fredag 2 september 2011

Fartfylld fredag


Fredagen är späckad av många men trevliga måsten såsom möten, beställningar, bokningar och en avslutande middag till sen timme, så jag gör ett litet skutt över fredagstemat den här dagen...
men återkommer imorgon med mitt bidrag till Skördetiden är inne
Olgakatt är månadens dirigent och slår taktpinnen enligt sina önskemål om vad vi andra skall skriva någonting om. Alltid en utmaning, även fast ett tema kan tyckas enkelt så är det inte så alla gånger, likaså finns det teman som verkar oöverstigliga till en början, men som brukar lösa sig så där bara...:)
Alla andra som också deltar i fredagstemat återkommer jag också till när jag åter har tid.
Nu vill jag önska alla mina bloggläsare en skön och fin fredag!
Allt gott!

22 kommentarer:

  1. Vackra blomster!
    Nu susar jag iväg till jobbet. Ser ut att bli en fin dag!
    Ha en innehållsrik dag. Kom ihåg att andas djupt emellanåt :)
    kram

    SvaraRadera
  2. Lisbet,

    aaaandaaas, aaandas, andas ut, uuuut...
    Det här kommer att gå bra!
    Detsamma önskar jag dig!
    kram!

    SvaraRadera
  3. Dina blomster har fina färger, dimman ligger på här idag med. Men det ska släppa och bli en toppendag. Har semesterdag för att fixa o dona med Shedet.

    Önskar dig en bra fredag o den där middagen låter kul! För jag antar att du ska på den inte stå för den..KRAM

    SvaraRadera
  4. Tina,

    ljuva stockrosor slår fortfarande ut här i knutarna:).
    Låter härligt med semesterfirandet och shedet. Wow, ser framemot fina bilder längre fram.

    Vi ska stå för middagen, men sätter oss själva ner också, så både ock faktiskt:=

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Dina dagar verkar alltid vara fartfyllda! Du bakar trehundra bullar, skördar lite kryddor och fotar ett gäng underbara blommor och gräver om lite i trädgården med vänsterhanden - vilken energi! Den strömmar emot mig i ett ekologiskt moln, härligt.

    Svar: Tack för egoboostande kommentar! Den uppskattas varmt.

    SvaraRadera
  6. Krönikören,

    vi har väldigt rörliga dagar och måste också vara flexibla. Det händer mycket och intressant för det mesta. En halvtimmes lugn och vi blir oroliga. Nå,jag överdriver en aaaning:).
    Härligt om jag kan generera energi åt andra via molntapparna som drar förbi.

    Du borde absolut skriva böcker!

    SvaraRadera
  7. Måste nog önska mig ett makroobjektiv - blir så avundsjuk på dina vackra blombilder! Fast det kanske inte är bara kameran det beror på ;-) !
    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Musikanta,

    jag är inte ens säker på om jag har tagit bilden med makroobjektiv. Jag har ett bra objektiv i min lilla kamera, ett Leica och fastän jag inte förstår ett smack själv av allt det tekniska så har jag förstått att mycket hänger på just det där ordet Leica:).Och att allt kan bli förstorat 12 ggr. Så långt hänger jag med själv. Med Uffe vid min sida, så har jag det rätt bra. Han är en god läromästare, den före detta pressfotografen:). Han är inte alls nöjd med mina bilder ännu, men rätt så...du vet, lärare;). De vill att eleverna skall bli bäst i klassen. Han kommer nog att få ligga i om det skall ske, själv har jag inte så stora krav. Tycker bara att det är roligt!
    Ha det gott!
    Kramar!

    SvaraRadera
  9. Samma till dig! Fina pastellaktiga färger du bjuder på idag...
    kram!

    SvaraRadera
  10. Ann-Mari,

    tack! det finns lite pastellfärg kvar därute ännu:)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Jättefina bilder, Karin.
    Ah, intressant att Uffe varit pressplåtis. Mkt intressant.
    Blir alltid superfascinerad av fotografer och vill att de ska lära MIG allt de KAN, haha!!
    Spanar in här imorrn och kollar temat. Själv har jag absolut ingen aning om den 16, vet fasiken inte hur jag ska få till det. Vet inte ens om det kommer att lösa sig, hahahaha!!
    KRAMAR!!

    SvaraRadera
  12. Tack Annika,

    jojomen, pressplåtis bor med mig.
    Ses imorgon. Den 16 är nog en otrolig utmaning.
    Kramar!

    SvaraRadera
  13. Energin räcker till flera tror jag.
    Pressplåtisen kan ju svamp också och fisk och språk och.....
    Men du kan mycket du också! Kul att du delar med dig.
    Tänk om HAN skulle börja blogga också!!!!!
    Kungschampinjoner här idag!!!Kram Eva i Tyresö

    SvaraRadera
  14. Allt gott dit också...! Fina bilder, återkommer för att se nästa inlägg.
    Trevlig middag hoppas jag att det blev.

    SvaraRadera
  15. Ljuvliga blommor som du fotograferat så fint!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  16. Eva,

    Lyckost, Kungschampinjoner!:) Grattis!
    Jag har sagt åt pressplåtisen att börja blogga men inte ännu....mitt i allt så är han igång.
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Ailas,

    tack för det. Middagen blev väldigt fin och gemytlig tillsammans med familj och mycket goda vänner:)

    SvaraRadera
  18. Anelias hantverk,
    stockrosor är särskilt vackra men den lilla gurkörten är fin den med.
    Ha en finfin helg du också!

    SvaraRadera
  19. Allt gott och trevlig helg till er också!

    Tusen tack för dina värmande ord Karin. Det betyder mycket. Jag njuter av din blogg!

    Kram

    SvaraRadera
  20. Lotta,

    Tack!:) Kan bara säga detsamma!
    Ha en fin helg!

    Kram

    SvaraRadera
  21. Då kommer jag tillbaka! Men ingen stress Karin!
    Paparazzi minsann;)...
    Fina bilder och vackra blommor!
    kram!

    SvaraRadera
  22. HeLena,
    tack för det, du är välkommen!:)
    kram!

    SvaraRadera