måndag 24 oktober 2011

I fårskinnstossorna

och badrocken...vad annars, tassade jag ut i trädgården för att njuta av måndagsmorgonen
Oktober är en vacker månad
och visst börjar det kännas att jag kanske skulle dra varma byxor på mig så småningom när jag gör mina trädgårdsrundor under morgontimmarna
Men ibland hinns det inte, för de lätta dansande älvorna försvinner så snabbt
och det heter ju att man skall frysa in vintern och svettas in våren...
Uffe skrattade åt mig när jag kom in klädd på det sättet med kameran hängande runt halsen. Han undrade om jag hade sovit med den på mig också. Märklig fråga! Det är väl självklart!
Tänk om jag skulle missa en bra bild i mina drömmar!
En digitalis och en akleja har ett växtligt möte bland stenplattorna och tycks komma bra överens
Lika bra överens kommer inte alla i den här världen.....
I New Jersey har det varit snöstorm och en familj passade på att använda snön till att göra en snöskulptur som föreställer Venus de Milo till de flestas stora beundran, men säg den glädje som varar för evigt. Polisen knackade på och berättade att en av grannarna tyckte att det var opassande med en naken kvinna i trädgården. Antingen skulle familjen klä på skulpturen eller också hacka sönder den. Valet var enkelt:).
Fotografen heter Garsett Larosse
Samme fotograf har också tagit den är bilden...vem tittar månne på vem?
Tittut, vem där?

Måndagen har varit strålande vacker. Vi har bl.a. varit i stan på ett möte som handlade om hållbar utveckling....

18 kommentarer:

  1. Vackra morgonbilder! Mannen sa alltid åt mig att jag fryser så mycket för att jag börjar klä på mig för mycket för tidigt på hösten. Sedan jag började vinterbada fryser jag inte så mycket längre, gick utan strumpor i skorna tills förra veckan. Men jag ska sätta varma strumpor på när jag skall fatta beslutet :-)
    Smart drag av familjen med de inskränkta grannarna!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ann-Mari,

    morgnarna är underbart vackra den här årstiden:).
    Vinterbadar man blir man varm, jag vet, för jag har också gjort det. Gick omkring som en ångande kamin dagarna i ände:)
    Man skall ha varmt om fötterna när man tar viktiga beslut.
    Tycker också att familjen var smart!
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Vad vackert det är!
    SÅ fint, klart och kallt.
    Find bilder. Just det där ljuset bara tigger om att bli fotograferat.
    HAHA, men duu...jag tror jag minns den där snögubben från ngt snöoväder i vintras, eller så blandar jag ihop det med ngn snöskulptur här under ngn av de snöstormar vi haft.
    Lustiga grannar, pfft...fjantar...
    men himla kul att "byggarna" satte på bikini och sarong...HAHA!!
    kram!

    SvaraRadera
  4. Annika,

    visst är det vackert!
    vi har faktiskt inte kallt här ännu, jag häpnade när du skrev hur kylslaget det är hos er nattetid. Här är det lika "varmt". Ännu.

    Gissar att snöVenus kan vara från senaste vinter, Uffe hittade bilden på facebook.
    Ja, nog är det bra fjantigt att inte klara av en naken snöskulptur..
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jo, tanter måste påminnas. Speciellt såna saker som våren, islossning och sådant. Kan ju hända att man inte märker det annars! ;)

    Vilka fina bilder du knäppt i arla morgonstund! Och den där karn har också varit riktigt finurlig med sina foton. Härligt!

    Ha en fin tisdag! Jag får nog pallra mig i säng nu med dagstidningen... Se om något nytt har hänt :)

    kram

    SvaraRadera
  6. Ett morgonskratt förhöjer säkert hela dagen..
    Vilka roliga bilder och vilka grannar som blev störda av den vackra damen!
    Sovit med kameran, ja du det kanske var en idé för mig som alltid drömmer en massa!

    kram

    SvaraRadera
  7. Det ser trolskt ut hos dig. Morgonljuset är något speciellt. Har du fotat några bra saker i drömlandet? ;) Men du, det är väl bara i USA som folk ens skulle komma på tanken att en snöskulptur skulle vara opassande. Kramar!

    SvaraRadera
  8. Lisbet,

    så kul att höra att ni också pallrar er i sängen i dina regioner. Så gör vi här också. Nu har du säkert pallrat dig ur densamma också?:) Tack för påminnelsen till tanten här på Pettas!
    Ha en fin dag!

    kram!

    SvaraRadera
  9. Tina,

    jag kunde bara inte låta bli att låna fotona. De är så härliga. Nog är man ju väldigt pryd om en naken snöskulptur blir för mycket av det goda. Tur att det finns bikinis och saronger:)

    Jag drömmer mängder jag också och många av drömbilderna skulle vara roliga att föreviga på bild. Måste lära mig att knäppa till när jag sover:D.

    Kram
    Knäpp-Karin

    SvaraRadera
  10. Anne-Marie,

    tillsvidare har jag inte lyckats knäppa någon drömbild, men det är på G:D.

    Precis samma sak sade Uffe, det är bara i USA som man kan vara så pryd, paradoxalt nog med tanke på motsatsen som också finns.
    Det är inte lätt att vara en snöskulptur heller. Fyndigt av snöskulpterarna att klä Venus.
    Kramar!

    SvaraRadera
  11. Om de där grannarna förfasar sig över en snöskulptur, kan man undra hur det mår när de går på museum.

    SvaraRadera
  12. Går du alltid ut och fotar på morgonen? Härlig morgonvana! Här skulle grannarna få något att prata om... Men om mina grannar gjorde en så vacker snöskulptur skulle jag bli glad!

    SvaraRadera
  13. Ååååhhhh! När jag ser dina bilder önskar jag ännu mer att jag var morgonpigg. De få gånger jag masat mig upp i ottan slås jag ofta hur trolskt allt är när naturen inte riktigt vaknat än.

    Älskar sista bilden! Ja, vem kollar vem? :D

    SvaraRadera
  14. Morgonstund har guld i mun !
    Vackert.
    ewa

    SvaraRadera
  15. Matilda,

    ja, nog kan man undra?:D De skulle säkert slå knut på sig själva om inte annat....

    SvaraRadera
  16. Krönikören,

    inte alltid men nästan alltid:). Morgnarna är så vidunderligt fina här hos oss...och grannarna har vant sig:D. De klarar nog en naken snöskulptur hur bra som helst på grund av mitt trädgårdsvandrande. Höjer nog knappast på ögonbrynen längre. De är rätt så galna de också, så det jämnar ut sig:D

    SvaraRadera
  17. Kesu,

    så där är ju ekorrarna, nyfikna som bara den:D
    Imorse for jag till stan i dimma och solen steg upp mitt i allt detta. Synd nog var jag en aning sen så jag kunde inte ta bilder av alla härligheter...På vägen hem fanns ingenting av det magiska kvar. Man måste passa på.

    SvaraRadera
  18. Trollmor,

    ja, du vet det med all säkerhet:)

    Karin

    SvaraRadera