torsdag 15 september 2011

och regnet det bara öser ner....

trallallallallalala....har jag sjungit titt och tätt idag...inte det minsta lilla uppehåll har funnits för utearbete och det fortsatta dekorerandet inför Öppna gårdar som börjar imorgon. Nå väl, vi stiger upp i arla morgonstund och gör det allra sista även fast det öser ner vatten från ovan...
Kl. 11.30 såg man skymten av solen, men inte mera än så här:). Men alltid någonting...
Hoppas att storstädningen ovan molnen är klar till imorgon.....
Gammalt porslin på väg till deponin får "leva" ett tag ännu bland äpplena...det är ungefär som rosor i ett sprucket krus är ändå alltid rosor
och plättlaggen har sett sina bästa dagar men är väldigt vacker ändå...en rostros kanske?
Jag har förstås bakat och bakat och bakat och bakat...men också lagt upp en tygsäck på dörren för skördepassen. Alla som besöker Öppna gårdar får ett skördepass som de tar med sig till de gårdar de besöker. När de anser att de är på den sista gården för helgen får de skriva in sin utvärdering i passet och lämna det i, i vårt fall, den gamla mjölsäcken. Sedan samlas alla pass in och på marknaden under söndagen dras en vinnare bland besökarna....den som vinner brukar få en bamsekorg fylld av allsköns fina produkter som gårdarna har skänkt.

Idag har vi åter haft stängt men ändå öppet. En liten "Kottefamilj" från Bryssel kom på lunch tillsammans med Kotte-Hannas mormor och mitt i allt detta anlände Kaj för lunch och Internet.
Så här är det hos oss på Pettas.:)
Vi vet aldrig hur dagen ser ut eller blir....men vem vet nu det?
Däremot vet jag att jag skall fortsätta baka och baka och baka......

12 kommentarer:

  1. Jag blir faktiskt sugen på att baka också när jag hör dig! Skulle sitta finat med en äppelkaka - det nya livet får ta lite paus...

    Det måste vara härligt med ett så omväxlande liv och att träffa så många olika och trevliga människor!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Musikanta,

    tänk om vi alla bloggvänner kunde träffas och baka, sjunga och ha kul tillsammans:)?!

    Det är härligt! Det gäller bara att hålla dörren på glänt hela tiden så tittar någon in nu och då:)
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Inte kan jag ju tro att det regnar imorgon! Nej, nej, inte gör det det.

    Du får fortsätta och sjunga då... "och jag blir så våt om både skor och strumpor, jag..."

    Hälsningar från






    Riihimäki!

    kram

    SvaraRadera
  4. Oooj, så långt ner Riihimäki hamnade, nästan här på Åland:).

    Jag skall fortsätta sjunga ...det blir säkert vackert som bara den imorgon.

    kramar!

    SvaraRadera
  5. Lisbet,

    det var förstås till dig!:)

    SvaraRadera
  6. Imorgon regnar det inte ;o) I alla fall inte så mycket som idag.

    Det tråkiga med allt regnande den här veckan är att många gårdar fått sina "parkeringar" obrukbara. Nu är det bara lervälling...

    Har oxå "bakat" idag eftersom jag ska vara med på Skördefesten och behöver matsäck med mej. Det blir ju långa dagar, så jag gjorde mandelbröd då jag äter enligt LCHF ;o)) Håller mej mätt länge på det.

    Nu håller vi tummarna för regnfritt och kanske en liten solglimt......

    SvaraRadera
  7. Tina,

    Vi bestämmer så! Imorgon regnar det INTE!

    Ja, vi har tänkt på allas parkeringar idag...inte roligt alls för dem som drabbas.
    Mandelbröd är jättegott, bakade en hel del i somras och gnagade i mig jag också fastän jag inte går på varken den ena eller andra dieten:).
    Lycka till med "festandet"!
    Tummarna upp!

    SvaraRadera
  8. Åh. skit i regnet...DU HAR EN AWARD ATT HÄMTA HOS MIG...för du är så god och har en så fin och trevlig blogg...kram Karina

    SvaraRadera
  9. Nä vet du vad, solen har lyst på mig idag!
    Hoppas den dyker upp hos dig imorgon...

    Stora kramen!

    SvaraRadera
  10. Oljekritan,

    jag skiter i regnet, vad är nu det att nojsa om:), just det. Jag tittar in och ser vad du har hittat på för min del:D, .....du är för go´du också!

    Kramar!

    SvaraRadera
  11. Tina,

    så skönt att du har haft det soligt! Jag gissar nog att det blåser över det värsta i natt, har bestämt mig för det:D...i morgon skiner solen..

    Kramar!

    SvaraRadera
  12. Tycker nog att det regnat tillräckligt nu! Önskar er sol tills imorgon!
    Kul idé med skördepasset!
    kram, Ann-Mari

    SvaraRadera