måndag 5 september 2011

Mmmmm...som i måndag

Vår första lediga dag sedan påsk har visat sig från den allra bästa sidan...solen skiner, vinden är varm
Sovrumsgardinerna har blivit tvättade och följer mjukt med vinden på tvättlinan....
Mynta har plockats för torkning och till gelé. Jag har tillbringat ett par timmar i Fyrklöverlandet, ryckt bort ogräs, hackat och luckrat, krukat plantor av olika slag...
men fann en bra orsak att bryta allt jobb för en stund, när trollsländan gång efter annan började konkurrera om hackan....den flög iväg och kom igen...den flög och kom...
Uffe tog också paus , lade ner röjsågen och försvann till skogs för att se om han hittar kantareller och jag återgår till hackandet igen...om jag nu får ha min hacka för mig själv, vill säga:)

14 kommentarer:

  1. Vad härligt med ledig måndag och därtill så vackert väder.
    Jag känner de ljumma vindarna hela vägen hit.
    Vi har också ledig måndag, Labor Day.
    KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  2. Annika,

    ja, jag läste om er Labor Day. Sommarens sista dag! Nu just ändrar vädret också här...det kommer en massa fula regnmoln från Sverige hitåt.
    Ha det gott!

    Kramar!:)

    SvaraRadera
  3. Vilken dekorativ mynta! Vad är det för sort?

    SvaraRadera
  4. Mian,

    ingen vet! Många har lagt sina pannor i djupa veck och smakat, doftat och funderat, men ingen kommer på vad det är. Jag fick den som en kanelmynta för några år sedan, men det är definitivt inte en sådan. Kanske äppelmynta av något slag, en korsning. Smaken är delikat i alla fall

    SvaraRadera
  5. Har just läst Margarethas blogg om effektivitet! Du är verkligen exempel på en högeffektiv människa - jag avundas dig! Men du tar dig i alla fall en paus då och då framför datorn - tur det!
    Så fint du fångade trollsländan på fotot!
    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Snygg nyfiken trollslända det där..storsint sak, att vilja hjälpa dig med hackan..Skönt med ledig dag, det förstår jag..och en solig sådan..här i Örebro, vräker regnet ner...en riktigt fuktig dag faktum..
    Ha det gött mera, lilla kusinsåfin

    SvaraRadera
  7. och sländan är fin - så klart!
    Glömde av att skriva det...

    SvaraRadera
  8. Musikanta,

    jag vet inte om det är någonting att avundas, jag vet inte om jag är effektiv, men kanhända så är jag bra på att organisera. Tillräckligt bra så jag hinner vara lat varje dag, vilket är viktigt:).

    Tack, vem som nu fångade vem? Kanske trollsländan trollband mig så pass att den fick vara i fred på hackan och jag kunde gå in och blogga under tiden.
    Kramar!

    SvaraRadera
  9. Oljekritan,

    Trollsländan var tjusig, absolut och fick också sitta kvar på hackan så länge den önskade...
    Vi såg just på väderkartan från SMHI att det regnar i hela Sverige just nu och att regnet är på väg hitåt men kanske är förbi imorgon. Få se vad som komma skall.

    Hoppas att du har torkat rejält efter ditt äventyr i skogen!

    Ha det jättebra du också Karina!
    Karin ger kram!

    SvaraRadera
  10. Mian,

    om någon tycker att sländor är fina så är det nog just du:). Vet det! Tack, tack!

    SvaraRadera
  11. Era sovrumsgardiner i vinden.....å, säger jag bara! Det där är något jag saknar. Tvätta sådant som är lite mer "projekt" och sedan få hänga ut.

    Helt underbart!!! Vill snusa in den doften och känslan


    Du attraherar det ena och det andra, alltid spännande. Trollsländor är fina och tydligen ville den ha ditt sällkskap :)

    Kram till dig Karin!

    SvaraRadera
  12. Lotta,

    Jag brukar sällan säga att jag är kär i någonting materiellt, men sovrumsgardinerna ....de är så ljuvligt sköna, mjuka, lätta, tunga...helt perfekta:). Nu dessutom friskluftdoftande.

    Trollsländan var av den envisare sorten som inte gav sig i första taget, haha

    Kram till dig också Lotta!

    SvaraRadera
  13. En fin ledig dag...i arbetets tecken ;-)
    Känner igen detta, men det är ju nog som terapi att få göra det man vill!
    ha det fint

    SvaraRadera
  14. Ann-Mari,

    precis, det är terapi att i lugn och ro få syssla med någonting, utan att kasta ett öga mot infarten utifall att någon kund är på kommande.Att inte behöva vara beredd att lämna det man sysslar med utan lugnt kan fortsätta tills man själv vill. Det är skönt!:)
    Ha det bra du också!

    SvaraRadera