söndag 6 november 2011

Det bidde ingen sås....

Jag fick lämna såsprojektet idag för annat som bara måste prioriteras först. Jag tänkte testa mojängen som de flesta tror att är en visp och som lär vara förträfflig till att "vispa till" en sås med, men däremot så gjorde jag ett test med ägg istället. Chokladtårtorna skall ha sina ägg och det passade bra i sammanhanget
Endast ett lätt tryck och så fjädrade mojängen till
och ägget var färdigt vispat på en sekund. Geschwint!:) Säkert bra verktyg för den som vill göra äggtoddy.
Fortsättning i det vetenskapliga testandet kommer en annan dag.
Jag har inte alls hunnit med idag som jag hade planerat. Vi har mängder att göra just nu....Min dator tömmer jag i lugn takt i de pauser som uppstår nu och då och jag har bestämt för datorn att den inte skall gå i strejk innan jag har klarat biffen. Litet solidaritet kan man förvänta sig efter många års relation

Plötsligt, under eftermiddagen höll kråkorna ting i björkarna på utsidan....de var många, säkert minst trettio (som i lagtinget) ...
Uffe gick ut och hade ett litet samtal med dem om luftrummet ovanför oss....förbjudet för kråkor hörde jag att han sade och de lättade alla samtidigt och flög in i grannens luftrum istället...
Man hittar en del när man håller på med räddningsinsatser i sin dator....bilden är lånad från Internet i något sammanhang...
Okeyko kom också roendes....kon som Christina, Margaretha och jag har tillsammans. Undrar vem hon är hos just nu? Kanske hon har dragit upp roddbåten för vintern?
Ett gammalt vykort hittades också. Damen håller på med någon slags preventiv åtgärd, tycks det som men storken/boven tycks ändå förfölja henne...

Inget särskilt från den här ankdammsbloggen idag:D.
Det lär vara så vi vanliga dödliga bloggares bloggar kallas.

Ha en fin kväll alla!

8 kommentarer:

  1. Aha, en visp!

    Okeyko - henne hade jag nästan glömt. Underbar! Hon fick väl ett stiligt och praktiskt verktygsbälte sen, eller?

    SvaraRadera
  2. Mian,

    ja, det verkar så, men kanske man kan använda mojängen på många olika sätt. Jag fortsätter testa.
    Ja, hon blev väldigt praktiskt klädd av Christina. Man hittar henne säkert på hennes blogg.

    SvaraRadera
  3. Bra att den håller ihop, datorn alltså.

    Här hittar jag bara mera att göra... Har haft en skön dag och samlat krafter inför veckan :) Tänkte fara till skären med min man idag, men avstod. Vilade.

    Hälsningar från en annan ankdammsbloggare.
    kram

    SvaraRadera
  4. Lisbet,

    jag är också glad över ihophållandet:)

    Ja, tänk det tar aldrig slut på hittandet...det finns ju hur mycket som helst och helst skulle man göra det man vill göra allra helst också.

    Skönt att bara vila...så småningom hinner vi också bara vara, om ett par veckor tror jag

    kram!:)

    SvaraRadera
  5. Tack för en bloggidé!
    Jag hade aldrig hört det träffande uttrycket ankdammsblogg förr - det satte sprätt på de små grå (som lär vara rosa).
    Margaretha

    SvaraRadera
  6. Margaretha,

    varsågod! Jag ser verkligen väldigt mycket emot ditt inlägg om ankdammsbloggandet:). Sköt om de små rosa, som man kallar de grå:)
    Sov gott!

    SvaraRadera
  7. Vispen verkar komma till användning. Kul med gamla köks"verktyg" som ofta var väldigt välgjorda och troligen fungerade kanske ännu bättre än alla de vi har i plast idag. Gillar kon. :) Hon verkar ha det finfint i roddbåten. Ankdammsblogg hos Margaretha! Det kan bli intressant. Kramar!

    SvaraRadera
  8. Anne-Marie,

    nja, jag är inte så säker på att jag kommer att använda vispen så mycket, men jag testar användningsområdet i alla fall. Måste ju bara veta vad den kan användas till och hur.Och man vet ju aldrig hur det går...mitt i allt är det bara den vispen som duger:)
    Jag ser framemot Margarethas inlägg om ankdammsbloggar. Mycket!
    Kramar!

    SvaraRadera