lördag 17 september 2011

Ettusentvåhundrafyrtiosex.....

personer räknade vi med gemensamma krafter till att besökte Pettas Öppna gård idag!...kanske någon mindre, kanske någon mera....Nu åker tårna i blöt och jag sätter mig ner bredvid Uffe och äter upp den allra sista jordgubbstoppingen för sommaren 2011.....det är allt som finns kvar:)
Och sin vana trogen så avslutas Öppna gårdar-helgen med frostrisk, så jag täckte in alla pelargoner och känsliga växter innan alla lyktor blåstes ut....nu är det höst på riktigt!
Ett stort stort tack till Ritva, Gunnel, Nina, Agenda-flickorna och Erica för er trevliga medverkan till att allting blev så lyckat!

Nya tag väntar i morgon då jag gör bloggbesök och svarar på kommentarer.
Godnatt!

26 kommentarer:

  1. 1246!! Jisses!
    Sov gott och ta en riktigt rejäl sovmorgon.

    SvaraRadera
  2. Så många!! Grattis säger jag till det :) Måste kännas gott att få uppskattning för allt arbete ni gör, att så många kommer till er en sån här helg och hela sommaren också för den delen. Sov gott i natt och njut av allt det goda. Fast det var tydligen inte så mycket ätbart kvar men njut av annat gott, det icke ätbara för munnen men för själ och hjärta :)

    Kram från mig!
    Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Helt fantastiskt att det kom så många personer till er i Pettas! Nu kan ni ju ta det lugnt resten av hösten och vintern ;-)!
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Härligt att Pettas är så poppis men inte ett dugg konstigt! Sov nu riktigt länge i morgon - om du kan!

    SvaraRadera
  5. Pettas öppna gård? Vad är det? Berätta! Så många människor - det är ju helt fantastiskt.

    Hoppas tårna repar sig och vill ut och tassa på nya fotoäventyr igen.

    SvaraRadera
  6. Grattis till lyckad skördefest! Här sätter vi igång om två veckor men innerst inne är jag lite avundsjuk på dig som har det avklarat.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  7. Mian,

    Jo, det blev jisses!:)
    Sov i åtta timmar utan att ens titta upp emellan, så nu är jag fit for fight igen. Marknadsdagen väntar på vårt besök i strålande skolsken...och förstås också efterstädning.

    SvaraRadera
  8. LyckligaPraliner,

    Tacktack! Det känns gott och visst har vi haft många förr om åren också, men vi är många som har gårdarna öppna för besök. Därför känns det extra roligt när många som har varit här förut återkommer.
    Jag har sovit som en glad och god gris:).
    Vi njuter. Solen skiner och nu väntar efterstädandet och marknadsbesök.

    Kram till dig!
    Karin

    SvaraRadera
  9. Musikanta,

    ja, det är alltid lika fantastiskt att få så många besökare som ca 200 per timme. Full härlig fart.
    Nu ändrar företagsverksamheten riktning, cateringuppdrag, bakkurser, översättningar och mycket annat väntar. Lugn och ron kommer efter nyår då vi tar semester. Till dess ligger vi nog fortfarande i. Så enkelt men roligt är det!:)

    Kramar

    SvaraRadera
  10. Olgakatt,

    Javisst är det härligt!:) och vi har sovit som två glada grisar ända till klockan åtta då den naturliga klockan väckte oss...toabesöket. Jag undrade om Uffe kunde gå dit istället för mig så jag kunde ligga kvar en stund till men fick bara ett grymtande till svar som lät som nähä...heter det inte i nöd och lust, frågade jag men fick åter ett nähä-grymtande till svar så det var bara ett stiga upp. Solen skiner från blå himmel idag.
    Igår kväll just innan läggdags kom vi på att vi inte hade varit till postlådan sedan torsdagen!:). Om du visste vad vi hittade där:D! Tusentusentusen och åter tusen TACK! Jag läste ingen godnattsaga igår för jag somnade rakt av, men det blir ....var så säker och nu undrar vi redan var ekarna skall få växa och ....
    Varm kram!

    SvaraRadera
  11. Kesu,

    varje höst den här tiden håller Åland skördefest i dagarna tre. Två av dagarna är det olika gårdar som håller öppet hus, dit vi också hör. Den tredje dagen är det stor marknad som avslutar det hela. Marknaden på travbanan i år och vi skall dit, jag tar kameran med!:)
    Skördefestfirandet har vi apat efter Öland som är våra föregångare. De har pumpan till symbol, vi har äpplet.
    Tårna mår hur bra som helst och vill absolut ut och tassa på idag.
    Kamerabatteriet är laddat!:)

    SvaraRadera
  12. Ölandsvindar,

    Tacktack, jag skulle gärna fortsätta ett tag till, adrenalinet är fortfarande högt:). Det är urroligt fastän jobbigt. Hoppas att du får det precis lika fint som jag upplever det just nu!. Skulle gärna vara med på Öland, det är så fint hos er.

    Karinkram!

    SvaraRadera
  13. Inte ett dugg konstigt!!!
    Roligt men krävande för er.
    Din blogg!
    Massor av folk kommer via din blogg!
    Kram från "en som var där förra året"
    Eva i Haverdal

    SvaraRadera
  14. Så många gäster!! Vad roligt att allt gick bra, nu tycker jag ni är väl värda att vila några dagar. Och jag blir lika imponerad av att du trots allt jobb ändå hinner uppdatera bloggen hela tiden...vilket alla vi läsare försås är glada för!

    SvaraRadera
  15. Imponerande! Gratulerar till en fin säsong och ta nu igen dig ordentligt!

    SvaraRadera
  16. Då förstår jag att fossingarna behöver vila!
    Jisses så många gäster...

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  17. Haverdals Eva,

    du är för gullig!:)
    Bara så du vet!

    Ha det riktigt gott på stranden och i svampskogen!
    Nu har planerna för nästa års skördefest redan kommit igång:).

    Karinkram!

    SvaraRadera
  18. Grekland,

    ja, det var många gäster:D! Alla kommer förstås inte på samma gång utan utspritt mellan kl 11-21, tio timmar.
    För min del är det avkoppling att sätta sig ner vid datorn och skriva några bloggrader. Roligt att jag har glada läsare:).
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  19. Lifeblog,

    Tack, det känns skönt med din omtanke!
    Ha det riktigt gott själv!

    SvaraRadera
  20. Tina,

    fossingarna är så vana med fotbad, så jag tror de får abstinensbesvär om jag inte doppar dem i det våta oberoende av mycket jobb eller inte. Men visst känns det i kroppen och i knoppen efter en lång bautavecka och i all synnerhet bautalördag:D.

    Kramar!

    SvaraRadera
  21. Oj, oj,oj, så många människor! Jätteskoj, grattis!

    SvaraRadera
  22. Grattis till en så god anslutning! Nu hoppas jag att du passar på att vila lite också. Det känns som att du är i gång precis hela tiden.
    Här är det regn och rusk idag, men en kravlös söndag kan vara skön! Hoppas att din är det också.

    SvaraRadera
  23. eva i Aten,

    Jätteskoj, ja! Tacktack för grattiset!

    SvaraRadera
  24. Ailas,

    Tack så mycket! Inte hela tiden, vetja:)! Vilar nog....
    Här har varit hyfsat bra väder, fastän det mot kvällssidan mulnade till igen. Helt kravlös har den inte varit eftersom det alltid finns saker som måste slutföras för skördefestgästernas skull, men det är bara små enkla ting. Annars har vi varit rätt så loja...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  25. Otroligt många! Grattis! Och jag bara önskar att jag vore en av alla dessa besökare :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  26. Lotta,
    Tacktack!:D En dag kanske du är det också, en av alla dessa? Hoppas så!
    Kram!

    SvaraRadera