag kan kanske få låna alfabetet? Är det till salu?

    Golf har jag inte prövat på, men sen då Uffe kommit i gång så kanske han börjar dra nybörjarkurser?

    Ha en skön helg!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisbet,

      Ta det! Kostar inget!:)

      Bra idé, Uffe får börja med att dra golfkurser för nybörjare. Han borde verkligen kunna för han kan inte någonting alls, så han är verkligen en legitimerad nybörjare. Jag kan skriva papper på det. Det ordnar sig. När vill du komma?

      Ha en skön helg du också!
      Kram

      Radera
  12. Så kreativt, med borde ord och många foton! :-) Detta var ett roligt tema. och förresten, lycka till med nya caddykarriären. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och stavar som en kratta gör ja visst. Menade t.ex. "både" och inte "borde"... ;-)

      Radera
    2. wienerbrödslandet,

      Tack, det roliga i kråksången är att det visade sig vara damklubbor, så jag undrar vem som blir caddy när det kommer till kritan. Om vi kommer därhän får framtiden visa:)

      Radera