tisdag 17 januari 2012

Bortskämd

Det är precis vad jag är det!
Idag var vi till stan för att få undan en del ärenden, vi passade på att förhandsrösta i presidentvalet som går av stapeln på söndag och så for vi till Posten i Mariehamn för att Uffe hade fått ett paket. Trodde jag:)
Paketet var till mig. En gåva från Uffe som jag inte visste om att jag skulle få. Ingen födelsedag är i faggorna ännu och julen är ju över....
En vardagsgåva en vanlig januaridag för att du behöver få den, fick jag veta. ...
Jag fick en kamera! Igen! En precis likadan som jag hade tidigare och som bara dog knall och fall utan minsta förvarning.
Den jag fick till julen blev jag nyss vän med men antagligen har Uffe sett att jag har ansträngt mig för att känna vänskap....
Han har sett det på mina bilder, påstår han:)
Och det hjälps inte, jag känner mig bekväm och hemma med den som kom idag...jag trivs som fisken i vattnet igen...
Förlåt, förlåt kamera nummer två men så är det...känslorna rår man ju inte för som det heter.
Hur vi nu gör med den nya som nu redan har blivit gammal får vi se. Den är ju en toppenkamera den också...det är bara jag som är som jag är...
Kommer dag, kommer råd...
Det töar idag, snön smälter och är våt och tung.
I skogsbrynet såg jag just ett rådjur skymta förbi i skymningen....

E:posten har återhämtat sig med en viss hjälp av Uffe och serverföretaget, den sista räkningen för år 2011 har anlänt så nu kan jag grabba tag i bokslutet och göra det klart.
Bitarna sätter sig på plats

37 kommentarer:

  1. Du är värd allt universum (Uffe) ger dig Karin! Han säger att han har sett det på dina bilder...Hmmm..en mycket klok man du har! :)

    Snöiga onsdagskramar!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. LyckligaPraliner,

      Tack! Universumuffe/Uffeversum...är en klok man, absolut!

      Töiga kramar!:)

      Karin

      Radera
  2. Honom skall du var rädd om - Uffe alltså!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maria,

      är rädd om honom, vet...:)

      Radera
  3. Världens snällaste man (ja jämte min Peter ;-) ).
    Nej, men vad FINT av honom!!
    Ni får väl se om du kan försöka sälja den nygamla?
    Eller så kanske Uffe själv kan ta den?
    Så glad för din skull. Snälla MÄN ÄGER!!

    KRAMAR!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika,

      Det finns många världens snällaste män, tack och lov!

      Uffe har flera stycken egna kameror så det kanske blir försäljning. Vi får se vad som händer
      Tack Annika!

      Kramar!

      Radera
  4. Underbara Uffe.
    Helt fantastiskt.
    Ja det är svårt med en del nyheter. det tar så lång tid att vänja sig....och lära sig.
    Tack Uffe. En juvel är du!
    Vi får ju alla glädje av fotona.....Kram från Eva i Tyresö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Jepp....det är bara att njuta! :)

      Juvelen!

      Radera
    2. Eva i Tyresö,

      juvelen var själv in och tackade!:)

      Kram
      Karin

      Radera
  5. Vad omtänksamt och kärleksfullt av din fina man.
    Vissa saker kommer man bara inte överrens med och andra känner man sig hemma med direkt. Dina bilder är så fina, oavsett vilken kamera du använt *ler*.
    Jag sålde min kamera förra veckan för liten peng..men mat blev det av det i alla fall :-). Var aldrig nöjd med den och mobilens kamera får duga så länge.

    kram
    strömma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Strömmas sida,

      javisst är det väldigt rart och omtänksamt. Han är sådan av födsel och ohejdad vana.
      Jag kommer inte lika bra överens med den nu åtsidanlagda som jag kommer med den nu nya. Den sitter perfekt i min hand och känns helt rätt.
      Antagligen säljer vi den åtsidanlagda nu, har inte behov av hur många som helst.

      kram
      Karin

      Radera
  6. Men vilken underbar gubbe du har...
    en ny kamera alldeles bara sådär..
    grattis till den och till din gubbe... =D
    Och så det töar hos dig här är det -8 och rådimma idag.
    Snöoväder är visst pågång...
    nyss stekt en hel långpanna med kålpudding...
    så ikväll blir det kålfisar hos Rantaparet...

    Ha en bra kväll Tjingelingen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rantamor,

      javisst är han underbar!:) Du skulle se hur han kråmar sig nu:)..
      Hoppas att snöovädret inte hittar hit...inte ännu, har inte tid
      Låter himlagott med kålpudding!
      Tror jag måste kåla till livet litet jag också på något sätt....

      Ha en bra kväll där ni har minus åtta

      Radera
  7. ååååh! Gullgubben Uffe (som jag inte känner) Å fina bilder!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karlavagnen,

      :D, jag bara skrattar åt alla superlativ som haglar över gullgubben just nu, tack tack!

      Radera
  8. Den gubben går inte av för hackor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olgakatt,

      nej, det skall nog något annat till än hackor för det:)!

      Radera
  9. Till vilken stad var ni? :)

    Grattis! Sådär mitt i allt en vanlig tisdag i januari! Stor kram! Det är du värd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisbet,

      till Ålands hufvudstad!:)
      Tack! Så kan det gå en helt vanlig tisdag! I´m worth it.

      Radera
  10. Så snällt av honom, det var en fin gest.
    Kärleken övervinner allt!

    En stor kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tina,

      han är snäll! Annars skulle jag aldrig ha sagt ja!:)

      En lika stor kram till dig!

      Radera
  11. Det skall vi göra :-)
    Vad rart av Uffe! Det är nog viktigt att det känns rätt med apparater man vill använda mycket. Vad fint att han såg det :-)
    Kramar till er båda!
    Ann-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ann-Mari,

      yyyyyl!:)
      Javisst var det rart!
      Kramar från oss båda!

      Radera
  12. Man BEHÖVER verkligen flera kameror. Jag har en STOR, som jag inte kan ha med mig jämt och en liten, som får plats i handväskan. Uffe, han vet om vilken pärla till fru han har och vad hon gillar bäst av allt! Det finns nog många män som tycker att EN kamera borde räcka för frun. (Liksom datorer...) Heder åt din käre make och en extra kram från mig till honom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Musikanta,

      Jag får nog göra så jag också, hålla mig med två.
      Det verkar så, som att han känner frugan, ja:)
      Jag ger honom en extra kram från dig. Via mig, förstås;)
      kramar
      Karin

      Radera
  13. Åh, vilken överraskning! Sånt gillas :)

    Har inte kommit in på din blogg på några dagar :( Vet inte vad det är, kanske mitt interner som knasar!

    Nu ska jag läsa din blogg några dagar tillbaks!

    Presidentval, wow vad spännande :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Coolaannna,

      Absolut så gillas det!:)
      Sedan blogspot förändrade kommentarsfältet uppstod problem för en del att kommentera här. Fortfarande finns det ett antal som har svårt att göra det men jag är glad att du kan titta in här igen och kommentera.
      Presidentvalet i Finland är väldigt spännande just den här gången, många vill bli.

      Kram
      Karin

      Radera
  14. Men va gullig han är din Uffe..går ju bra att ha 2 kameror...en favvis och en utifall att..man laddar eller så..men klart att du drar dig till den som du känner dig van med, så är det här i livet..kram Karin från Karina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oljekritan,

      Han är ju Universumuffe nu, vet du, världsgullig.
      Nu har jag två kameror, bara att välja..men jag har min favorit helt klart.
      Kramar
      Karin

      Radera
  15. Så roligt! Att få oanade paket:). Gulligt av uffe!
    Ibland blir man ju lite kär i sina grejjer och pryttlar och då hjälps det inte hur nytt fint och bra det andra är. Jag har en mobil som jag gillar mycket och som tar jättebra bilder (vet du säkert) men batteriet är på upphällningen. Jag frågade på "mobil-affären" om det finns att köpa ett nytt... Försäljaren skrattade åt mig. Jaja... det är hans problem... men varför ska jag vara tvungen att köpa en ny mobil när den gamla är alldeles utmärkt??? Kan jag inte begripa. Eller visst förstår jag... den enes död den andres bröd. Men i tekniksammanhang tycker jag ändå att det är slöseri.
    Fina bilder!

    kramar!

    SvaraRadera
  16. HeLena,

    Det är extraroligt att få någonting när man minst anar det.

    Jag förstår dig, jag drar mig också för att köpa nytt när jag är nöjd med det jag redan har...varför skall man behöva köpa nytt, men som du säger, den enes död är den andres bröd. Det är stort slöseri. Vi får kämpa på med/för våra gamla manickar, för den skull behöver man inte var en dönick!;)
    Tack!

    kramar!

    SvaraRadera
  17. Vilken kalaskille som kommer med överaskningar så där utan förvarning.
    Har man förälskat sig så har man. Ny kamera eller ej ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    PS Veckans real life avslutas i morgon:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/january/real-life-matlagning.htmlDS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yohanna i Las Palmas,

      Uffe är en kalaskille! (å andra sidan är jag partisk, förstås:))

      Jag tog just bilder med tanke på real life....återkommer under dagen.

      Karin

      Radera
  18. Vilken underbar Uffe du har!!!

    Han ser och känner sin Karin. Lovely!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lotta,

      :), he is lovely!

      Kramar!

      Radera
  19. Nu funkar det hur bra som helst att kommentera när jag är på jobbet så det beror på vilken webbläsare man har. Vore ju trevligt om Blogger kunde göra förändringar som fungerar för de flesta. Men vad roligt Karin med din nya kamera och vilken underbar man du har. :) Han är en "keeper." ;) Kramar!

    SvaraRadera
  20. Anne-Marie,

    bra, då vet vi det åtminstone och inte behöver bry våra hjärnor så hårstråna vitnar. Tack för all din hjälp!
    Nu hänger det på Blogger...skall säga det åt dem.
    He is an keeper, yes!

    Kramar!

    SvaraRadera