torsdag 10 november 2011

En känsla av att vara...

som en fisk på torra land har börjat infinna sig:). Vi har så mycket arbete just nu så jag får ge min tidigare optimistiska tanke på att skriva fredagstemat idag, på båten.
Fisken på bilden är skapad av en pumpa,(uppdaterat: det skall vara vattenmelon:)) av någon med en väldigt skicklig hand...en riktig mästare som befinner sig någonstans i Portugal, det är allt jag vet
Jag vet däremot att jag återkommer till bloggosfären så snart vi har fredagens bröllopscatering och de två bakkursdagarna direkt därpå, bakom oss. Kanske jag hinner titta in en stund? Vet ej! I vilket fall som helst kommer mitt bidrag till fredagstemat när jag kan sätta mig ner i lugn och ro igen.

Önskar er alla en trevlig helg!

35 kommentarer:

  1. Lyssnade på radion idag. Du kan verkligen din sak - mycket intressant!! Borde komma på kurs!!

    SvaraRadera
  2. Ser ut som en vattenmelon, men väldigt snyggt utskuren.

    OCH det där radioprogrammet skulle jag gärna lyssna på. Även jag skulle vilja gå på kurs hos dig.
    Simma lugnt, bästaste Karin!!!

    SvaraRadera
  3. Tack detsamma. Vilken fingerfärdighet! Lärde mig en gång att skära ut svanar (väldigt simpla) ur äpplen och tyckte då jag var skicklig - när man ser detta förstår jag att det inte ens var grundkurs-svårighetsgrad på den svanen, snarare pysselstund på förskolan :-D
    Lycka till med allt!
    kram, Ann-Mari

    SvaraRadera
  4. Ska du åka båt?
    Absolut vattenmelon på färgen-omogen. tjusig.
    Kram och ta det lugnt.
    Från Eva i Tyresö

    SvaraRadera
  5. Maria,

    du är varmt välkommen! :D

    SvaraRadera
  6. Till lycka för fisken är det en vattenmelon;) Ursnyggt!

    Glöm inte att andas mellan varven, Karin!

    SvaraRadera
  7. Annika,

    det ÄR ju en vattenmelon! Jag har fortfarande halloween i mig. Där ser du!:)

    Japp, tar det lugnt!
    Tack för omtanken!

    kram!

    SvaraRadera
  8. Ann-Mari,

    jag är säker på att du snart skulle visa samma färdigheter som de här chef(-sen) gör. Uffe är med i en klubb för sådana och får verkligen konstfärdigheter serverade på bild nu och då. Helt otroliga kreationer och konstverk. Borde visa mera på bloggen längre fram. Man baxnar!
    Tack!
    kram!

    SvaraRadera
  9. Eva,

    nej bara bil till Hammarbo där vi var och lagade mat på bröllop under våren. Det här året, tror jag? Guuud, jag har glömt:D
    Det är vattenmelon. Det är jag som skrev fel, fastän jag tänkte vattenmelon. Inte lätt...
    Kramar!

    SvaraRadera
  10. Olgakatt,

    så är det absolut:D.
    Andas just nu med en knäckebrödssmörgås med pepparrotscantadou och njuter innan matlagningen fortsätter.
    Tack för din omtanke!

    SvaraRadera
  11. vojvoj vilken snygg melonfirre..undrar vad dem smakar?..Kul att "se" dig igen...ska läsa ifatt lite och ser nu att du mår bra och har häcken full.-som vanligt då.--NÄR fååååååååååååår du semester kära kusin??...Kram Karina

    SvaraRadera
  12. Oljekritan

    Välkommen tillbaka till "civilationen":)!
    Hoppas att du har haft det väldigt bra och att har hunnit med allt du tänkte dig. T.ex vila:).
    Semester? Vad är det? Duger det att äta?
    Tar nog en vecka vid juletid och sedan ett par tre till i slutet av januari. Tänker vila när det blir tid;)
    Kramar
    Karin

    SvaraRadera
  13. Oljekritan.

    Hoppas du vet vad civilationen är! Annars kan du väl njuta av att vara i civilisationen:)

    SvaraRadera
  14. Vilket konstverk! Glöm inte vila emellanåt också. Fötterna i högläge och vatten. God sömn och fina drömmar. :)

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  15. LyckligaPraliner,

    Nu får vi utmana varandra på vattenmelonstäljning:).
    Vilar nog, fötterna skall snart upp på kudden och vatten intas. Tycker att jag har hört det där förut från någon:). Lyder givetvis och tänker drömma fina drömmar.
    Önskar dig detsamma!Hoppas att inte skrattmusklerlan är ömma ännu!;)
    Go´natt!

    SvaraRadera
  16. Trevlig helg och all lycka med cateringen. Roligt att det är full rulle!

    Kramar

    SvaraRadera
  17. Lotta,

    tack detsamma! Jaa,här rullar det på riktigt ordentligt för tillfället!

    Kramar!

    SvaraRadera
  18. Fantasin har inga begränsningar! Otroligt vad folk kan åstadkomma!
    Ha så bra med allt jobb och skoj!
    kram

    SvaraRadera
  19. Lisbet,

    Det är jättebra att det är så!:) Man blir verkligen imponerad.
    Tackdetsamma!
    kram

    SvaraRadera
  20. Det var en annorlunda melon, superfin!

    Ta hand om dig, kram!

    SvaraRadera
  21. Satt här och var full av beundran för din skicklighet med kniven och vattenmelonen ;) Roligt att du har fullt upp. Eller?

    SvaraRadera
  22. Lycka till!!!!
    och DU vilken fisk!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  23. Ha en bra helg! Önskar dej fullt upp med cateringen! ;-)

    SvaraRadera
  24. Önskar Dig en Bra Helg! Ta något djupt andetag mellan "varven".
    Må väl och ha det gott.

    SvaraRadera
  25. Tina,

    tänk, om man kunde göra lika fint själv. Måste nog börja träna:).

    Ja, tack, gör mitt bästa!
    Detsamma!

    Kram!

    SvaraRadera
  26. Krönikören,

    det är alltid roligt att ha fullt upp, fastän det för tillfället är mera än så just nu:).
    Önskar att det var jag som hade gjort fisken, men det är en köksmästare i Portugal som är konstfärdig.

    SvaraRadera
  27. Saltistjejen,

    Tack!:), det har gått riktigt bra så här långt.
    Fisken är fantastiskt välgjord!
    Den kan man ju inte äta upp annat än med ögonen.

    kram!

    SvaraRadera
  28. Marina på Kreta,

    Tack, tack!:)
    Önskar dig en fin helg bland alla oliver!

    SvaraRadera
  29. Monica,

    just nu tar jag ett välbehövligt andetag. Tack för din omtanke.
    Ha en fin helg du också!

    SvaraRadera
  30. Hur kan man karva ut en sådan fisk ur en vattenmelon? Helt fantastiskt. Roligt att det är full fart hos Pettas. :) Ta ett andetag och pusta ut mellan varven. Ha det fint Karin. Kramar!

    SvaraRadera
  31. Anne-Marie

    ja, det kan man fråga sig!:) Men man kan nog och mycket mera än så. Jag får nog lov att lägga ut bilder nu och då på bloggen. Det är Uffe som är med i en chef-club och får bilder till sig via fejsbuk. Fantastiska skapelser som de lyckas ta fram ur livsmedel av olika slag.
    Här är full fart just nu, glädjande nog.
    Pausar precis just nu, skall äta frukost och fara iväg igen mot intressant kursdag!
    Ha det fint du också! Tittar in senare när jag hinner mera.
    Kramar!

    SvaraRadera
  32. Melonfisken är ju bara helt suverän!
    Hoppas att helgen flyter på som ni planerat.

    SvaraRadera
  33. Makalös melonfisk - vad folk är duktiga överallt! Du har väl annat att göra än att skära ut djur ur meloner, antar jag. Du har väl nog med dem utanför ditt hus...

    SvaraRadera
  34. Mian,

    suverän, var ordet!:)
    Ja tack! tillsvidare har det löpt på som det ska, fastän det känns en aning turbulent. Ibland blir det litet mera än vad som egentligen är bra, men det går bara man tar det lugnt i farten.
    Hoppas du får en fin söndag!

    SvaraRadera
  35. Musikanta,

    det finns konstnärer och konstnärer:)! Mycket träning krävs också förstås för att kunna tälja till någonting så bra som på bilden.
    Ja, du har helt rätt, jag har absolut tillräckligt som jag redan har det:)
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera