måndag 31 oktober 2011

Med blandade känslor

Vilken underbar dag det har varit rent vädermässigt. Solen har skinit från klarblå himmel och jag tror att fåglarna i vår trädgård snudd på har haft vårkänslor för det har varit ett evinnerligen kvittrande i buskar och träd
En talgoxe satt länge och väl och tycktes lapa sol på repstegen...med lilla söta ändan riktad mot mitt håll
Krasseblommor finns överallt ännu...och i brevlådan hittades en väldigt blandad kompott.
Förutom en räkning
så fanns en hel låda med mjukt och fjunigt innehåll samt en kär hälsning från Lotte. Hon vet att jag behöver fjädrar till mitt konsthantverk:). Tusen tack Lotte! Du är hjärtegod! Hoppas att Simon tillfrisknar snart så ni kan bege er ut på er världsomsegling! Håller tummarna för er!
Och Nettes hälsning är för härlig, inte sant? Tack Nette!:D

En annan typ av hälsning låg också i lådan ... det borde vara en välment sådan med tanke på orden men jag är långt ifrån säker på att det är så...
Någon föredrar att vara anonym i alla fall....och hälsningen känns hotfull.
I morgon ger vi kortet vidare till polisen.
**********

Nu är det åter dags att ta tag i middagen för fyra:)
Ha en fin kväll alla!

32 kommentarer:

  1. Tårtskylten gillar jag verkligen - men vykortet vet jag inte hur det ska tolkas. Hot eller dåligt skämt, kanske anar ni.
    Så det är du som lagt rabarber på solen (helstekt, eller kanske heliumstekt rabarber)
    Margaretha

    SvaraRadera
  2. Margaretha,

    tårtskylten gillar jag också, väldigt mycket!:)

    Antingen är det det ena eller det andra och vi har ingen som helst aning, tyvärr. Tycker bara att det är tråkigt.

    Nu håller rabarbern, nej, solen på att sjunka i havet, så det fräser snart till.

    SvaraRadera
  3. Eeehhhhh...du, det där var ju lite märkligt.
    Bäst att gå vidare med det.
    Skittrist. Energisugande också.
    Hoppas ni har ngn aning om vem det kan vara.
    Sicko.


    Men du, vad vackra blommor ni har ännu, och imorrn är det november.

    Stora, varma, starka kramar från MIG!!!

    SvaraRadera
  4. Det var märkligt och tråkigt och konstigt. Med kortet från posten alltså. Men en rolig skylt för tårtor. Annars var det en fin avslutning på oktober (vad vädret beträffar). Hoppas ni får reda på varifrån det där kortet kommer.

    SvaraRadera
  5. hu vilket otäckt vykort.
    Lämna det till polisen och hoppas bara att inget mera hörs......
    Att ge sig på er!!!Fy attan.
    Kram från eva i Tyresö

    SvaraRadera
  6. Men vilken tossig nisse som har skickat dig det där..Kanske var det välment i dennes värld men ändå?! Dina fjädrar är superfina, sådana skulle jag inte tackat nej till. En så snäll vän du har!

    KRAM från mig i dimman som ligger tät här..

    SvaraRadera
  7. Malin Edström31 oktober 2011 18:06

    Hej! Jag heter Malin och studetrar landskapsarkitekt. Jag skriver uppsats och söker en bild på en svärdslilja och hittade din från fredagen den 19:e juni 2009 och undrar om jag kan få använda den? (Uppsatsen kommer inte att publiceras.) Du tar jättefina bilder! Tack på förhand! /Malin Edström

    SvaraRadera
  8. Annika,

    ja, ibland blir man med munnen öppen och inte fattar ett jota:).

    Virrigt är det i alla fall men jag tycker inte om det.

    Här blommar både dittan och dattan i trädgården. Höstfnattiga blomster. De borde ju förstå att de skall sova nu:)

    Tack för varma starka kramar, behåller dem men ger också tillbaka av mina egna
    Karin

    SvaraRadera
  9. Sirkka,

    fin avslutning på oktober, helt klart.
    Kortet kom förstås som malörten i bägaren, men ..det ordnar sig säkert så småningom. Det finns så många sorters människor i världen.
    Ha det bra de sista ryckande oktobertimmarna:D!

    SvaraRadera
  10. Tårta blir man tyvärr bara lycklig av så länge tårtbiten varar, sen kommer ruelsen...

    Måste vara en helt knäpp person, som skickar ett sånt kort som det sista. Ni gör helt rätt med att gå till polisen med det.
    Hoppas att ni inte får fler av den sorten!

    Många kramar från Ingrid.

    SvaraRadera
  11. Ja en härlig dag blev det verkligen, sol och govärme. Det är skönt! Å du, jetleg JAAA precis så har jag känt mig idag. Hoppas att det är snabbt övergående.

    Bra att ni går till polisen med vykorten!! Lite läskigt.

    Stor och varm kram till dig!!

    SvaraRadera
  12. Bilden med den gungande talgoxen ar helt underbar!

    SvaraRadera
  13. Eva i Tyresö,

    ja, man betackar sig för dylikt i fortsättningen!
    Det är fy attan, håller med dig!

    Kramar!

    SvaraRadera
  14. Tina,

    tossig nisse är nog helt rätt namn:), eller nissa. Vet ju inte.
    Underbara fjädrar, som jag skall frysa ner ett tag för att bli av med ev. kvalster som annars äter upp dem.
    Var rädd om dig i dimman!
    Kramar!

    SvaraRadera
  15. Malin,

    Tack! Givetvis så får du använda bilden.Trevligt att du frågade. Lycka till!

    Karin

    SvaraRadera
  16. Musikanta,

    jag tror att man skall glömma allting vad kalorier heter när man väl äter en tårtbit. Bara njuta och vara lycklig. Man äter ju inte så ofta i alla fall:)

    Vi hoppas detsamma, vill inte ha dylikt i postlådan fortsättningsvis.

    Många kramar tillbaka till dig!
    Karin

    SvaraRadera
  17. Ewa,

    det tar sin tid att bli vintervan:).
    Det är lite otäckt men vi räknar med att det inte blir mera än så här. Vi har inte en blåblek aning om vem det är.

    Kramar!

    SvaraRadera
  18. Marina på Kreta,

    jag blev helt bedårad av den lilla mjuka fjäderlätta sötnosen :). De är så härligt nyfikna talgoxarna.

    SvaraRadera
  19. Vackra blommor och härligt kort med söt dame....men vykort #2...vad är det? Bra att ni går till polisen. Då är det åtminstone med i rullarna. Har ni fått några mysko telefonsamtal eller så också?

    Underbara fjädrar!

    Kramar!

    SvaraRadera
  20. Jag saknar verkligen talgoxar. Vi har inga sådana här på västkusten. Vet inte om de finns i USA överhuvudtaget. Vi hade massor med talgoxar i mina föräldrars trädgård och de var så tama att de kom och åt ur min hand. Speciellt ett par talgoxar blev kompisar och satt i handen och tittade upp på mig. Usch vilken otrevlig hälsning. Bra att ni går till polisen. Så fina krasseblommor ni har fortfarande. Kramar!

    SvaraRadera
  21. Lotta,

    nej, vi har inte fått något samtal, tillsvidare och hoppas att det inte blir någonting mera än så här. Någon mår inte helt bra, tycks det som.

    Mycket roligare med vackra fjädrar som skall bli någonting så småningom:).

    Ha en fin dag, Lotta!
    Kramar!

    SvaraRadera
  22. Anne-Marie,

    talgoxarna är små trevliga vänner:). Smått bestyrsamma tycks det. I en av staketstolparna som jag inte har lyckats att ta bort, så finns en liten avsats kvar där staketdelar har funnits. Oj, så intressant det stället var hela dagen igår. Synd nog så rörde så mycket på sig så bilderna blev helt suddiga. Men de är roliga, de små fjäderlätta sötnosarna:).

    Kort av den typen som vi fick igår kan man nog leva förutan. Vi förstår inte alls vad det hela handlar om annat än att det måste vara någon som inte mår särskilt bra.

    Ha det gott!
    Kramar från ett varmt Geta!
    Karin

    SvaraRadera
  23. Malin Edström1 november 2011 10:29

    Tusen tack!

    Allt gott! /Malin

    SvaraRadera
  24. Lite religiöst jidder...
    - den frälsningsmetoden biter föga.
    Rekommenderar avsändaren att börja twittra istället - billigare och når fler!

    "Det finns inga synder utom dumhet"
    Oscar Wilde

    SvaraRadera
  25. Malin,

    håll till godo!

    Karin

    SvaraRadera
  26. Nann,

    tror ju faktiskt inte att det handlar om frälsning den här gången men det ligger säkert någonting i att kortskrivaren kunde börja twittra istället:).

    Kramamma

    SvaraRadera
  27. Vacker fågelbild och vilken vacker färg på dunet. Hoppas det blir det vackra som blir i minnet av denhär dagen och inte det märkliga kortet. Barnslig stil, kan det vara ungdomar med dåliga Halloweenskämt?
    Kramar till er!

    SvaraRadera
  28. Ann-Mari,

    tack! Det vackra tar alltid överhand:)och kortet är redan historia. Inte ids vi tänka på sådant längre när det finns så mycket finare saker att tänka på.
    Dåligt skämt var det i alla fall om det var ett sådant.
    Kramar till er båda också!

    SvaraRadera
  29. Jag förstår att det var med blandade känslor som du öppnade posten. Det där vykortet var faktiskt ganska obehagligt.

    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  30. Krönikören,

    Ja, i all synnerhet som man inte ens förväntar sig någonting dylikt. Uppriktigt sagt blev jag mest förbannad över hur osmakligt en del människor beter sig.

    Tack, sköt om dig du också!:)

    SvaraRadera
  31. Sehr gut schylt ;) Ich skratzen viel.

    Fast det gjorde jag ju inte åt vykortet. Vad sa polisen? Den siste knäppgöekn är inte född.

    Hoppas dagen blev bra ändå.

    SvaraRadera
  32. Kesu,

    Sehr gut schylt, ja!:)

    Tillsvidare är saken under utredning så jag vet inte desto mera, ännu.

    Knäppgökar finns det hur många som helst av.

    Jadå, inte låter jag det där förstöra mina dagar.
    Tack för omtanken!

    SvaraRadera