måndag 10 oktober 2011

Ett kvinnligt drag

är det kanske att ha många järn i elden samtidigt....(i och för sig så tror jag faktiskt att män klarar av detta också, men det behöver man ju inte tala så högt om)
Medan jag gräddar chokladtårtor, torkar skorpor, bakar bröd, tvättar fönster, dammar och putsar litet här och där, byker (tack och lov för helautomatik) så tillverkar jag kvastar ....
Jag måste passa på innan julkänslan infinner sig. Påskhäxor är beställda och nu när det är riktigt ruggväder utanför och vi närmar oss Halloween ( som vi inte firar men som vi ändå får till oss via bloggen och massmedia) så passar det utmärkt. Snart är kvastarna klara och kropparna har påbörjats.
Huset är genomsyrat av underbar doft....choklad, choklad och åter choklad
och vi har varit gifta i elva år idag!

Ett finfint regn faller på utsidan. Så är det nästan alltid när jag tvättar fönster:D.

18 kommentarer:

  1. Jag är så glad att jag fick mina fönster tvättade för ett tag sedan. Det regnar här också litet och nästan vindstilla är det, trots att det lovats hårda vindar.

    SvaraRadera
  2. Grattis Karin och Uffe!

    Vilken skön dag du verkar ha med varierat innehåll ;)

    Mera chokladdoft hemma tycker jag, det gör gott

    Varma kramar från Lotta

    SvaraRadera
  3. Kvasttillverkning så här i Halloweentider tycker jag låter perfekt. Som du säger får du ju fira lite genom bloggar och media.

    GRATTIS till er BÄGGE där på sköna Pettas!

    Kramar!!

    SvaraRadera
  4. Sirkka,

    det är skönt med rena fönster innan kylan kommer. I och för sig så kommer mörkret också som döljer det mesta men det är ändå skönt att veta att det är rent:)
    Kanske att det är lugnet före stormen? Hoppas att det utlovade drog iväg förbi oss

    SvaraRadera
  5. Lotta,

    TACK!:D

    Det är en skön dag idag, absolut...
    Hoppas din dag är lika skön!

    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Lyckönskningar till er båda på bröllopsdagen!

    SvaraRadera
  7. Olgakatt,

    Tack från oss båda! Jag satt just och kommenterade på din blogg!:)

    SvaraRadera
  8. Grattis på bröllopsdagen! Nya kvastar sopar bäst - hihi! Hela huset doftar av choklad, det låter det!

    SvaraRadera
  9. Kesu,

    så roligt att du är tillbaka igen!
    Tack för grattiset!
    Nya kvastar sopar bra i alla fall!:)
    hälsar vi från chokladhuset!

    SvaraRadera
  10. Grattis.
    så bra att ni hittade varandra!
    Kram Eva H i Tyresö

    SvaraRadera
  11. Eva,

    tack!:) Det tycker vi också!
    Kramar!

    SvaraRadera
  12. Grattis på er båda!
    Ha en mysig afton.

    Kvastarna var väldans fina. Såna vill jag testa att göra.

    SvaraRadera
  13. Mian,

    Tacktack!
    vi har!:) Sonen kom hem från Göteborg så det blev oväntat mysigt.

    Det viktiga med kvastarna är att kvistarna är ordentligt torra när man jobbar med dem, annars ramlar "borsten" av när den torkar och krymper.

    SvaraRadera
  14. Grattis till dig och Uffe på bröllopsdagen! Vilka underbara kvastar med kvistar. :) Kan det vara lagen om alltings... ? Att det regnar när du tvättat fönstren. Låter som en mysig dag fylld med mycket choklad. Choklad är så gott - och nyttigt. Kramar!

    SvaraRadera
  15. Anne-Marie,

    tacktack!:)
    kvastarna är inte riktigt färdiga, de skall bli litet kvistigare ännu så häxorna kan flyga ordentligt när de väl är på kvastarna.
    Murphys lag, ja!:
    Choklad är braaaa!
    Kramar!

    SvaraRadera
  16. Grattis till era 11 år. Mysigt med lite firande för er :-).
    Nu blev jag nostalgisk när jag såg att du gör kvastar. Min farmor brukade också göra det.

    Vilken fart det är på dig kvinna :-)

    SvaraRadera
  17. Strömmas sida,

    tacktack! Vi firar faktiskt varje månad:).
    Lite smått.
    Din farmor gjorde säkert riktiga kvastar för fullvuxna människor. De här är för små häxor:)

    Så där, mera ibland än ibland.:)

    SvaraRadera