måndag 28 november 2011

Det är som förgjort

När jag har som mest att göra så går någon slags autopilot i det undermedvetna igång
och jag kommer på mig själv att göra helt andra saker än de som borde göras
Autopiloten slog på igår kväll igen. Plötsligt snodde jag ihop en hel drös med trådhjärtan (snubbeltråd), påtade in pärlor litet här och där från gamla halsband...
tog fram en knappask och valde ut knappar...
sökte fram gamla pepparkaksmått och julgransprydnader och så var jag igång
och glömde helt och hållet bort alla måsten för ett tag. Ett fåtal hjärtan blev färdiga, många återstår att göra klara, men det gör ingenting, det finns inte några måsten om när de skall vara klara. Vad jag skall ha dem till vet jag inte heller....det kvittar, det ordnar sig alltid.

Jag fick en skön avslappnande kväll i skenet av det första adventsljuset (och några till:)
Tack och lov för att det undermedvetna fungerar....nu känner jag mig fit for fight för veckan som kommer...

I natt har hela havet stormat:)
Här skiner solen, det blåser hårt ännu.
Ha en fin måndag!

26 kommentarer:

  1. Flow, kallas det! Och är jättehärligt!

    SvaraRadera
  2. Olgakatt,

    Tack!
    Kul, så lärde jag mig det också. Flow!:)
    Hoppas att du har taket kvar efter att Berit drog förbi!

    SvaraRadera
  3. Härligt! Jag brukar kalla det att min hjärna kokar av allt jag vill göra. Jag får èn idè som bara poppar upp och det rusar runt i huvudet på mig. Härlig känsla och bara att hänga på när man hamnar i ett flöde. Flöde i huvudet och i universum ibland, känns det som ;)

    Hjärtan är aldrig fel. Alltid rätt och dina kommer säkert att finna sin rätta plats. Här blåser det obehagligt idag och de vilda snövindarna vilar ett kort ögonblick för att snabbt komma tillbaka än starkare. Än så länge tycker jag inte om den här dagen, inte mycket iaf.

    Nu ska jag tända ljus och min röda slinga. Hoppas att värmen kommer då. Min lilla son är hemma från skolan. Förkylning som slog till. Nu bygger han lego, hela golvet fullt på övervåningen och här nere är hela vardagsrumsbordet ett legoland. Han är så go :)

    Blåsten är här nu. Mindre hos er då kanske för lite har nog kommit hit. Ha en härlig dag Karin och må flödet vara med dig! ;) KRAM!
    Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Trevligt! Är det endast för eget bruk, eller presenter eller till salu?

    SvaraRadera
  5. LyckligaPraliner,

    var just ett varv ute i trädgården för att se vad Berit har ställt till med, men hon har inte varit särskilt hård här...några björkgrenar har dråsat i mark, en blomlåda är kaputt, en lykta behöver få hjälp, soptunnan hade fått vingar, men inte så mycket mera ännu:)
    Folk far iväg på jobb med motorsågen med sig i bilen utifall att det måste sågas träd som har fallit över vägarna. Julveden fixad samtidigt.
    Inte roligt att vara förkyld, men roligt att få vara hemma och bygga med lego. Du får sätta dig ner och bygga du också, en bra och rolig terapi när snövindarna drar förbi.
    Säkert hittar jag på någonting med hjärtana. Det löser sig:)
    Hoppas du hittar dina tomtar snart!
    Karin ger stormig kram!

    SvaraRadera
  6. Eivor,

    antagligen litet till allt, gissar jag. Tar det som det kommer:)

    SvaraRadera
  7. Då var det pyssel grande hemma på Pettas igår då!
    Lite som terapi, kan tänka. Flow är nog rätt ord, som Olgakatt skrev.
    Snyggt!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  8. Men så härlig autopilot du har som hjälper dig med att fixa till så fantastiskt vackra hantverk! :)
    Kramis!

    SvaraRadera
  9. Annika,

    något ditåt, ja!
    Flowterapi:)!
    Tack!
    Kramar!

    SvaraRadera
  10. Annelis hantverk,

    ibland poppar autopiloten upp, så där bara. Så brukar ju din göra också eller hur?:)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Så härligt ! Alltid lika skönt att förlora sig i något kreativt och spännande :)

    SvaraRadera
  12. eWa,

    det är en livsnödvändighet tror jag:)

    SvaraRadera
  13. Jag är likadan, ibland kan jag börja fota mitt i städningen eller något annat..
    Jösses så fina saker du gjort, en lite utlottning på väg kanske?!

    kramkram

    SvaraRadera
  14. Tina,

    :D, känner igen det där. Därför skulle det vara behändigt att ha kameran i pannan...
    Tack! Tål att tänka på, mitt i allt så blir det kanske någonting. Du har ju tur som bara den har jag sett:)

    kramkram

    SvaraRadera
  15. Jag tror det är en inbyggd mekanism, som fungerar ungefär som en jordfelsbrytare, när man går på högvarv och det är risk för överhettning, så väljer man automatiskt att ägna sig åt något helt annat. Något som får en att återfinna balansen och harmonin.
    Margaretha

    SvaraRadera
  16. Margaretha,

    inbyggd är den absolut min jordfelsbrytare! Känner igen det från andra bekanta och vänner också, helt plötsligt så gör man helt annat än man egentligen skall. En bra mekanism.

    SvaraRadera
  17. Men DU vad vackra hjärtan!! passar väl superbra i fönster eller i granen? Eller kanske ute i träden utanför ert hus?
    Å nu blev även jag pysselsugen men jag har några trista måsten idag jag med. Bland annat att ring föräknringsbolaget om ett fel. Buhuuu! Sådant tycker jag bara känns som slöseri med tid. Särskilt när det är DE som gjort fel!! Grrrr!
    Kramar!!!

    SvaraRadera
  18. Saltistjejen,

    tack!:)
    Får se vad jag gör med dem ännu, ett par har hamnat i en klätterväxt:)
    Lycka till med att få ordning på försäkringsbolaget. I sig en ren bedrift!
    Grrrraaa på ordentligt!
    Kramar!

    SvaraRadera
  19. Nä men PettasKarin vilken autopilot du har! Wow, så vackra dina hjärtan blir. Måste väl vara roligt att göra något "annat" mellan varven.
    Ha en skön kväll och varm kram från mig.

    SvaraRadera
  20. Men så vackert! Så roligt! Jag satt plötsligt och pysslade idag! Gjorde några strutar av gamla notblad och så började jag med julkort: Klistrade gamla vackra band ... få se vad det blir ... man kan ej klistra för mycket för då blir det dubbelt porto! Härligt!

    SvaraRadera
  21. Monica,

    du har en du också! Det vet jag ju...:)
    Tack! Nu vet jag att en autopilot också fungerar som en jordfelsbrytare. Man blir väldigt allmänbildad på bloggen:)
    Ha en fin kväll du också och en varm kram kommer med blåsten...

    SvaraRadera
  22. Lifeblog,

    tack!:) Att pyssla är ungefär lika nödvändigt som att segla...navigare necesse est, du vet:)
    Strutar har jag också tänkt göra men det får bli till slutet av nästa vecka.
    Portot är dyrt så man skall passa sig, helt riktigt

    SvaraRadera
  23. Flitiga Lisa, fast du är ju Karin...vad roligt att skapa och forma...fina saker gör du..inspirerande..Kul!!! Mailat dig..kram Sötakusinmin//Karina

    SvaraRadera
  24. Oljekritan,

    det är roligt, det vet du om någon:).
    tar mig över till mejlboxxen
    kram kusinaKarina

    SvaraRadera
  25. Så fantastiskt fina saker du tillverkar Karin. Du har verkligen en skapande ådra. Ibland måste man nog låta det flyta på för att få en inre balans. Och nog finns det människor som skulle vilja ha dessa fina hantverk. :) Kramar!

    SvaraRadera
  26. Anne-Marie,

    Tack, tack!:)
    Den inre balansen är så otroligt viktig, lyssnar man inte på skyddsombudet, jordfelsbrytaren, autopiloten eller vad man vill kalla det så brukar det var väggen som kommer emot.
    Kramar till dig!

    SvaraRadera