tisdag 16 augusti 2011

Under onsdagen....

stänger vi bageri och café och drar iväg på ett cateringuppdrag, hela dagen lång:)
Nej,nej, jag har inte hängt tvätt idag utan signalflaggorna hängde i Badhusparken när vi var där i söndags. Personligen så har jag alltid varit fascinerad av signalflaggor för de har ju alla sin betydelse på ett eller annat sätt, vad gäller bokstavskombinationer och även direkta betydelser
Så mycket kan jag säga redan nu att vi kommer att ge mat åt drygt tjugofem personer, att vi kommer att befinna oss flytande (får jag sannerligen hoppas) och förmodlingen också seglandes om vinden så vill. Ni gissar säkert redan på vilket fartyg vi skall vara:)...
Idag har vi haft endast tre händer fulla av gäster men bra så....vädret har inte varit det allra bästa, säsongen ebbar sakta men säkert ut...förutom de skottar och svenskar som vi hade här i förmiddags så har vi haft besök från Finland, Åland, Spanien och något land till som vi inte kunde placera på kartan...ibland blir det bara så.
Det allra sista förbereds inför morgondagen..

Ha det riktigt gott alla!

10 kommentarer:

  1. De är jättefina signalflaggorna - jag har flera gånger tänkt att jag skulle lära mig vad det betyder...
    Skulle vara kul att använda i något textilt arbete.
    Så bra att ni haft lagom med kunder i dag när ni laddar upp.
    Margaretha
    som efter en
    solig dag nu
    fått hit regnet

    SvaraRadera
  2. Tycker mycket om signalflaggor! Vill också lära mig vad de betyder.

    Varmt lycka till med ert cateringuppdrag - det låter trevligt och jag kan tänka mig att det blir mycket gott som det kommer att bjudas på.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vackra signalflaggor och jag som trodde du hängt ut ditt linneförråd :)
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Margaretha,

    signalflaggor är vackra, härliga och har budskap ibland som inte är lika härliga:).
    Klicka på signalflaggor så kommer du till en del av betydelsen.
    Här duggar det bara och med tanke på hur Norge, Danmark och Sverige har det nederbördsmässigt så befinner vi oss nästan i Sahara. Otroligt vilken skillnad det kan vara ibland.
    Karin som snart är klar för dagen

    SvaraRadera
  5. Lotta,

    det är beställt fisksoppa, bröd av olika slag, ost, pannkaka med sviskonkräm och grädde. Kaffe.

    Återkommer förstås med bilder från seglatsen!

    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Anelias hantverk,

    det skulle inte vara illa med ett sådant linneförråd:). Färggrant, minst sagt.
    Ha det bra du också!

    SvaraRadera
  7. Roligt med alla de färgglada flaggorna. Jag kom att tänka på vår sjukhuschef som tröttnade på långrandiga inlägg under ledningsgruppsmötena. Han skaffade fotbollsflaggor och flaggade när han tyckte att någon skulle komma till punkt. Fast jag behövde en förklaring till vilken flagga som var vilken;) (Nota bene, han flaggade aldrig på mig!)

    SvaraRadera
  8. Olgakatt,

    jag förstår mycket väl att han inte behövde flagga på dig.
    Däremot betyder flaggan längst till vänster på den nedersta bilden: jag behöver läkare. Inte jag förstås men det fartyg som flaggar med den. Bara så du vet!:D

    SvaraRadera
  9. Här sitter syrran och kollar med mig..och ser att Ni har så mkt festligt för er på Åland...ho ´hälsar till dig..snygga flagggor..
    så vackra färger..
    Tänk att Norra Öland..glömde jag precis..hahhahahah
    Klockan är sen..och man borde gå till sängs..du kliver väl snart upp ...
    Kram och godnatt och godmorgon lilla kusefin..

    SvaraRadera
  10. Oljekritan och syrran din!

    Så är det på vår ö!:) Festligt! För det mesta!
    Jag har just klivit upp, sovit länge när jag inte måste baka utan far ut på böljan den blå istället. Packar och säger hejs svejs, vi hörs igen mot natten.
    En fin dag önskas er båda!
    Karinkram

    SvaraRadera